Gå til innhold

Her er teksten gutten min har skrevet på farsdagskortet til pappa:

Anbefalte innlegg

Kjære pappa jeg er gla i deg.

Du er snill

Du er grei

Du er flink

Slår du mer?

Hva skal jeg gjøre? Sende det til han. Han har ikke fått sett barna på over 7 måneder pga at han blir etterforsket for vold mot dem og nå lovet jeg å sende noen kort til farsdagen men satt ikke sammen med barna da de tegnet og skrev på.

Fortsetter under...

Barna ville lage et kort til han.

De snakker med han på telefon og da de sa de ville det så svarte jeg at det kunne vi gjøre.

Jeg er også en mamma oppi dette og selv om barna har blitt utsatt for dette så må jeg hjelpe dem med å bearbeide dette og faren vil for alltid være pappen og de er glade i han på sitt vis.

Annonse

Nei vel. Nå har vi sammen med familievernkontoret kommet frem til at han skal få ringe barna 2 ganger i uken.

Det var familievernkontoret sitt råd. Så sånn er det med den saken.

Skal jeg bare kutte all kontakt og si til barna at de aldri får se pappa?

Jeg hadde latt dem sende det, så får faren vite hva de tenker. Det er ikke din jobb å sensurere farsdagskortene.

Til dere som tror alt her inne er oppspinn: dersom noen skriver fiktive ting her inne er de jo rett og slett alvorlig patetiske, men man bør ikke mistro ethvert innlegg. La heller være å svare på innlegg dersom dere tror det er tull.

Jeg ville sendt det. Barn har en evne til å elske sine foreldre selvom de er voldelig. Det er rart, men det er ofte slik det er. Det er utrolig sterkt skrevet av ditt barn og jeg tror det er fint for bf å lese gjennom barnas øyne og også veldig vondt for bf, men fint for han å kjenne på hva han har gjort mot egne barn.

Jeg forstår mange mener all kontakt bør kuttes, men det blir for til at barna da tenker at "mamma nekter oss å snakke med pappa" Noe som ikke er veldig gunstig. Hi sender jo ikke akkurat ungene sine til bf, og ber om råd her så regner emd at hun er fullt klar over alvoret og hvor vanskelig dette er.

Hvis barna dine ønsker å skrive kort la de skrive kort, det var et fint kort som kanskje åpner bf øynene sine og forstår han trenger en god del hjelp og terapi hvis han ikke vil miste sine barn for alltid.

Lykkem til HI!

Signerer juliea

Barn elsker ubetinget. Pappan trenger hjelp, og et sted vet nok barn av voldlige eller "dårlige" foreldre at dette ikke er den egentlige pappan.

Send kortet du.

Flott sterkt kort, dere har ihvertfall til felles en flott gutt

Annonse

Kanskje dette kortet er barnet sitt måte å takle sorgen og smerten av hva faren har påført så jeg synes du skal sende det. Gjør heller ikke noe om dotten av en far får lese hva barna mener...

Kortet er til pappan, skrevet av hans sønn, om han er voldelig eller ikke. Sønnen har et spørsmål der, det vil han gi pappan sin, send det du til pappan.

Måtte det gå godt med dere alle, også pappan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...