Gå til innhold

Fly og gravid!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her om dagen bestilte jeg flybilletter til sønnen min og jeg, for å besøke faren min i Kr.sund. Bestilte til 25.nov, og da er jeg 34+4 uker på vei. Skal være i fem dager.

Ganske sikker på at det er tre uker før termin man helst ikke skal fly, men så ringer han nå og sier at det er 8 (!) uker før termin!

Har ikke avbestillingsforsikring, hehe... Men hvordan er dette?

Vil jo ikke komme på Gardemoen og bli sendt hjem igjen, guttungen gleder seg jo vilt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, takk! :D

Har fire uker til termin når vi skal hjem igjen, så det går vel akkurat uten å måtte ha erklæring? :)

SAS ja :)

Skrevet

Det skulle gå bra, men jeg hadde tatt med bevis på termindato "just in case". Gravide har jo så veldig forskjellig str på magene sine.. ;))

Men nå er vel dette snakk om en knapp times flytur, så kan aldri skjønne du vil få problemer :))

Skrevet

Jeg ville hatt med meg helsekort og de UL papirene man får. Da er det i alle fall bevis på at man har lov og fly. Pluss at jeg ville tatt en utskrift fra nettet der det står om når man kan fly under graviditet :) Da har du i alle fall ditt på det rene :)

Skrevet

Helsekort bør en ha med overalt som gravid, spes. på slutten.

MEN helsekortet inneholder mye privat info, som ikke alle nødvendigvis trenger å se...

Skrevet

På lommelegen.no fant jeg en oversikt over hvor lenge de forskjellige flyselskapene tillater gravide å fly. Jeg fløy med SAS til Stkhlm da jeg var 35 uker på vei, og ingen sprte etter helsekort eller hvor langt jeg var på vei.

God tur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...