Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte bare på hvordan dere tett oppunder termin hadde det i uke 37?

Er 36+6 idag, og føles ut som formen daler for hver dag som går nå...:) Mer kvalm, verker i ben/hender, vondt i rygg, menssmerter, urolig baby som gnir mot ribbena konstant.....Hodepine, masse halsbrann, totalt fravær av energi......Litt klar for å bli ferdig nå, men innser jo at det fort kan være endel uker igjen:) Og begynner selvsagt å bli veldig klar for å møte lille babyen vår:) Orker knapt gå på utsiden av døren, og litt sliten av venner som ikke forstår at jeg ikke er lille Duracell som er med på det meste lenger.... Dårlig dag idag, gitt:) Hadde hjulpet om noen andre har det på samme vis, begynner nesten å lure på om jeg er den eneste gravide i hele verden som syns ting er tungt nå på slutten.....:) Kanskje bare jeg som ikke "håndterer" det å være høygravid, føles ihvertfall helt umulig å innfri "forventningene" til familie og venner om dagen...:)

Håper deres lørdag er langt bedre:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det som deg! Helt utslitt, blir andpusten og svimmel etter

å gå 5 skritt! Itillegg har jeg vonde kynnere, murringer i ryggen,

kvalm, smågulping,svimmel og halsbrann!! Var det noe mer da;)?!

Måtte legge meg 21 igår da orket jeg ikke mer, og mat er ikke veldig fristende heller! Litt frustrerende..

Skrevet

tror i signerer og sier dette er HELT normalt jeg... Jeg har vært motstykke til duracell i flere måneder nå føler jeg, men nå er det lille batteriet jeg hadde tomt. Og laderen er nok forsvunnet på mystisk vis....

mensmurringer, vond rygg, andpusten, gangsperre, hodepine, trøtt, dårlig humør, folkesky og fødeklar ;) Der har dere meg :D

Skrevet

Jeg er litt mer irritabel og veeeeldig folkesky merker jeg. Men fysisk er det ganske greit. Det er litt begrensa hvor mye vondt det kan bli, når 97 % av dagen tilbringes liggende på grunn av ekstremt blodtrykkfall. Nattesøvnen varierer litt, men jeg bare tar igjen kvalitet med kvantitet og sover leeeenge ;)

Skrevet

Ikke at jeg syns det er fint at dere også har tunge dager, men jammen godt å vite at vi er flere!!!! Faktisk LEI nå ja....Men om ikke lenge er nok disse dagene her glemt, da sitter vi med hver vår lille baby i armene:) :) Kan nesten ikke tro det er sant enda jeg....

Skrevet

Å gjett om jeg også har det sånn!! Harde kynnere som gjør meg enda kvalmere enn jeg uansett er, stiv i ledd og muskler, tunge legger fulle av vann( det er så ekkelt å se merkene etter sokkene som graver seg inn i benet), armer og ben 'sovner' i hytt og pine, strekkmerkene har begynt å melde seg på, årene i beina er synligere..hjelp! Åreknuter neste også? kortpustet med kondis som en halvdød hvalross.... Og fortsatt er det rundt 5-6 uker igjen!! Å... Det er ille å tenke, men jeg fantaserer litt om å føde bare LITT før tiden...men de to jeg allerede har fødte jeg PÅ termindato begge to, så det er vel bare å vente. Inatt var jeg så kvalm at jeg ikke sovnet før halv fem..og klokka sju var det bare å stå opp med barna. Herlig!

Skrevet

Hvordan opplever du blodtrykksfall om det kan beskrives?

Den siste uka har jeg opplevd at plutselig så blir jeg forferdelig varm, klam, svetten renner og renner, uggen.. dette varer i fem-ti minutter og skjer i tider og utider, til og med når jeg sitter dønn i ro.. Når det går over er jeg iskald..

Skrevet

Tja.. Jeg er vel egentlig bare konstant svimmel. Unntatt når jeg ligger. Det er ikke helt prototypen på blodtrykksfall, for det får man gjerne akkurat idet man reiser seg opp, men det er det eneste legene klarer å forklare det med. Blodtrykksfall oppleves vel stort sett ved svimmelhet, såvidt jeg veit. Fordi blod- og oksygenopptak går litt treigt i svingene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...