Gjest Skrevet 6. november 2010 #1 Skrevet 6. november 2010 Har pleid å spise den som den er sammen med brød, majones og agurk, men har lyst å lage noe mer fancy. Ikke pai.
Guttemamma75 Skrevet 6. november 2010 #2 Skrevet 6. november 2010 Hva med å dele den i to og varme den i ovnen, evt gratinere med god ost oppå? Gode poteter til og hvitvinssaus pluss litt grønt f.eks asparges... Nyyyydelig....
Gjest Skrevet 6. november 2010 #3 Skrevet 6. november 2010 Det hørtes godt ut! Ta av skallet eller gratinere med skallet på? Hvilken ost vill du brukt? Mozzarella?
Guttemamma75 Skrevet 6. november 2010 #4 Skrevet 6. november 2010 Det enkleste er å gratinere med skallet på! Ville brukt en ost med ikke alt for mye smak - vil jo ikke ødelegge den deilige hummer smaken! Mozerella passer sikkert.. Må ikke glemme sitron oppå - en annen variant er å ha hvitløkssmør oppå når den er god og varm sånn at det smelter ned i kjøttet..... Nammis! Heldig du er som skal kose deg med hummer!!!
Gjest irismor Skrevet 6. november 2010 #5 Skrevet 6. november 2010 Med skallet på, hvordan ost du vil bruke kommer an på smak. Jeg synes ikke at mozzarella egner seg til hummer. Men som sagt kommer an på hva du liker.
Gjest Skrevet 6. november 2010 #6 Skrevet 6. november 2010 Hvitløkssmør liker vi veldig godt, så da blir det det! Hva med klørne? Da lager jeg potetbåter med frisk rosmaring og havsalt og en salat med ruccola, og så bruker jeg hvitløkssmør på hummeren og har en sitronbåt ved siden av. Hva tror du? Eller så kunne jeg droppet potetene og bakt en foccacia?
Guttemamma75 Skrevet 6. november 2010 #8 Skrevet 6. november 2010 Jeg syntes det høres NYYYYYDELIG ut! Lyst på besøk???? Hehe.. Neida, dere får nyte hummeren! Foccacia ville jeg ikke hatt, men nå er jeg ikke så begeistret for det heller... Liker bedre pottiser.....
Gjest Skrevet 6. november 2010 #9 Skrevet 6. november 2010 Blir pottiser. Enklere og så liker mannen det bedre:) Takk for tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå