Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

2 dager etter terminen ble jeg satt i gang pga begynnende svangerskapsforgiftning.

Hadde 3 cm åpning og var moden når jeg kom til föden..hadde hatt mensverk og svake rier i noen dager för.

De tok vannet kl 13 og vi fikk vente en time for å se om riene kom i gang av seg selv..men de ble ikke sterkere.

Kl.14 fikk jeg riestimulerende drypp men etter en time oppdaget vi at veneflonen satt litt feil og hele armen var hoven. Hadde begynt å merke litt sterkere rier nå men helt overkommelige.

Etter mye leting og forsök satte de neste drypp kl 15.30, var vanskelig å finne bra blodåre.

Tok ikke lang tid för riene kom som perler på en snor! De ville likevel ha mer styrke på riene og satte opp dryppet.

Lillegutt i magen hadde det bra, fine og stabile hjerteslag hele veien.

Ca kl 16.30 hadde jeg 5 cm åpning. Pustet meg gjennom riene og mannen hjalp til med massasje av ryggen. Alle riene satt i ryggen!

K.18 hadde jeg 8 cm åpning og da begynte jeg å kjenne pressetrang! JM ville ha meg på alle fire i sengen for å få lillegutt lengre ned.

Pressetrangen ble bare sterkere og det verste var at JM ville at jeg IKKE skulle presse. Det var vanskelig! Jeg prövde å konsentrere meg men herregud så vanskelig det var. Går ikke an å kontrollere, kroppen reagerer

selv.

Fikk litt panikk da, men ikke lenge etter sa JM at jeg fikk presse. For en befrielse!! Presset i ca 15 min og lillegutt kom endelig ut! Etter 3,5 timer med ordentlige rier..

Men han var ikke så liten likevel, 4,9kg og 54cm! Fikk sy en sting så det gikk bra likevel. Mistet mer blod en vanlig, nesten 1,5 liter så det merker jeg nå! Blir fort sliten, svimmel og får hjertebank. Det höye blodtrykket etter svangerskapsforgiftningen sitter i fortsatt og har en del hodeverk.

Ble litt extra tid på sykehuset pga dette, men jeg klarte ikke å slappe av (liker ikke sykehus) og sov bare 3 timer på 3 dögn! Fryktelig slitsomt!

Da ville vi hjem, og sover litt bedre nå..Lillegutt sover og spiser. Melka har kommet godt i gang. satser på at jeg blir i bedre form snart også.

Lykke til dere som fortsatt venter! Det er litt av en opplevelse!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse med den lille prinsen :D

Skrevet

Gratulerer så mye :)

Skrevet

gratulerer :) kos deg me lillen og lykke til videre :) satser på at formen fort blir bedre igjen og at du kan kose deg i barseltida :)

Skrevet

Gratulerer så mye! Og så bra at det tross alt gikk så bra! :)

Håper blodtrykket stabiliserer seg raskt, og at du kommer deg fort igjen, etter blodtapet! :)

Lykke til videre med den lille prinsen deres! :)

Skrevet

Hørtes ut som min fødsel dette. hehe Mistet også 1,5 l med blod og husker den trangen til å presse men ikke å få lov til det. Jeg fikk pressrier på 5 cm og måtte gå i halvannen time uten å presse og uten smertestillende. Helt forfedelig. Men verdt det til slutt da:) Gratulerer med liten gutt :D

Skrevet

Gratulerer :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...