Gå til innhold

Jeg trenger hjelp! jeg har ikke flydd som voksen før,så aner ikke hva jeg gjør når jeg kommer på flyplassen! hjeeelp!

Anbefalte innlegg

jeg reiser tirsdag. Har økonomi bilett, vet jeg sjekker inn 30 min før avgang senest. Men..jeg kan ha 23kg bagasje med, må dette under flyet eller er det handbagasje? er d noe som man ikke kan ha med? barberhøvel fks? koster det noe å sende bagasjen under flyet? jeg aaaaner ingenting rett å slett..all hjelp taes imot med stor takk!

Fortsetter under...

23 kg er det du kan ha med i bagasjen du sjekker inn, altså kofferten eller bagen din :) Du kan vel ha med 8 kg håndbagasje, det du har med deg inn på flyet. I bagasjen du sjekker inn kan du godt pakke ned barberhøvel, pinsett, neglefil osv, men ikke i håndbagasjen :) Det du burde gjøre når du kommer på flyplassen, er å finne noen som jobber der til å hjelpe deg å sjekke inn, for egentlig må du gjøre det selv på de små innsjekk-automatene. Du betaler ingenting for å sende bagasjen din, det har du nk betalt når du bestilte billetten din :) Hvis du reiser fra Gardermoen, burde du være på flyplassen hvertfall en time før avgang, for det pleier å være en del folk :) Husk å ikke ha noe flytende med deg i veska/håndbagasjen på over 30 ml, da blir dette tatt fra deg i sikkerhetskontrollen. Mascara, tannkrem, nesespray osv må du putte i en liten pose I veska før sikkerhetskontrollen :)

Lykke til med reisen, dette går nok veldig bra :)

TUUUUUUSEN TAKK! jeg reiser til gardermoen;)

men sminke osv..kan jeg hive det i kofførten da? sminke må jeg jo ha med hehe:p

dette hjalp veldig! takk takk såå mye;)

Hvis du ikke har behov for toalettsakene under reisen er det like greit å legge det i kofferten, så slipper du unødvendig styr i sikkerhetskontrollen, sånn i tilfelle du har med mer enn du kan.

Svarene her over er ikke helt korrekt. Hva du kan ta med deg på flyet avhenger av hvilket flyselskap du reiser med.

Jeg jobber i SAS og har gjort det i mange år; vår regler er som følger.

Bagasje:

- 1 kolli gratis à 23 kg

- baby får 10 kg (dette inkl. vogn, men vi prøver å vise skjønn)

- ekstra kolli koster 170kr per stykk.

- Dersom bagen din veier mer enn 23 kg (og opptil 32) må du betale 30 euro (ca 270kr). Uavhengig av om den veier 1 el.10kg for mye.

Reglene er for innlandsavganger, utenlands er det dyrere med ekstra bagasje, men antallet det samme.

- har du sølv el. gull (noe du neppe har siden du ikke har flydd) er det mer du kan ha med. I tillegg har du et ekstra kolli gratisk om du har en full flex billett.

Ift hva du kan ta med i sikkerhetskontrollen: Så kan du ta med deg inntil en liter flytende væske. Men ingen av beholderne kan romme mer enn 1 dl (100ml). Dvs at om du har en brusflaske med deg vil den bli konfiskert uavhengig av om den er full eller bare inneholder en dl. brus.

-

mascara, neglefil, barberhøvel er ok, det samme er tannkremtuber, kremer mv under 100ml.

- du kan ikke ta med deg fiskestang gjennom sikkerhetskontrollen (ok.. det er fakta, men antar det ikke er nødvendig).

Norwegian vet jeg lite om:

Men der betaler du for all bagasje, og det er billigere å kjøpe det på forhånd enn i innsjekkingsskranken.

God tur.

Jeg tror jeg vil anbefale deg å komme til flyplassen minst 1 time før slik at du har litt ekstra med tid. Det kan fort bli lang kø i sikkerhetskontrollen.

God tur!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...