mammaløve Skrevet 6. november 2010 #1 Skrevet 6. november 2010 ...at jeg bør vurdere grøt/fast føde så tidlig som mulig? Han vil ammes hver eller hver annen time døgnet igjennom. Det har faktisk økt på den siste måneden. Har enkelte dager tenkt det må være økedøgn, men nå virker det heller som at dette er vanen han har lagt seg til. Har lagt normalt på seg fram til nå i allefall, og tisser rikelig i løpet av døgnet. Har begynt å bæsje mye skjeldnere da, bare annenhver dag. (etter hvert måltid før) For å forsøke å få noen flere timer sammenhengende søvn, har jeg gitt litt tillegg noen kvelder, men merker egentlig ingen forskjell. (Han vil gjerne ikke ha mer enn 30-40 ml, liker sikkert ikke smaken) Jeg blir jo selvfølgelig veldig sliten av å aldri få sove mer enn to timer, men det som engster meg mer er om småen aldri får hvile ordentlig fordi han blir så raskt sulten igjen. Han sov i lengre strekk da han var mindre, og da kunne vi til og med oppleve en og annen gang at han sov natten igjennom. Det er definitivt over for en stund! Burde vi begynne å gi han smaksprøver snart, sånn at han kan begynne å få litt grønnsaker/grøt når han blir over 4 måneder? Eller virker dette absolutt helt normalt.
snartskalviog Skrevet 6. november 2010 #2 Skrevet 6. november 2010 Godt høre at det er flere enn oss som har det slik.Min er også 3.5 mnd og ganske lik din i sove og spise mønster.Vil heller ikke ha noe særlig tillegg,så her skal vi starte med avocado når han er 4 mnd.Las på klikk.no at most avocado gjør babyen god og mett og så sover de godt på det.Helsesøster mente at det er verdt ett forsøk,men at en må også huske grøten pga jernet som de trenger,men kan vente til 6 mnd med grøt om det er nok med most avocado på kvelds tid...bare huske å starte med små mengder. Så når desember starter så blir det mat prosjekt her i hus ) Så kanskje vi begge sover godt når jula kommer
mammaløve Skrevet 6. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. november 2010 Takk for tipset Har allerede vært og handlet inn økologisk grøt med god smak (har prøvesmakt selv på helsekosten som kan gis fra 4 mnd. Men har jo egentlig lyst til å begynne med noen grønnsaker. Avocado var et kjempetips! Blir nok litt smaksprøver nå etterhvert, ja. Vil så gjerne ha en mett og god gutt som kan sove godt! (Og bli kvitt de blå ringene under øynene på far og mor
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 6. november 2010 #4 Skrevet 6. november 2010 Man kan begynne å gi grøt fra 3 mnd hvis babyen ikke virker fornøyd/mett lenger av bare mm/mme! Her skal junior få smake grøt når han er 3 mnd i allefall
mammaløve Skrevet 6. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 6. november 2010 Å? Kanskje man skal lage en liten smaksprøve til han i morgen da? Og begynne introduksjonen så smått? Hadde jo vært fantastisk om han kunne begynne å få et bittelite måltid på ettermiddagen etterhvert. I håp om at det kunne gi litt lengre søvnperioder! Han virker forresten veldig interessert i mat. Sitter og smatter og slever når vi spiser middag, og har jeg han på fanget når jeg spiser noe, griper han etter det som kommer i nærheten. Sikkert bare innbilning siden han interesserer seg for det meste, men det hadde jo vært gøy å la han få smake noe annet enn morsmelk snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå