Gå til innhold

Ingen tegn til aktivitet idag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei....

Bare lurer på hvor lenge dere ville gått, uten å kjenne noe tegn til aktivitet fra bebisen, før dere begynte å bli urolig og vurderte å ringe føden?

Jeg har til vanlig en meget aktiv baby hele døgnet, går aldri 1 time uten at jeg har kjent noe til han. Idag har jeg spist frokost, drukket brus og spist sjokolade og dyttet masse på magen, noe han vanligvis responderer på veldig kjapt. Det har nå gått over 2 timer og det er liksom helt stille dere inne.... Vet at 2 timer ikke er lenge, men det er så ulikt han.

Bør jeg ringe føden eller vente ennå lenger å se om det skjer noe?

Blir glad for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke har fått noe respons i det hele tatt etter matinntak, sjoko, brus og dytting og det har gått 2 timer, så syns jeg absolutt du skal ringe til føden!

Bedre med å ringe en gang for mye enn en gang for lite...

Fortell gjerne etter du har ringt da! :-)

Skrevet

Jeg hadde en slik dag et par uker før jeg fødte, og etter et par timer utover det som er normalt for meg og min lille, så ringte jeg ned. Da sa ho at man skal vente så så lenge, men hvis jeg følte at jeg hadde ventet lenge nok så skulle jeg bare komme ned. Alt var bra og det var en sprell levende baby når vi var på kontroll, og sånn er det gjerne sa jordmora. Hvis det var sånn igjen skulle jeg bare komme ned igjen, de var veldig koselige:)

Vi kjenner babyen best, og det er ikke vits å vente så så lenge hvis det er veldig uvanlig stille på dem.

Bedre å sjekke en gang for mye enn for lite:)

Håper alt er bra:)

Skrevet

Takker for svar. :)

Det har vært noen små bevegelser nå, men det etter at jeg kjørte i meg omtrent 100 g sjokkis på styrten, hehe.... Får vel vente litt til å se.. Kanskje hvis jeg slutter å tenke på det, og gjør noe annet, så tar det seg opp.

Hadde jo ikke gjort noe om denne merkbare forandringen i bevegelsesmønsteret var et tegn på at han snart vil ut. Er meget fødeklar nemlig ;)

Lykke til videre til dere andre også. Måtte alt gå helt perfekt den siste tiden :)

Skrevet

Jeg blir helt iskald når jeg leser slike innlegg som dette.

Har selv ei venninne som for ikke lenge siden gikk rundt med en død baby i magen, hun spiste is, ristet, gjorde alt hun kunne, men ville ikke være hysterisk og drøyde derfor noen timer med å ringe.

Så her blir jeg småhysterisk hvis jeg ikke har kjent liv på 20 min, og da er det bare å gi et dytt eller kjenne etter og vips er han der.

Skrevet

Jeg hadde det også sånn for noen uker siden, kjente veldig lite aktivitet. Prøv å gjøre noe annet enn det du har gjort hittil, altså, om du har vært rolig, prøv å rør på deg, eller motsatt. Det hjalp for meg, jeg gjorde masse husarbeid og satt ikke i ro på en hel formiddag, da var det urovekkende rolig i magen. Det som skulle til var at jeg satte meg ned og bare slappa av - da ble det sprelling i magen med en gang.

Skrevet

Enig med mange av damene her :)

Jeg spurte en jordmor på føden hvor lang tid det skulle gå, for jeg hadde hørt max 12 timer!!

Timer skulle jeg ikke bry meg om, det var jeg som kjente babyens liv best, så hvis en aktiv baby til vanlig ikke reagerte på det den vanlig reagerte på, var det bare å ringe :)

Det virker som det stort sett bare er gode, snille og hjelpsomme jordmødre der ute...og en liten telefonsamtale koster så lite, spesielt når det gjelder noe som er så viktig :)

Skrevet

Hei

Jeg har opplevd det same, det hadde da gått fra noen timer ja. Men jeg var på svangerskapskurs i går og da sa de følgende:

Unger kan fint sove 4 timer i strekk, og da er det jo stille lenge, men så sa de..prøv isvann og alt det der..det hjalp ikke på meg da..

MEN

Ring før det er for sent sa de..! Så u know what to do:) Masse lykke til :)!

Skrevet

Heh. Jeg hadde begynt å bekymre meg litt for et øyeblikk siden, siden siste gang jeg kjente noen bevegelse var rundt 10:30, da jeg endelig sto opp og spiste frokst. Men hvorfor sto jeg opp så sent? Åja, *noen* hadde en skikkelig raveparty i magen min i natt, helt frem til 9-10 tida i morges... !!

Men plutselig kom noen hikking. Jeg tror at h*n våkner nå... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...