mandalay Skrevet 7. november 2010 #1 Skrevet 7. november 2010 Jeg har tidligere forsøkt og pumpe meg, men fikk ut veldig lite. Tenkte at det kanskje kom av at det ikke var lenge siden jeg hadde ammet. I går drakk jeg etpar glass vin og pumpet meg derfor i natt, uten særlig hell! Puppene var veldig fulle, men jeg klarte kun å få ut etpar dråper, og gav meg etter en halvtime. Det var ganske kjipt når jeg våknet i dag med enda fullere pupper... Lurer derfor på om noen har råd ang. brystpumper, eller teknikker for å få det til. Er det brystpumpen som ikke passer til meg (har ikke ekstremt store brystvorter/knopper), eller er det noe jeg gjør feil? Har forøvrig Avent elektriske brystpumpe. Vurderer om jeg skal kjøpe en annen... Kanskje en manuell da det er enklere å bruke den med hvis jeg skal ut en kveld. Tips mottas med stor takk:-)
sillyfilly og Olivia Skrevet 7. november 2010 #2 Skrevet 7. november 2010 For det første. Alkohol senker utdrivningseffekten. Sånn at det ble ikke akkurat noe bedre av det. Det tok meg veldig lang tid å få tømt brystene når jeg pumpet med Avent elektrisk brystpumpe. Tok kanskje en halvtime på hvert bryst. Får du vakuum? Det er jo "cluet". Så lenge brystvortene passer inn i "røret"(jeg husker ikke hva det heter) og det ikke er vondt/ubehagelig burde det ikke være noe problem med store brystvorter. Du kan jo feks ta en varm dusj først. Massere brystene og brystvorta for å få stimulere utdrivningen. Slapp godt av for hvis du blir stresset eller bekymret stopper utdrivningen. Gjerne ha babyen eller et bilde av babyen i nærheten, det skal visst hjelpe.
Tulipan2010 Skrevet 7. november 2010 #3 Skrevet 7. november 2010 Haha, mente å skrive små brystvorter:-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. november 2010 #4 Skrevet 7. november 2010 hehe, har du to nick mandalay? Det er ikke alle som får til å pumpe så bra nei, dette skyldes at utdrivningen gjerne blir en annen m pumpa enn når baby suger. Det som kan hjelpe da, er som hun over her sier å tenke på babyen el ha henne i nærheten mens du pumper. Generelt sett er Medela Swing en bedre el.pumpe enn Avent sin, men vet ikke om du hadde fått ut noe mer da..
Gjest JuniGull2010 Skrevet 7. november 2010 #6 Skrevet 7. november 2010 Hvis du bare skal hive melka, så er det aller beste og det enkleste å håndpumpe rett i vasken... Man må øve litt, men man får faktisk tømt brystene best ved å håndpumpe.
mamman til to gutter Skrevet 7. november 2010 #7 Skrevet 7. november 2010 Jeg har avent sin manuelle og får pumpet veldig bra med den, men jeg tror ikke hvilken pumpe man har er det viktigste, men hvor god utdrivingsrefleksen er. Jeg har veldig god utdrivingsrefleks (nesten for god i forhold til å amme en nyfødt baby, begge mine har svelget mye luft da...) og derfor er det greit å pumpe. Det du må gjøre for å klare og pumpe, er å få i gang utdrivingen. Ikke bli stresset, det gjør det bare vanskeligere. Tenk på babyen din mens du prøver å pumpe. Hvis du pumper for å gi flaske senere, kan du amme på den ene siden mens du pumper på den andre. Det finns også en nesespray man kan få resept på fra legen som gjør utdrivingen lettere, men jeg aner ikke om man får resept på den fordi man vil klare å pumpe og jeg vet heller ikke hva den heter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå