Gå til innhold

Da har jeg også fått time til UL :) men..?

Anbefalte innlegg

Fikk brev i posten i går me time til ultralyd. Men reagerte litt på måten brevet var skrevet på? Var jo samme oppsett som jeg fikk på brevet som jeg fikk når jeg skulle fjerne et par føflekker i sommer jo... Hadde kanskje sett for meg at brevet var litt mer "koselig" ? Hva stod det i deres brev?

Ikke står det noe om "ordinær ul" heller, bare "Med grunnlag i de opplysninger som foreligger tilbyr vi følgende utredning/behandling : ULTRALYDUNDERSØKELSE HOS JORDMOR FOR TERMINBESTEMMELSE"

Regner jo med at dette må være den ordinære ultralyden siden jeg var hos jm på tirsdag, og da spurte jeg henne om når det var vanlig å få innkallelsen (henvisning ble sendt fra legen min tidlig i oktober) og hun skulle sjekke opp å få fart på sakene ;)

Takk for at du tok deg tid til å lese, (og svare?) :)

Ha en fortsatt fin lørdagskveld!!

Fortsetter under...

Det er nok ikke noe "koselig" med noe av det du får svart på hvitt fra sykehuset :P Der har de bare generelle maler de printer ut og legger i konvolutter med navnet ditt på, gitt! :P Men JA, det burdde vært f.eks sånn:" Gratulerer med ditt svangerskap, vi inviterer deg til Ultralydundersøkelse fredag 4 oktober" osv :) Så du er ikke den eneste, skal du vite! :)

Ha en fin lørdagskveld du og :)

helt enig ,hadde vært koselig det=) men når sant skal sies så har jeg ikke tenkt så mye over det hehe

det blir en opplevelse over all forventnig å se babyen på skjermen( for første gang) =)

ha en fiiin kveld =)

Hei igjen jenter, og takk for svar :)

Det burde jo absolutt vært litt mer koselig, men et "kjedelig" standardbrev er vel ok det og ;)

Fikk time 16/11, så det er bare litt over en uke til! Blir fint å se om alt ser bra ut, selv om jeg gruer meg litt også...

Takk igjen for svar!

Klem

Tja - ein ultralydundersøkelse er jo først og fremst for å sjekka om fosteret har det bra og sjå etter eventuelle misdanningar, samt å setja ein meir sikker termin. Det er jo eigentleg ikkje meint å vera ei kosestund for dei komande foreldra, sjølv om det jo blir slik likevel. Sjølv om me gravide gler oss fryktelig til å sjå det vesle barnet og få eit lite "liveshow" på skjermen, så er det jo i utgangspunktet ei medisinsk undersøkjing på lik linje med alle andre undersøkjingar...så eg har ikkje tenkt på utforminga av innkallinga i det heile teke! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...