Gjest Skrevet 6. november 2010 #1 Del Skrevet 6. november 2010 En vet jo aldri hva slags lege en kommer til, men er det noe jeg bør tenke på? Mini har hatt eksem siden han var baby, plages ikke så mye med kløe men hele armene og kinnene har endel eksem. Det ser ikke sånn typisk atopisk ut, men legen mener det er det. Det er ganske prikkete og tørt (små røde nupper) Grunnen til at jeg kanskje betviler at det er atopisk er at jeg har forsøkt sterke kortisonsalver (Elacon) over 2-3 uker uten å merke NOE forbedring:-( Smøres nå bare med fuktighetskrem 3 ganger daglig minst. Lurer på om han kan ha noe allergier eller annet som utløser eksemet. Har hørt de skal være flinke der jeg skal, er veldig spent på om legen finner ut av noe. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142527331-skal-til-spesialist-med-mini-p%C3%A5-15-mnd-til-uka-hva-m%C3%A5-jeg-sp%C3%B8rre-omkreve/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #2 Del Skrevet 8. november 2010 Jeg ville bedt om at han ble allergitestet. Er mye han kan reagere på som gir utslag i huden, bl.a melk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142527331-skal-til-spesialist-med-mini-p%C3%A5-15-mnd-til-uka-hva-m%C3%A5-jeg-sp%C3%B8rre-omkreve/#findComment-142534596 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anbefaler Skrevet 12. november 2010 #3 Del Skrevet 12. november 2010 Dersom du ikke bruker tubifast klær eller Wet wrap behandling er jo det et godt tips. Send meg gjerne en epost så kan jeg sende deg en brosjyre/info : [email protected] Wet wrap /tubifast klær er rett og slett undertøy som er laget et spesielt materiale som barn med atopisk eksem tåler Samt å holde på hudens egen fuktighet og for å holde kremen på plass.(ikke grise til allt sengetøy og vanlige klær) . Rikshospitalet /voksentoppen samt de fleste hudavd i Norge, har brukt denne behandlingeni mange år og er meget fornøyd over produktene og nå ny utviklingen av flere typer klær . Plaggene finnes i genser ,stilongs,strømpebokser til de aller minste,hansker og sokker.- har barnet kun et mindre omr. som klør kan du bruke bare vanlig tubifast rull- kjøpes på apotek eller direkte gjennom Ecomed- tlf 67137000 Gå gjerne inn på hjemmesiden www.skincareworld.uk.com For å få dette dekket søk paragraf for merkostnad dette må du gi beskjed om til din fast/hud lege.se mitt forgje innlegg. Allt godt og tvi tvi mvh Hanne Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142527331-skal-til-spesialist-med-mini-p%C3%A5-15-mnd-til-uka-hva-m%C3%A5-jeg-sp%C3%B8rre-omkreve/#findComment-142549963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 25. november 2010 #4 Del Skrevet 25. november 2010 til HI. for det første må jeg bare si at Elocon funka dritt her også, jeg har en gutt som er født så å si med atopisk eksem. Vi har sikkert 10 forskjellige typer kortison salver/kremer liggende i skapet hjemmet, men Elocon var den største dritten, funka ikke i det hele tatt, så fikk Benovat, både med og uten chinoform, og det var det beste!! vi har i alle varianter og grupper, men Betnovat slår Elocon så langt ned i støvlene her. Spør om en ny type kortisn du Det neste du kan be om når du er, og du har sikker vært,men skriver det uansett, er søknad på hjelpestønad, søknad om bidragrordning (at du får igjen 90% av alt over 1600 kr man bruker i året på krem) du kan seff prøve å søke om grunnstønad,men den er det verre med å få innvilget... men alt dette skal legen din hjelpe deg med. www.simensindre.blogspot.com Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142527331-skal-til-spesialist-med-mini-p%C3%A5-15-mnd-til-uka-hva-m%C3%A5-jeg-sp%C3%B8rre-omkreve/#findComment-142602757 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 25. november 2010 #5 Del Skrevet 25. november 2010 til HI. for det første må jeg bare si at Elocon funka dritt her også, jeg har en gutt som er født så å si med atopisk eksem. Vi har sikkert 10 forskjellige typer kortison salver/kremer liggende i skapet hjemmet, men Elocon var den største dritten, funka ikke i det hele tatt, så fikk Benovat, både med og uten chinoform, og det var det beste!! vi har i alle varianter og grupper, men Betnovat slår Elocon så langt ned i støvlene her. Spør om en ny type kortisn du Det neste du kan be om når du er, og du har sikker vært,men skriver det uansett, er søknad på hjelpestønad, søknad om bidragrordning (at du får igjen 90% av alt over 1600 kr man bruker i året på krem) du kan seff prøve å søke om grunnstønad,men den er det verre med å få innvilget... men alt dette skal legen din hjelpe deg med. www.simensindre.blogspot.com Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142527331-skal-til-spesialist-med-mini-p%C3%A5-15-mnd-til-uka-hva-m%C3%A5-jeg-sp%C3%B8rre-omkreve/#findComment-142602760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 25. november 2010 #6 Del Skrevet 25. november 2010 til HI. for det første må jeg bare si at Elocon funka dritt her også, jeg har en gutt som er født så å si med atopisk eksem. Vi har sikkert 10 forskjellige typer kortison salver/kremer liggende i skapet hjemmet, men Elocon var den største dritten, funka ikke i det hele tatt, så fikk Benovat, både med og uten chinoform, og det var det beste!! vi har i alle varianter og grupper, men Betnovat slår Elocon så langt ned i støvlene her. Spør om en ny type kortisn du Det neste du kan be om når du er, og du har sikker vært,men skriver det uansett, er søknad på hjelpestønad, søknad om bidragrordning (at du får igjen 90% av alt over 1600 kr man bruker i året på krem) du kan seff prøve å søke om grunnstønad,men den er det verre med å få innvilget... men alt dette skal legen din hjelpe deg med. www.simensindre.blogspot.com Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142527331-skal-til-spesialist-med-mini-p%C3%A5-15-mnd-til-uka-hva-m%C3%A5-jeg-sp%C3%B8rre-omkreve/#findComment-142602761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå