Gå til innhold

Spørsmål ang sykemelding og permisjon(samme som anonymforum)

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et spørsmål ang sykemelding i permisjonen.

Jeg er revmatiker og har netopp fått barn. Under svangerskapet måtte jeg kutte ut noen av de faste medisinene mine, som jeg nå skal tilbake på når "hormonene" har lagt seg litt. Problemet er at jeg kan bli dårlig av medisinene i en tilvenningsfase som kan ta alt fra 4 uker og opp til et halvt år.

I tillegg trenger jeg en rehablitreingsperiode hvor jeg fokuserer på trening og fysioterapi/manuellterapi for å få formen helt tilbake i normal modus til jeg begynner på jobb igjen,fordi jeg har en type revmatisk lidelse som kan bli veldig alvorlig hvis den får lov til å blusse opp.

I denne perioden har jeg også plan om å sykemelde meg.

Hvordan fungerer dette i forhold til permisjonen og regler? Er det slik at far MÅ ta min del av permisjonen hvis jeg blir sykemeldt? Eller er dette valgfritt?

Har vært ærlig om min diagnose til arbeidsgiver, men ikke fortalt om evt ekstra fravær jeg planlegger å ta under og etter permisjon, fordi jeg er redd for å virke sleip. ( Men jeg har en alvorlig sykdom, og har tenkt til å holde meg i jobb i mange år til. Hvis jeg går tilbake til jobb for kjapt etter dette, risikerer jeg enda mer sykefravær flere år frem i tid, så jeg synes ikke det er sleipt)

Burde jeg snakke med arbeidsgiver om det?

Håper på svar fra noen som har lignende erfaring, eller vet om sykem. under perm. (gjerne med linker til mer info)

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...