beggeto Skrevet 6. november 2010 #1 Skrevet 6. november 2010 Med førstemann tok jeg det som en selvfølge at jeg skulle fullamme til hun var 6 mnd, siden det er anbefalt. Ikke for enhver pris altså, men det funket greit og vi begynte med grøt like før hun ble 6 mnd. Men nr 2 er 4 mnd nå og er en helt annen sort. Han er mye større en første var og spiser mye mer og oftere. Det er ikke et stort problem foreløpig, han klarer seg med mat ca hver 3.time på natta, noe oftere på dagen (noe jeg anser som normalt??). Men samtidig tenker jeg at babyer er jo forskjellige og det er jo egentlig litt merkelig om alle babyer er mest tjent med å begynne med grøt akkurat den dagen de fyller 6 mnd. Jeg antar grunnen til at man skal vente er at de skal ha mest mulig mm pga antistoffer o.l? Men når han spiser så mye så får han jo uansett mer enn hva en småspist ville fått.. Så i hvilke tilfeller bør man egentlig begynner med grøt tidligere? Bør vi vurdere det?
❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 6. november 2010 #2 Skrevet 6. november 2010 Tror jeg hadde diskutert dette med helsesøster. Jeg har forstått det slik at det er fordi tarmene ikke er klar for fast føde før ca 6 måneder at man skal vente til da. Men ingen regel uten unntak. Men hadde det vært meg så hadde jeg ventet.
Gullblomst Skrevet 6. november 2010 #3 Skrevet 6. november 2010 Jeg fullammet til 6 mnd med nr 1 og planlegger å gjøre det samme nå med nr 2. (Han er 3 mnd nå). Jeg ammer ofte ca hver 2. time og annser det som normalt. Så fremt babyen ikke virker sulten ville jeg ventet til 6 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå