Mammatil3;) Skrevet 6. november 2010 #1 Skrevet 6. november 2010 Noen som vet hvor mange timer som er "normalt" for en gutt på 2,5år å sove? Er det vanlig at de sover i 15,5 timer pr natt, og i tillegg sover 0,5-1 time, 2 timer etter han våkner på morgenen? Han er helt vanlig når det gjelder aktivitet, ikke over aktiv som kanskje ville gjort det mer naturlig at han er sliten! Helt normalt aktivitet i løpet av dagen. - Dahl -
Ranveig R Skrevet 6. november 2010 #2 Skrevet 6. november 2010 http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/barnsoevn.php Ut frå det som står i denne artikkelen er det normalt for 1-3-åringar å sove 10-12 timar i døgnet. Synest kanskje det høyrest litt lite ut, jenta vår har sove meir enn det i alle fall. Men broren sov vel kanskje omtrent 12 timar ved 1 år og 10 t ved 3 år, så det kan jo stemme. Søvnbehovet er veldig forskjellig frå person til person, både hos voksne og barn. Eg er på ingen måte ein ekspert på barn og søvn, men synest 16-17 timar i døgnet for ein 2 1/2-åring høyrest litt mykje ut. Det er jo omtrent som for ein nyfødd baby. På den andre sida, kanskje det er normalt for guten din. Er du bekymra for søvnbehovet kostar det deg ingenting å ta ein prat med helsesøster eller lege.
Mor Løvehjerte Skrevet 6. november 2010 #3 Skrevet 6. november 2010 Her kan vesla gjøre som gutten din: Sove 15 timer om natta og 2 timer på dagen. Hun har vært sånn siden hun var ett år gammel, ikke hele tida, men i lange perioder av gangen. Husker jeg konfererte med helsesøster da hun var akkurat året gammel og sov fra 19 til 10.30 + et par timer på dagen. ingen på helsestasjonen hadde hørt om liknende, men de mente at det kunne skyldes store utviklingssprang: lære å gå, språk osv. Så lenge barnet utvikler seg riktig og ikke viser tegn til noe galt, men er glad og fornøyd, skal ikke så mye søvn ha noe å si. Du er altså ikke alene om å ha "en sånn rar unge". ;-D
Noah 08. Skrevet 7. november 2010 #4 Skrevet 7. november 2010 Så lenge gutten virker blid og fornøyd ville jeg ikke bekymra meg,barn er så forskjellige,på søvnbehov også. Gutten min på 2.5 sover 12-13 timer pr. natt og ca 1.5 time på dagtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå