Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 5 uker. Frem til nå har han lagt seg samtidig med meg i 23 tiden. I løpet av kvelden da har han sovet litt i fanger mitt. Nå har han begynt å bli så sutrete på kvelden og vanskelig å få til å sove i fanget. Når begynte dere å legge de tidligere på kvelden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte vel i 6-10 vekers alder med begge - husker ikkje heilt nøyaktig. :)

Skrevet

begynte å prøve å legge rundt kl 21 når han nærmet seg 2 mnd, nå er han snart 3 mnd å legger seg i 19-20 tiden, vi måtte rett å slett starte å gjøre det da han bare hylte fra kl 19-21 pga han var overtrøtt..

Skrevet

Begynte denne helgen:-) Snuppa er 6 uker, og tidligere har jeg lagt henne når jeg har lagt meg, ca 22.00. Fredag og lørdag la vi henne kl. 19.30, og fredag sovnet hun ca 20.00 og lørdag ca 20.30. Har da lagt meg inne på soverommet sammen med henne (hun ligger i egen seng), og har sneket meg ut når hun har sovnet. Har fungert veldig bra, og håper selvsagt at hun etterhvert sovner uten at jeg er der.

Deilig å endelig få kveldene tilbake:-)

Skrevet

jeg gjorde et forsøk da han var 5-6 uker, fikk det til enkelte kvelder, men for oss ble det mest bare stress, og det endte med at vi tok han opp igjen.

Han er nå 8 uker, og jeg vurdere ikke engang å begynne med noe tidlig-legging. Han legger seg når jeg legger meg. Noe som vareierer fra 22-01. Noen ganger sover han på fanget/sofaen på kvelden.

Jeg har funnet ut at jeg vil heller nyte hvert sekund jeg har med han nå når han er så liten, i stedet for å styre med rutiner man likevel ikke får til.

Tror ikke jeg vil begynne med fast leggetid før han kansje er 3-4 mnd..

Man må selvfølgelig se an babyen, alle er forskjellig. Gjør det som føles riktig og minst stressende for deg selv:)

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Hvis han er trøtt, så begynn nå! :-)

Jeg har et inntrykk av at det er så mange mødre som stresser med dette, men det kan hende jeg bare har vært litt heldig med min... Jeg har nemlig valgt å la han være selvregulert både når det gjelder søvn og mat hele veien.

Min la seg også sammen med oss i 23 tiden de første ukene. Men etter ca 6 uker begynte han å bli trøtt rundt 22, så da benyttet vi muligheten til å starte så smått med rutiner og la han kl 22 for kvelden. Det tok bare 1 mnd, så sovnet han kl 19.00 hver kveld. Han ble gradvis trøtt tidligere og tidligere, så da bare la vi han tidligere og tidligere. Vi har aldri lagt han til et tidspunkt bare fordi at "nå skal han lære at det er kvelden"..., men fordi at han har vært trøtt og klar for kvelden.

Skrevet

Slikt ser man etterhvert, hvis babyen er trøtt på kvelden, så kan man begynne å legge tidligere.

Her i huset regulerte storesøster dette helt selv, tror hun var omtrent 3 mnd når hun tydelig begynte å bli trett og vi kunne legge henne i senga kl.20- 21.

Lillesøster har ikke kommet dit enda, hun sover mye hele døgnet enda, så hun legger seg ikke for natten før jeg legger meg rundt kl. 23, hun er bare 7 uker.

Ingen vits i å stresse med fast leggetid tidligere på kvelden, dette kommer av seg selv.

Skrevet

Min har lagt seg i 22-23-tida til han var litt over fire måneder. Man ser når de blir trøtte. Det snudde på én dag hos oss. Plutslig begynte han å sovne i 19-20-tida:)

Skrevet

Enig med de over her, at det ikke er vits i å stresse for å få det til om babyen ikke viser tegn til å være trøtt for natta tidligere. Blir bare stress. Bedre å ta det i babyens tempo! (Synes jeg da.) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...