Gå til innhold

Skuffelse! Andre med altfor store bryst her som har hatt brystreduksjon dekket av staten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde jeg skulle få komme inn til konsultsjon angående brystreduksjon, men nei. Var visst 1 cm under kravet. Tingen er at legen målte bare den ene puppen, ikke begge. Det er stor forskjell på de, (2-3 cm) og han målte bare den minste.

Har det noe å si? Har bestilt nye time til fastlegen så han kunne sende inn ny henvisning, men hva skjer da? Opererer de bare den største? :P

Jeg bruker 65 F, er 1.70 høy og veier 59 kilo. Sier seg selv at de ikke er proporsjonerte!

Håper sånn at jeg får! Greit nok de var mye større før jeg fikk barn (gikk ned 15 kg etter det), men er fremdeles plaget både fysisk og psykisk. Har sopp under dem og konstant vondt i skuldrene.

Noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt så mange som er plaget med brystene etter reduksjon. Det er vist en av de operasjonene med størst komplikasjonsrisiko, og styggest arr. Så selv om jeg har G-cup (80-85 G-H) så tør jeg ikke gjøre noe med det. Har i allefall lært at alfa og omega er å ha gode bh-er. Gjerne bestille fra utlandet. Jeg kan delta på både zumba og ballsport til tross for store pupper. Nå er jeg litt overvektig, men proporsjonene i forhold til kroppen er jo helt på trynet likevel.

Skrevet

Hvordan måler legen brystet? Kan du forklare meg, og hvor stor må de være i cm? Jeg bruker 75 f:( hater puppene mine, savner b-c cupen jeg hadde før jeg fikk barn

Skrevet

Tenker du på nedsatt følelse, arr og ammeproblemer?

Isåfall syns jeg det er verdt det :P Puppene mine er så direkte stygge uansett at jeg vil heller ha en fin form enn arr. Amme kan jeg heller ikke, og jeg takler ikke at mannen min tar på dem når de er sånn uansett.

Ingen bher passer meg heller da det er veldig forskjell i størrelsen på dem. Den ene er faktisk grei i størrelsen (henger bare veldig) og den andre er størrelse F/G/H. (Har bher i alle størrelsene)

Skrevet

De må være 26 cm. Tror han målte fra kravebenet til brystvorten (mulig at jeg tar feil). Det er bare til å søke å prøve. Lykke til :)

Skrevet

Bruker man F vil jeg jo tro du kommer inn under kravene, men har jo mye å si med fasong også, jeg hadde "lange smale"pupper, og brukte 75F, og der var ihvertfall ikke legen i tvil! Var på drammen private sykehus,tok vekk 1,1kg fikk veldig stygge arr, så opererte meg igjen etter jeg fikk barn, da kunne de ta vekk 300g til, i tillegg til å fikse arrene, dette tok de på sin regning selvfølgelig. Er gravid igjen og spent på hvordan puppene blir denne gngen, anbefaler alle å vente til de er ferdig med barn, men samtidig har jeg ALDRI angret, det ble en helt ny og lettere hverdag!

Skrevet

Hehe, der beskrev du mine :) Før hadde jeg store og tunge, men faste! Nå er det akkurat som de er nesten like store, bare at luften har gått utav dem.

Tror heller aldri at jeg kommer til å angre. Alt er bedre enn sånn de er nå!

Skrevet

Du som fikk dekket ny operasjon etter å ha fått barn, hvordan gikk du fram for å få det?

Sitter selv med stygge arr, og har i tillegg mistet følelsen(det vet jeg jo at de ikke får gjort noe med men...), og skulle gjerne ha rettet opp, men har ikke fått høre av fastlegen min at det er en mulighet?

Har også en søster som sliter med arrene etter sin operasjon(ja, vi har tydeligvis bare store bryster i familien min, mamma har også operert, og mormor ville sikkert også gjort det om de operasjonene var vanlige under krigen :o), og søsteren min sine var ikke fullt utvokste når hun opererte, så de er like store igjen i dag :s

Skrevet

Jeg har "bare" e cup.., men har veldig lange pupper. Har allltid hatt det. Har aldri tenkt på muligheten at en kunne få slikt dekket engang.

Men hater tanken på å måtte vise frem slafsepuppene mine til fastlegen. De er virkelig grusomme og jeg har alltid hatt digre komplekser for de.

Skrevet

Jeg skulle egentlig rettet det opp før jeg ble gravid, men ble det i ventetiden, så det var ikke pga graviditet altså:) Legen sendte bare ny hennvisning å sa ifra om at dette var for dårlig jobb, tror de har mål for hvor mange cm brede arrene kan være, det er også vanlig å få eselører, sånne fipper om stikker ut i siden, dette fikser de med lokalbedøvelse. Det at brystene blir store igjen kan jo ha med vektoppgang å gjøre så tviler på at de dekker det, men er bare å høre med fastlegen din. Her ligger også stooore pupper til familien, noe drit spør du meg..:)

Skrevet

Jeg tok den oprasjonen da jeg var 16år. Skal gjøre det igjen. Men skal vente til jeg har fått barna jeg skal ha først=)

Var ingen som målte noe hos meg iallefall. Jeg brukte 85E.

Var ingen problem å få dette dekt. Om du har sopp under brystene, misstrives med de, og føler de plager deg så er dette mere enn god nok grunn til å få en sånn oprasjon..

Skift lege!

arrene blir nesten usynlige med årene!:)

Angrer ikke et sekund på atjeg tok en reduksjon, og jeg skal som sagt ta enda en. ( har gått opp en del i vekt siden jeg var 16år )

Skrevet

Tror det er minimum med gram de må fjerne, så vet ikke om du får dekket en c-cup. Skader jo ikke å prøve uansett :)

HI

Skrevet

Det var ikke legen som avviste, det var klinikken. De tar bare inn dem som har 26 cm heng, jeg hdde 25. Skal som sagt søke på nytt! Håper det går

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...