Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet når ammingen er "etablert" og når man kan begynne m smokk om natta? Og flaske for å gi litt tillegg i krisesituasjoner?

Baby er to uker...

Videoannonse
Annonse
Gjest JuniGull2010
Skrevet

Det er vel når ungen suger bra og riktig? Vår sugde bra fra første sekund, så vi ga smokk etter 4 dager og flaske etter ca 2 uker. Ikke noe problem her.

Skrevet

Høres deilig ut.

Hm litt usikker, noen ganger suger hun bra, andre ganger trekker hun seg unna eller gaper ikke høyt nok...

Prøver å vente littegranne til da...

Takk takk!

Skrevet

Hei Pumba78 :)

Jeg har lurt på det samme (smokk). Min er 4 dager nå og suger kjempefint, og jeg har MASSE melk (au..). Så jeg prøvde smokken i går(3 dager gammel altså) fordi han ikke klarer å roe seg i vogna om natta - han må sove inntil meg osv og det blir så slitsomt i lengden... Og det gikk kjempefint. Kjøpte sånn smokk med rund sutt, for den sitter bedre i munnen på de små og er mer interessant tror jeg. Den eneste som funket på førstemann hvertfall.

Så nå ligger han i vogna og smatter. Kommer kun til å bruke den etter jeg har ammet da, for å få ham til å sove - og i nødstilfeller. Men smokk er jo jammen kjekt...selv om jeg må innrømme jeg har litt dårlig samvittighet, for jeg vil jo ikke erstatte kos osv med en smokk...men jeg trenger litt søvn jeg også, har jeg funnet ut. ;)

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Ja, da må jeg legge til at jeg lot han ikke ha smokk hele tiden. Min spiste nesten hver 2.time de første 2 mnd og det døgnet rundt... Så da håper jeg han fikk litt kos under ammestundene! :-) Men jeg lot han ha den litt hver dag. Nå bruker han den kun når han sover.

Skrevet

Hei hestestudina, så du fødte til slutt du og ja...

Tusen takk for råd, i går fikk mannen min henne til å være stille og småsove fra 22-midnatt ved å bruke smokk innimellom så jeg fikk sovet litt, deilig!

Det stemmer nok at hun ikke er supersulten i 5 timer men liker å sutte. Hun er en gourmet-spiser tror jeg, 5 retter over laaang tid så vi rekker ikke mang måltidene men de er i hvert fall lange...

Da fortsetter vi m smokk i krisesituasjoner, takk for råd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...