Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #1 Skrevet 6. november 2010 Vi har fukt på badet vårt, vært inne med fuktmåler og sjekket. Hvordan går vi frem med tanke på forsikring? Hvem kontakter vi først? Håndverker? Forsikringselskapet? Vi vet jo ikke en gang hvilket forsikringselskap vi skal kontakte, eller om vi i det hele tatt får dette dekket. Det er tapet på deler av veggen rundt dusjen, det var sånn når vi flyttet inn. Da er det vel kanskje vår feil da... Kan noen fortelle meg hvordan ting vil skje videre? Noen som har vært igjennom dette før... Takk for svar.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #2 Skrevet 6. november 2010 Er badet under 5 år gammelt så går det på reklamasjon. Hvis det er eldre og dere har dusjet rett på tapet, så skal du ha griseflaks om forsikringen dekker noe som helst. Ta kontakt med deres eget forsikringsselskap og hør om husforsikringen deres dekker noe (men tviler på det). Hvis det er store skader (sopp/råte) bør en takstmann inn i bildet, ellers er det bare å kontakte rørleggerfirmaer og be om anbud på totalrehabilitering. Når det er sagt - at det er fukt på badet etter at du har dusjet er ikke akkurat uventet... Har dere fastslått at det er fuktskader inne i veggen?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #3 Skrevet 6. november 2010 Ja, vi vet at det er fukt i veggen, ingen tvil om det. Dum som jeg er, tenkte jeg ikke noe over at det var tapet på veggen når jeg kjøpte leiligheten for fire år siden. Badet er garantert eldre enn fem år, men jeg vet ikke hvor gammelt det faktisk er. HI.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #4 Skrevet 6. november 2010 Dersom dere har bodd der i 4 år, så tviler jeg på at dere kan få noe igjen. Det er jo en skade som har blitt påført over tid og dere burde utbedret badet. Er det en skade som har oppsstått før dere kjøpte huset, så kan det i terorien gå på forrige eier. Men tror ikke dere kommer så langt når dere har dusja på den måten der. Desverre. Så lenge det ikke er en akutt vannskade må du nok dekke alt selv. Men det skader jo ikke å høre med forsikringskapet deres. Der dere har forsikret selve huset.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #5 Skrevet 6. november 2010 Skal jeg altså kontakte forsikringselskapet først? Er det de som skaffer folk? HI.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #6 Skrevet 6. november 2010 Det der er en skade som har oppstått over tid og dere har ikke hatt et tilfredstillende bad. Så dere må nok dekke nytt bad selv.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #7 Skrevet 6. november 2010 Ja du skal uansett melde skaden til forsikringsselskapet først. Dere skal ikke gjøre noe før de sier dere kan starte. De vil gi dere beskjed om dere skal ta inn takst på jobben. De vil også fortelle dere om dere får det dekt.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #8 Skrevet 6. november 2010 Ok, det visste jeg ikke. Da får jeg ringe til forsikringsselskapene på mandag og høre hva de sier. hi.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #9 Skrevet 6. november 2010 Du er pliktig til å forhindre videre skader da. Du skal forebygge og stoppe det som skader veggen. Men tror nok desverre at dere ikke får dekt en sånn type skade. Med det er jo bare å prøve saken.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #10 Skrevet 6. november 2010 Det var tapet på veggen når jeg flyttet inn og dermed trodde jeg at det var greit. Ja, jeg har nok vært litt dum. Har det holdt i så mange år, holder det nok en stund til. Vi får vente til mandag. hi.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #11 Skrevet 6. november 2010 Vi oppdaget fukt i kjelleren og fikk beskjed fra forsikringsselskapet at de dekket kun skader ved uhell, som f.eks en lekkasje fra rørene eller lignende. men det skader ikke å forhøre seg da.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #12 Skrevet 6. november 2010 Ja det må gå hull i et rør og så pang en skade liksom. De er vanskelige der. Har det rent fra et hull inne i veggen lenge, tror jeg man kan få det dekt. For det kan man jo ikke se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå