JustDoit Skrevet 6. november 2010 #1 Skrevet 6. november 2010 Har jo hørt (hører så mangt) at man da har stor sjanse for å oppleve det igjen. Har ikke vært på 1. sv.kontroll enda, er nå 11+3, men har tenkt å spørre legen om jeg får ekstra oppfølging. Regner med at jeg får en ekstra UL mot slutten av svangerskapet. Sist var litt spesielt, siden det var en overraskende setefødsel...jadda!! Og siden jeg har vært gjennom det en gang, så går det vel igjen ;/
juline Skrevet 7. november 2010 #2 Skrevet 7. november 2010 Jeg hadde akkurat det samme -setefødsel surprise! Oppdaga det ikke før det plutselig var en liten rompe som stakk ut;) Men det gikk helt greit! Og det var i tillegg ikke i Norge og hvor de nesten ALDRI tillater setefødsler;) Nesten flaks at de ikke oppdaga det før, for da hadde det blitt KS... Jordmor sa at sjansen min var litt større for aa føde i sete denne gangen ogsaa (bortsett fra at jeg da ikke kan føde paa føderiket, og det er jo veldig trist!) Jeg tror kanskje at de er litt mer obs paa leie paa slutten, og hvis det er tvil faar vi nok UL. Lykke til:)
Guttemamma75 Skrevet 7. november 2010 #3 Skrevet 7. november 2010 Jeg forsøkte å føde i seteleie sist, men dessverre gikk det ikke og endte med hastesnitt.. Jeg får ikke lov til å føde i sete igjen og fikk klar beskjed om å be legen henvise meg til kontroll i uke 37 for å sjekke leie på babyen ettersom jeg må ha ks om nestemann ligger i sete... Seteleie ble oppdaget med en tilfeldighet 8 dager over termin sist, heldigvis ellers ville jeg gått i fødsel uten å vite noe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå