Gå til innhold

Sviskesaft/juice/mos vs malt...noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Jeg har til nå brukt malt i flaskene, men lurer på dette med svisker? Syns junior kan ha litt mye luft i magen til tider, ble bedre da vi byttet fra NAN til Hipp, men føler kanskje sviskesaft/juice/mos høres sunnere ut!>?

Hvor gammel må han være for å få sviskemos? Fins det ferdig juice/saft på butikken? -Sikkert dumme spm, men jeg lurer-så da spør jeg, hehe!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen?

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Det finnes ferdig juice på apotek og matbutikk...jeg fikk beskjed om å gi ca 2 ts hver kveld til lillen på 2 mnd...men han fikk supervondt (luft) i magen, så jeg ga meg etter to kvelder hehe...har likevel ikke avskrevet det helt, det kunne jo väre andre årsaker og bare en tilfeldighet.

Skrevet

Vi har brukt veldig lite malt fordi jeg ammer så hva som er best vet jeg ikke, men man bør helst unngå malt pga kaloriinnholdet i det... Det er MASSE ekstra kalorier hvis de får en teskje i hver flaske (som mange gir). Men nok om det... Når det gjelder sviske har Nestle både en mos i små glass og drikk i glassflasker. Det står fra 4 mnd på begge deler, men jeg tror ikke det er problematisk å gi begge deler før 4 mnd. Jeg tror jeg ville gitt drikken til å begynne med jeg da. Gutten vår elsker den og synes det er superstas å få drikke rett fra flasken ;-)

Skrevet

Dersom han er plaget med luft, bør du ikke bruke malt i allefall. Kanskje det er derfor han har luft i magen sin?

Sviske er helt klart sunnere ja. Og så er i allefall min meeget begeistret for smaken ;)

Som nevnt kan du kjøpe sviskemos og saft på butikken, kan brukes fra 4mnd.

Jeg har så vidt begynt med litt grøt til min, og har angst for forstoppelse, så tar en goood skje med sviskepurè i grøten, hvilket han synes er digg :)

Skrevet

Jeg gir noen ts sviskemos mellom måtidene+ litt i grøten. Det setter fart på magen selv om han kun har avføring hver 3 dag. Har også malt i de fleste mme flaskene.

Skrevet

Malt innhelolder både gluten og sukker... svisker er svisker...

Malt kan man også få mer luft og vondt i magen av...

Vesla mi fikk sviskermos fra hun var to mnd, og det fungerte mye bedre..

Både helsestasjon og legen mente at dette var greit..

Skrevet

Tusen takk for mange gode svar alle sammen! Da blir det nok en tur på butikken i morgen :D Men junior er bare 2 mnd, kn jeg da bruke mos/saft som er ment fra 4 mnd? Eller bør jeg koke opp selv?

Skrevet

Jeg tror mange bruker litt for MYE malt jeg, og at man derfor opplever magevondt/luft.. Vi brukte alltid malt i flaskene til størstejenta (1 stor t-skje i 1 flaske per dag), opplevde aldri noe problemer m det- men gikk gradvis over til sviskemos da vi begynte med fast føde (blandet det i grøten eller ga det på skje)

Skrevet

Joda, men jeg har bare i 2 flasker ila døgnet, har prøvd å kutte ut den ene, men da kommer det ikke noe bæsj, derfor jeg vil prøve svisker, kanskje det er mildere mot magen til junior!

Men, kan jeg gi sånn juice/mos som er ment fra 4 mnd til baby på 2 mnd?

Skrevet

Hvis du prøver med svisker, så ikke kutt ut malten helt er mitt råd. Jeg gir et helt glass sviskemos i grøten til kvelds, og min fikk likevel forstoppelse. SÅ nå må jeg gi masse malt igjen. Ikke sikkert svisker fungerer like bra altså. Prøv deg forsiktig fram!

Skrevet

Du kan fint bruke de glassene du får kjøpt i butikken... De inneholder bare svisker og vann, og det blir jo det samme som når du lager selv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...