Gå til innhold

6 uker gammel baby, 2 glass vin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle, for første gang etter fødsel, ta meg etpar glass vin med samboer i kveld. Jeg ammer men gutten tar også flaske med MME. Hvor lenge må jeg vente med å amnesti etter å ha drukket to glass vin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne er kjekk:

http://www.promillekalkulator.no/

Ut ifra kalkulatoren har du 0 i promille etter 5 timer ca. ser det ut til!

Men om du har bittelitt promille igjen så skal det ikke gjøre noe. Den lille promillen i melka blir fortynnet masse ganger før den kommer i blodet til babyen, som da blir tilnærmet lik 0. Noe helt annet enn å drikke i svangerskapet, da babyen da får akkurat samme promille som mor! Men det var jo ikke det du lurte på da forsåvidt;)

Du trenger ikke pumpe og kaste melka, alkoholen i melka går ned i samme takt som i blodet ditt.

Skrevet

Jeg må vel kaste melka som pumpes etter at jeg har drukket???

Skrevet

Om du får så speng at du må pumpe deg, ville jeg ikke ha tatt vare på melken om du akkurat har drukket, nei. Men det hjelper ikke for å få promillen ned i melken å pumpe. Melken som produseres i brystet vil uansett holde samme promille som blodet ditt, og gå ned ettersom promillen går ned. Men altså ingen vits å ta vare på promille-pumpemelk nei.

(Og morsmelken får samme promille som blodet ditt, altså f.eks 0,5 etter to glass vin. Så det er ikke så mye baby får i seg, men når han er så liten bør man være forsiktig likevel.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...