barbabelle Skrevet 6. november 2010 #1 Skrevet 6. november 2010 Er alene hjemme med kiden i helga og lurte på dra på kino i morgen. Hva er deres erfaring med 2-åring på kino? Ser at de viser flåklypa - funker den eller er ungen litt for liten? (har ingen aldersgrense, men det trenger jo ikke bety så mye)
Lemonia Skrevet 6. november 2010 #2 Skrevet 6. november 2010 Viktigere enn alder synes jeg det er at barnet har glede av filmen OG at det klarer å sitte rolig og stille og ikke forstyrre alle de andre. Noen klarer det tidlig, andre mye senere. Jeg ville personlig ikke tatt en toåring med på kino, men det er kun fordi jeg ikke ser poenget. En toåring aner ikke hva kino er, har like mye glede av film hjemme, og når man i tillegg ikke kan være sikker på at barnet forholder seg rolig i halvannen time kan det fort bli en bortkastet tur.
Puddingmama Skrevet 10. november 2010 #3 Skrevet 10. november 2010 Syns ho over her er vel kritisk. Vi har ofte hatt med 2-åringen på konserter (fordi vi ville dit selv..) og barneteater. Nå har han også vært på kino og syntes det var kjempestas. Han så Knerten gifter seg og selv om han ikke klarte å følge historien fra start til slutt så fulgte han bruddstykker av historien, betrakta salen og rommet, var fasinert over mørket, så på alle barna, øvde seg på å sitte pent og stille og følge med. Til sammen ga det han en stor opplevelse, selv om det er en litt annen opplevelse enn han vil ha på kino når han blir større. Om det ikke funker så er det jo bare å snike seg ut.. det er jo ikke verre enn det;)
Berta_78 Skrevet 10. november 2010 #4 Skrevet 10. november 2010 Tror nesten du må se an barnet ditt! Gutten vår på to kan sitte stille i ca ti minutter før neste punkt på programmet står for tur. Men jeg var måpende vitne til at kusinen hans satt stille på tribunen i tre timer under holmenkollstafetten i fjor da hun var to, sa ikke et kvekk og koste seg hele tiden :-) Barn er så forskjellige.
barbabelle Skrevet 10. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 10. november 2010 Takk for svar! Det ble ikke kino i helga, men tenkte oss en tur ved neste anledning. Tipper tutla kommer til å synes kino er veldig spennende! Hun digger eventyrstunder på teater og kino er jo litt av det samme. Og som du sier: det er jo bare å tusle ut om hun ikke synes det er noe særlig.
Treningsmamma har født ♥ Skrevet 11. november 2010 #6 Skrevet 11. november 2010 Hei Jeg har en på 4 og en på 2. Elsker kino selv så vi fant ut at vi skulle prøve en familiedag med film og kos. Dette gikk over all forventning. Han yngste er egentlig ganske så aktiv av seg, men det var så stas med stpr tv at han ble sittende i ro helt til det sluttet. Vi repeterte det samme forrige helg med like stort hell som første gang Tror man bare må prøve jeg.
Treningsmamma har født ♥ Skrevet 11. november 2010 #7 Skrevet 11. november 2010 Hei Jeg har en på 4 og en på 2. Elsker kino selv så vi fant ut at vi skulle prøve en familiedag med film og kos. Dette gikk over all forventning. Han yngste er egentlig ganske så aktiv av seg, men det var så stas med stpr tv at han ble sittende i ro helt til det sluttet. Vi repeterte det samme forrige helg med like stort hell som første gang Tror man bare må prøve jeg.
Treningsmamma har født ♥ Skrevet 11. november 2010 #8 Skrevet 11. november 2010 Hei Jeg har en på 4 og en på 2. Elsker kino selv så vi fant ut at vi skulle prøve en familiedag med film og kos. Dette gikk over all forventning. Han yngste er egentlig ganske så aktiv av seg, men det var så stas med stpr tv at han ble sittende i ro helt til det sluttet. Vi repeterte det samme forrige helg med like stort hell som første gang Tror man bare må prøve jeg.
Treningsmamma har født ♥ Skrevet 11. november 2010 #9 Skrevet 11. november 2010 oj, vet ikke hvorfor innlegget kom tre ganger!!
eple3 Skrevet 26. november 2010 #10 Skrevet 26. november 2010 Har hatt med vår datter på kino 1 gang (Laban), og det gikk helt greit - tror alt det andre (snop, mørk kinosal, andre barn, det å gjøre noe annet enn vanlig) var mer spennende enn selve filmen da hun ikke hadde sett Laban tidligere. Er nok viktig at det er noe som fenger - hun er stoor fan av Elias, så når den filmen kommer på kino, skal vi gå Har vært på barneteater et par ganger også - det var nok enda mer spennende for henne - å se barn spille, samt mye musikk da hun er glad i musikk Merker du at barnet er redd/engstelig, kjeder seg eller er urolig og til sjenanse for andre, er det bare å gå
Mor Løvehjerte Skrevet 27. november 2010 #11 Skrevet 27. november 2010 Det vil jeg påstå at fort hadde blitt en fiasko her i gården.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 27. november 2010 #12 Skrevet 27. november 2010 Blir ikke kino litt "too much" for en 2-åring da? Er jo sterke visuelle inntrykk med høy lyd i tillegg, så ganske sikker på at min lille 2-åring ikke hadde trivdes sånn voldsomt i en kinosal riktig enda..
Sistah*G07*J09* Skrevet 28. november 2010 #13 Skrevet 28. november 2010 Kommer helt ann på hvordan ungen er. Vi hadde med vår gutt på kino for første gang rett før han ble 3år her i høst. Men hadde sikkert gått greit før det også, men han var bare ikke interessert. Han var med morfaren sin på turn-juleshow i fjor da han var 2år og 2mnd, å da satt han i ro i 2timer!! var en pause midt i på 15min, å da spurte han bare om når det kom mer, så det fenget han skikkerlig Var å så Knerten gifter seg nå i høst, å han satt helt i ro og fulgte med da også, avbrutt av noen få spørsmål og litt "mark i rompa" da sukkeret i fra dropsesken han hadde fått slo inn Flåklypa er sikkert en grei film for en 2åring det, særlig visst han er interessert i biler. Men jeg ville kanskje heller valgt å leid en film, å heller koset meg hjemme sammen med ungen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå