sthans Skrevet 6. november 2010 #1 Skrevet 6. november 2010 Hei! Hva er det best å putte mm i for frysing og hvor lenge holder det seg i fryseren? Takker for svar :-)
sthans Skrevet 6. november 2010 Forfatter #2 Skrevet 6. november 2010 Og hvordan tiner jeg det uten å ødelegge melken?
2010 Mammaen Skrevet 6. november 2010 #3 Skrevet 6. november 2010 Melken holder i 3-6 mnd i frysen, den må tines i kjøleskap når den har vært frossen og skal brukes innen 24 timer etter den er tint.
2010 Mammaen Skrevet 6. november 2010 #5 Skrevet 6. november 2010 Oi, glemte en ting: Jeg synes posene til mm fra Medela er de mest praktiske å fryse ned melken i. De tar ikke stor plass i frysen og er helt tette. De fås kjøpt på apoteket. Det eneste er at de er ganske dyre til plastikkposer å være... Mener det er 200 kroner for 20 stk, eller var det enda mer? Husker ikke helt...
Tredje drøm Skrevet 6. november 2010 #7 Skrevet 6. november 2010 Hvilken pumpe bruker du? Tror de fleste pumpene har egne beholdere som passer til pumpa (poser/bokser). Jeg har en Avent-pumpe og tilhørende bokser. De er kjempepraktiske! Skrur boksen på pumpa slik at melka renner rett i den. På med lokk, merker av for dato og rett i fryseren. Når melka skal brukes, kan man bare skru flaskesmokken rett på boksen etter tining og varming. Utrolig enkelt! Og boksen kan vaskes og brukes på nytt, så det blir jo ikke så dyrt.
sthans Skrevet 6. november 2010 Forfatter #8 Skrevet 6. november 2010 Har avent-pumpe, men bare en flaske. Jeg kjøper flere og satser på gjenbryk - godt tips :-)
cadence Skrevet 6. november 2010 #9 Skrevet 6. november 2010 Man kan også tine opp MM i *KALDT* vannbad. Det var ihvertfall det som ble gjort på Nyfødt Intensiv da jeg var i praksis der. Tiner faktisk raskere slik, og like skånsomt mot næringsstoffene, som overnatting i kjøleskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå