Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange timer i døgnet sover deres bebiser på 4-5 mnd?

Og hvordan er de fordelt?

Skjønner det er store variasjoner her, men gøy å se forskjellene.

Jenta mi sover 11-12 timer sammenhengende hver natt uten å våkne (som regel), men sover lite på dagen. Dette har hun gjort siden hun var ca 3 mnd. På dagen har hun kanskje kun 3 halvtimer fordelt utover. Litt slitsomt, men er jo selvfølgelig glad hun sover hele natta da ;) Så skjønner jeg egentlig er heldig.

Hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest JuniGull2010
Skrevet

Vår sover natta fra 19.00 - 07.00, men avbrutt av 3 ammepauser. På dagen sover han 3 lurer på 1 - 1,5 time. Nyt natten! Så skal jeg nyte de timene jeg har "fri" på dagen! ;-)

Skrevet

Min er 5 mnd og sover 12-13 timer på natta (ca1830-07). Våkner som regel et par ganger på natta og når det nærmer seg morran. Da gir jeg smokk. Så sover han ca 1 time på morran, 2-3 midt på dagen (kan være 1 dupp, men også 2 hvis den første blir kort), så en liten halvtime på ettermiddag. Altså 3-4 lurer..

Skrevet

MIn sover vel 11 effektivt på natta (+ ca 2 ammepauser og nærmere 30 runder emd smok!k!) og 2-3 timer totalt på dagen fordelt på 3-4 sovinger (sover bare 30-minutter i slengen emd mndre vi går tur). Dvs ca 13-14 timer i døgnet.

Skrevet

Min sover fra ca 18-19 til 07-08. Han sover til ca 22.30-00.00 første økten. Deretter holder han det gående i intervaller fra 1,5 - 3 timer, han skal ha pupp, eller puppekos, eller bare sutrer og styrer. Han kan våkne kl 04 og begynne å bable og ville opp, men da må han bare bable og sutre til han sovner igjen, hehe.

På dagen varierer det litt, min sover også bare i 30 min. økter, men han har en lengre soveperiode fra ca 10 - 12.30. Dette kommer an på hvor mange ganger jeg får han til å sovne igjen etter 30 min- økta.

Sover 1-2 ganger på ettermiddag, kommer an på hvor lenge han sov i langsovingsøkta. Da er det bare 30 min, og han er langt vanskeligere å roe på ettermiddag.

Så da bli det kanskje 3-4 timer på dagen og 10-11 timer effektiv soving på natten. Skal vi si 13-15 timer i døgnet eller noe i den dur? Han sover mye mindre nå enn for en mnd siden.

Skrevet

Å Herre, nå ser jeg at jeg var vel dataljert. Ble litt slik som ORG- dama med brannøvelse og bursdagsfest med Hyllebærsaft. (For de som har lest disse trådene på anonym)

PS: Dere som har babyer som sover hele natta: MISUNNELIIIG!!!

Skrevet

Detaljer er bra det! :)

Vet jeg er veldig heldig som slipper stå opp på natta. Hun ville ha smokken flere ganger hver natt frem til for en mnd siden ca. plutselig en natt sov hun bare gjennom uten en lyd og har fortsatt det til nå iallefall. :) Er selvfølgelig oppe og gir smokken innimellom, men som oftest ikke. Så er glad hun heller sover natta enn dagen, blir et monster om jeg ikke får søvnen min ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...