Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst å få til mitt første besøk til CFC for inseminasjon om snaue to uker, og har innen den tid mye å ordne og mye å lure på!

Siden jeg er blodgiver fikk jeg etter litt "mas" i går legen der til å sende meg attest på negativ hepatitt B, C og HIV test. Regner med det er like bra som om jeg hadde gått til legen min. Men er det noe CFC må ha før jeg kommer dit, eller er det godt nok at jeg har med meg attesten når jeg kommer for inseminasjon? Har dere måtte sendt det ned til de på forhånd?

Også har jeg sett en del snakk om journal. Regner med den er noe de ordner selv, eller må jeg få tilsendt noen papirer som jeg må ordne med selv?

Har forresten fått time til telefonkonsultasjon med de på tirsdag, og gynekolog neste tirsdag. Så alt er egentlig i boks... Spent!

Kommer sikkert mange spørsmål fra meg fremover, hodet koker over ;)

Fortsetter under...

Med Stork måtte jeg ha en egen "journalsamtale". Da var det et skjema jeg måtte fylle ut på forhånd som vi gikk gjennom + snakket litt rundt dette med å være alene med barnet og alt det fører med seg + donorønsker. Regner med at cfc vil ha noe av det samme, men det jeg har lest her inne er at man bør være godt forberedt med alle spørsmål for der i gården går det kjapt unna.

Personlig synes jeg at du legger opp et veldig stramt tidskjema for første inseminasjon med tanke på alt du skal rekke bare et par dager før. Ha gjerne den planen, kanskje går det greit, men vær forberedt på at noe kan komme i veien. (Kan hende det bare er meg som er født under en uheldig stjerne...)

Skjønner du er ivrig :)

Ja, det er et stramt tidsskjema, hehe... Derfor jeg ikke blir helt fra meg om det blir i desember eller januar istedet. Jeg er bare lei av å tenke - er ingen forhastet beslutning dette, har tenkt på det og undersøkt seriøst i mange måneder ;) Men alt det praktiske kom altså litt brått siden jeg med ett ble utålmodig.

Jeg har ikke fått inntrykk av hverken her eller på siden til CFC at de sender noen papirer jeg må fylle ut, men det kan være at det er en sånn selvfølge at ingen har nevnt det...uten at jeg har fått med meg den selvfølgen ;)

Av det jeg har lest og hørt de siste månedene så tror jeg at Stork fører en mer "personlig" greie, og bruker mer tid på alt dette praktiske enn CFC. De virker veldig forskjellig på det meste egentlig.

Leste bloggen din tidligere i dag, og jeg kan skjønne du fikk/får følelsen av å være født under en uheldig stjerne... :/ Håper det snur snart! :)

Vi sendte ingenting på forhånd, hadde med papirene da vi kom dit. Alle testresultater må være ferskere enn tre måneder. Journalen ordner de selv, det som kalles journalsamtale er telefonkonsultasjonen du skal ha med dem.

Jeg tror fint du kan klare å bli inseminert dennes syklusen. De er effektive på mange måter på CFC :-) Jeg hadde telefonsamtale med dem (5 min samtale) og startet samme måned. Det viktigste er jo at du har prøvene i orden. Men synes faktisk å husle at de ikke spurte etter dem engang da jeg var der....Lykke til !!!

Takk for svar, nå fikk jeg litt håp om å klare det denne måneden som jeg planlegger og har så lyst til :) Føler jo ting ligger til rette for det siden jeg har fått time til både telefonkonsultasjon og gynekolog (som jeg håper kan fortelle at jeg er superfruktbar) og at svar på blodprøver og EL-tester er på vei ;)

Takk for lykkeønskninger :)

Annonse

Tror du også må ta hepatitt A og klamydia-prøve. Jeg måtte ta livmorhalsprøve også, men det vet jeg ikke om det bare er for de som tar ivf. Du trenger ikke sende noe på forhånd, men du må ha fått svar på alle prøvene før første inseminasjon. Har du hørt med dem hvilke prøver du må ta? Kan være greit å høre med dem med en gang, for det er ikke alle prøvene det er like raskt å få svar på. Det må også komme tydelig fram av papirene hvilket laboratorium som har tatt prøvene.

Lykke til!

Jeg sendte de en mail for et par måneder siden hvor jeg spurte hvilke prøver jeg i forkant må ta hos lege. Lindenberg svarte da at det var hepatitt B, C og HIV. Han sa ingenting om hepatitt A, klamydia eller livmorhalsprøver, men når du nevner det her så ble jeg litt "engstelig"... Fikk du beskjed om å ta alle de av CFC?

Jeg spurte på mail i går om en attest fra blodbanken var ok, og fikk til svar at så lenge det var svar på de orginale papirene fra laboratoriet så var det ok. Håper den attesten kommer snart så jeg får sett på den, men håper legen i blodbanken på Haukeland skjønte såpass da jeg sa en klinikk i Danmark måtte ha bekreftelse på negative tester... Huff, mange bekymringer nå ja, hehe.. :)

Takk for lykkeønskninger, håper på full klaff på alle mulige måter! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...