Gå til innhold

GODT RÅD MOT STERK KVALME!!!!

Anbefalte innlegg

Nå har jeg slitt og slitt med sterk kvalme og vært innlagt på sykehus også for hyperemesis. (I tillegg så har eg vært "kronisk" kvalm før jeg ble gravid også, så jeg vet hva jeg snakker om)

Men jeg bruker nå kvalmestillende skrevet fra lege og INGEFÆR tabletter 2 ganger om dagen. Dette fungerer og kvalmen er langt ifra så påtrengende plagsom! Jeg var veldig skeptisk, men det fungerer. Ingefær brukt over noen dager kan gjøre at dere som kaster opp også slipper dette på sikt etter noen dager.

PRØV!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142529260-godt-r%C3%A5d-mot-sterk-kvalme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingefær KAN være farlig for fostret. Jeg begynnte med det jeg også, men fikk beskjed om å kunne det ut, jeg var også innlagt på sykehuset, lå der i 3 mnd. Jeg følte meg bedre når jeg fikk intrevenøs. Var noen av mine værste uker å tid. Å det var ingenting som hjalp meg, prøvde ALT. tørrekjeks, lovehearts, tørrfisk osv osv ! Du får bare holde ut kjære deg ! du kommer over den tiden! Er du langt på vei forresten? Jeg fikk en kvalmestillende som heter phenergan! Den funket. Å da fikk jeg sove gjevt igjennom oppkastingen også så jeg var ikke så sliten.

Lykke til

helt enig, har gjort det samme. Å ty til kvalmestillende var det beste jeg kunne gjort, både for meg selv, datteren min, mannen min og alle!! Og babyen lider ikke av det heller :) <3 Livet ble lettere, jeg var rett og slett nesten blitt deprimert pga hyperemesisen! :(

Nå er jeg helt frisk. Brukte kvalmestillende fra uke 8-14 :) Er nå i uke 16 og maler huset innvendig og jobber igjen :)

Takk for godt råd, skal kjøpe i morgen. Har selv hyperemesis og har vært innlagt på sykehus flere ganger, senest i forrige uke. Har blitt noe bedre etter uke 13, men endte likevel med å bli innlagt i uke 16. Er i uke 17 nå og er fortsatt kvalm, tar kvalmestillende hver dag. Hvilke kvalmestillende tar du?

Annonse

Da synes jeg det er rart at man blir rådet om at det er verd et forsøk!

Av fagpersoner (leger/jordmødre/+).. Skal snakke med legen om det idag.

Jeg har nå vært liggende siden uke 4, nå er jeg 16+1 og uten den ingefæren er det uutholdelig med bare kvalmestillende.

Jeg får ChlorproMAZINE "Stemetil"..

Det synes jeg også høres rart ut. Trodde ikke man ble anbefalt noe som kunne være skadelige. Har kjøpt ingefær, håper det kan hjelpe. Er 18 i morgen. Kanskje vi skulle holde kontakten? Veldig ok å snakke med noen som er i tilsvarende situasjon, er super kjipt å slite med alene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...