Gå til innhold

Skur man av lyset helt når de små skal sove?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis han ikke blir urolig eller redd av å ligge i mørket så hadde jeg slått av lyset. Her begynte jenta å gråte så vi lot et lite lys være på og så fikk hun ligge å se på leker vi hadde hengt opp helt til hun sovnet:)

Gjør vel ikke noe at det er helt mørkt, men leste et sted at det er anbefalt å ha et svakt lys på soverommet, slik at det blir enkelt i tilfelle litt amming eller et kjapt bleieskift.. så man ser noe og slipper å skru på taklys eller nattbordlampe. En sånn stikkontakt-lys-ting kanskje? Tenkte i hvert fall jeg skulle se om jeg rakk å få kjøpt det..

:-)

Babyen er vel vant med at det er mørkt det meste av tiden, lite nattlys der han kommer fra;-) Så det er vel for din egen del evt. I utgangspuktet har vi ingen planer om nattlys på soverommet når knøttet kommer da vi begge har problemer med å sove godt med lys på uansett styrke.

Vi kommer til å holde t mørkt på rommet om natta og passe på at de er litt lyst om dagen. For at de små lettere kan skille mellom natt og dag.

Om vi trenger litt lys klarer det seg at vi har opp døra bittelittegrann for å få inn noen lysglimt, trenger ikke mer en det om natta.

Annonse

Hei. Har et lite tips til et supert nattlys. Vi bytter ut den ene nattbordlampe-pæra med ei rød pære. Da blir det et passe sterkt, ikke blendende og varmt lys som står på hele natta. Alle får sove og jeg har fremdeles nok lys til å finne fram om natta.

Har skrudd av lyset helt med første jenta vår, og hun trives best med å sovne raskt når det er mørkt i rommet fortsatt(er 4 år nå). Har lystette gardiner på rommet sitt. Når hun sover hos svigermor som nærmest har gardinløst soverom, men små vinduer, så våkner hun kl 6 om morgenen, hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...