Gå til innhold

Noen andre som har begynt med "redebygging"? :)

Anbefalte innlegg

Hadde det ikke vært for at kroppen min innimellom er lite samarbeidsvillig, så hadde jeg nok vaska ned huset opp til flere ganger + malt diverse rom osv osv..

Men noe skal jeg få gjort, og jeg gleder meg skikkelig til å komme igang.. :)

Andre som har store planer?

Fortsetter under...

ja, jeg har begynt å pusse opp. Male og ordne, nå har vi akkurat kjøpt oss hus så vi er allerede godt i gang :) Gleder meg til barnerommet, det skal jeg begynne med like etter jul eller, rett før, for jeg MÅ vite kjønnet først....:) farger farger!! :)

Holder på å pusse opp barnerommet. Blir hvite vegger og grått gulv. Så blir det litt farger på det som skal inn ellers. Blir kanskje noen wallies som stemmer med kjønn. Er så greit å bare ta vekk når jeg er lei.

Ellers gjør jeg ikke så mye. Har det meste fra sist, selv om alle klærne er rosa. Tviler på de blir tatt frem, om ikke de så feil på UL.

Når det kommer til vasking tror jeg at det blir ganske rolig denne gangen. Sist vaska jeg ned hele huset, tak, vegger, alt av skap og kott. Det blir det ikke denne gangen. Vasker grundig litt før, men ikke tak og vegger. Ellers bruker jeg å ta det grundig til jul, så alt skal ryddes skikkelig til det, og termin er jo bare en mnd etterpå :)

Gidder litt mindre nå, sikkert med tanke på en toåring som krever sitt også.. og litt mer avslappet denne gangen...

Har pusset opp barnerommet i hvitt. Kjøpt fantorangen blendingsgardiner og en søt spotlampe i taket med bier på. Kjøpt noen Ole Brumm bilder å:) Kjenner ellers en trang til å rydde over alt, vaske og sortere ting. Boden står for tur nå ellers begynner det meste å komme i orden. Pusset opp stue, kjøkken og gang i sommer slik at det ble rundvasket da. Badet må rundvaskes da...

Har også litt maling igjen i trappen og på vårt soverom. Har heldigvis en veldig handy og hjelpsom samboer så d skal vel gå fort bare vi kommer i gang...Barenrommet ble helt ferdig på 3 dager:)

Driver og går igjennom all dritten vi eier hehe Sorterer og setter i nye esker, kaster og gir bort :-) Deilig å rydde opp i ting :-)

Vi driver å pusser opp litt i huset, barnerommet blir tatt i januar. akkurat tømt rommet til storebror sånn at det er lettere for han å holde orden :-)

Ellers er det null stress :)

Annonse

Vi skal flytte en mnd før fødsel. Ikke at det er redebygging, i og for seg, men det kommer nok til å ta opp så mye energi i seg selv at annen redebygging utgår. Jeg har kompensert litt ved å HANDLE (hehe), men vi har mye fra før, så jeg har sett meg nødt til å kutte ned litt på den fronten også. Jeg har oppdaget at strikking hjelper til med å tilfredsstille nesting-behovet! :)

Jeg har kommet godt i gang med planene for alt som skal gjøres. Har forferdelig bekkenløsning, så her blir det nok mor og bestemor som får vaske til jul, men heldigvis gjør de det gjerne:-) Heldige meg!

Ellers skal eldstejenta få nytt rom før babyen kommer, slik at hun får STORT rom med plass til alle lekene som ikke er babyvennlige og som hun vil ha unna småkraphylene. Og dermed blir det litt møbelmaling og nye gardiner osv. Spørs om jeg ikke blir mes prosjektleder pga bekkenet, men det er kjekt lell.

Nå har vi begge kjønn fra før, så utstyr trenger vi ikke mye av, men jeg skal begynne tidlig å pakke ut og vaske alt. Sliter litt med hjertet, så i siste trimester er det nok lite jeg får gjort. Hvor tidlig rigger dere til babyrommet?

Hvor skal dere kjøpe da, mummitrollet?? ;)

Vi er nemlig i helt motsatt posisjon - vi selger hus!

Men nå har jeg fått helt hetta og har sagt at hvis det ikke er solgt innen desember så trekker vi det fra salg og blir her! ;) Vil gjøre klart barnerom og finne frem tingene som storesøster brukte for å se hva vi evt må kjøpe.

Er bare 20 uker på vei, så har god tid. Men kjenner at å selge hus samtidig blir heeelt feil, vil heller bruke tiden på å gjøre klart til lillesøsters ankomst! :)

Med storesøster så begynte trangen til redebygging ganske tidlig, og vi storkoste oss med oppussing av barnerom og maling og innkjøp, og det beste av alt: Møblering!! Denne gangen har vi jo det meste, litt kjedelig egentlig :P Så det blir ikke den samme runden denne gangen, nei ;)

Men jeg gleder meg skikkelig til å finne frem alle babyklærne, vaske og sortere... Sukk!

Vel, har ihvertfall begynt å sortere i skuffer og skap..ikke spesielt for der vi skal ha babyting, men overalt. Har bare ett stort behov for å få orden liksom. Siden vi skal flytte til nytt hus kaster jeg masse skrot og tenker hele tiden på løsninger for at det ikke skal bli rot i skuffene i neste hus (yeah right, men uansett da;). Bekkenløsning har desverre satt en liten brems på mulighetene mine for å være med å pusse opp, men gjør det jeg kan til ryggen blir for vond:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...