Gå til innhold

Er Nutrilett bar spiselig, evt hvilken smak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det andre produkter som er bedre å spise når søtsuget melder seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nutrilett bar er ikke bra som substitutt for godteri. Inneholder massa kalorier.

Skrevet

Jeg har smakt de NOKA barene (kjøpte en liten kartong før jeg ble gravid - men spiste ikke flere da altså) og de var helt grei på smak, men konsistensen var litt merkelig synes jeg. Var litt tørre og seige på en måte. Var en grei subsitutt for raid av sjokoladeautomaten en sen ettermiddag på jobb (men ikke noe mer enn det).

Skrevet

Om du alltid har frosne bær, f.eks bringebær, i frysa og en lettyoghurt med vaniljesmak er kvelden redda :)

Av disse barene synes jeg den fra Nutrislim er best, men det er jo en måltidserstatter da, blir litt for mange kalorier til å brukes som snacks. Tror det er rundt 300 kalorien i en sånn bar?

Skrevet

En nutrlilettbar er absolutt veldig mye bedre og færre kalorier enn å stappe i seg sjokolade, potetgull e.l.

Nutrilett med karamell er ganske god synes jeg.

Har det i veska som mellommåltid når jeg er på farten.

Skrevet

Tja, en nutrilett bar med karamell inneholder 349 kcl per 100g. Det er ikke så veldig bra. Særlig med tanke på at seigmen inneholder 310 kcl per 100g.

Skrevet

Oj, virker som det er lett å bli lurt i denne slankejungelen. Takk for gode tips!

Skrevet

Nutrilett bar med brownie er ganske god. Styr unna peanøtt!

Og ang. Nutrilett bar vs. seigmenn, så inneholder jo Nutrilett bar noen andre stoffer som faktisk er bra for kroppen, noe seigmenn ikke gjør.

Skrevet

Ja, greit nok at den inneholder vitaminer etc, men dersom man vil ned i vekt er slike barer ikke et alternativ. Særlig ikke som snacks mellom måltidene. Spis heller varierte og sunne måltider, og spis grønnsaker dersom du vil ha noe mellom måltidene. Massa vitaminer og få kalorier.

Slike barer er laget for å erstatte måltider, og inneholder derfor tilsvarende mye kalorier.

Skrevet

Når jeg bare MÅ ha noe godt kjøper jeg den minste sjokoladen jeg finner.. De ligger vel på 20-30g tenker jeg. Da får jeg dekt behovet mitt uten å få i meg ALT for mye sukker. De er litt dyre, greit nok.. men om jeg har valget mellom en liten eller større sjokolade (klarer ikke å lavere å spise opp), får det bare være. For mange funker krom for å dempe søtsuget, andre bruker smoothies ol.. men om jeg prøver å erstatte sjokoladen når hele kroppen skriker etter sjokkis, så blir en liten sjokolade et kompromiss for min del. Har også testet sjokolade med 70% kakao, men funket ikke på søtsuget mitt.

Det beste tipset er vel å prøve seg litt fram og se hva som funker for deg.. Om man skal holde vekta er det jo om å gjøre å kutte/ begrense kaloriintaket. Og da er det lurt å sjekke varedeklerasjonen! En ting kan ha masse kalorier og være usunn selv om den også inneholder eller er tilsatt "gode" stoffer.. (feks er ikke cola tilsatt b.vitamin sunnere en vanlig cola)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...