Gå til innhold

dere som har unger som får mme!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter lille gullet begynte å få mme har bæsjen blitt sånn tykk grøt masse.. man kan høre han presser skikkelig for å få det ut.

er det normalt? når han fikk bare mm var jo bare sånn bløt gusje.

når han fikk hipp ble han ekstrem hard i magen at han ikke klarte å få ut en gang at det bare ente i hylskrik.. så gikk over til nan med litt malt i da. for å se om han har blir bedre.. Det er ikke så hardt lengre heldigvis men syns fortsatt det er litt tykt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er nok ikke så uvanlig av unger som får mme blir noe harde i magen i perioder. Malt hjelper vanligvis godt, det samme med sviskejuice eller Lactulose. Så lenge konsistensen er slik at babyen din ikke trenger å streve fælt eller har vondt er det vel greit med den malten du gir.

Vær nøye med oppmålingen av pulver; for mye pulver i forhold til vann kan gi hard mage. Noen barn får vondt i magen av malt, så om du opplever det kan du fosrøke sviskejuice/ Lactulose eller evt bytte merke på morsmelkerstatningen.

Skrevet

er veldig nøye med at det stemmer overens med mengde av pulver og vann =) når jeg byttet til nan ble magen mye bedre ihvertfall.. med hipp sin ble han så hard i magen at han klarte jo ikke å få det ut stakkar at han bare presset og presset og skrek så glad jeg sluttet med den.

bare uvant når han egentlig har fått mm i 7 uker og hatt normal avføring.

Skrevet

Det er helt vanlig at konsistensen forandrer seg slik du beskriver.

Sønnen vår hadde også litt trøbbel med magen, og det løste seg når vi byttet til NAN HA1, den er lettere for små mager å fordøye. (Kjøpes på apoteket)

Skrevet

Høres helt normalt ut=) Kremaktig konsistens sa barnelegen til meg at var det ønskelige når de får mme- er det harde små klumper bør de få mer malt, og er det helt flytende bør man trappe ned på malten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...