Lukkelukken og bebibror Skrevet 6. november 2010 #1 Skrevet 6. november 2010 Her om dagen bestilte jeg flybilletter til sønnen min og jeg, for å besøke faren min i Kr.sund. Bestilte til 25.nov, og da er jeg 34+4 uker på vei. Skal være i fem dager. Ganske sikker på at det er tre uker før termin man helst ikke skal fly, men så ringer han nå og sier at det er 8 (!) uker før termin! Har ikke avbestillingsforsikring, hehe... Men hvordan er dette? Vil jo ikke komme på Gardemoen og bli sendt hjem igjen, guttungen gleder seg jo vilt!
Gjest Skrevet 6. november 2010 #2 Skrevet 6. november 2010 Tull og tøys !! Det er inntil 2 uker før termin (2-4 uker før skal du ha erklæring fra lege, men det er jo ikke noe problem) Alle flyselskap har regler for dette på sidene sine.. Du reiser vel med SAS el. Norwegian..??.. De har samme regler, her er en link til SAS sin side: http://www.sas.no/no/Alt-om-reisen/Reise-under-graviditet/Hvis-du-venter-ett-barn/ God tur !! )
Lukkelukken og bebibror Skrevet 6. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. november 2010 Åh, takk! Har fire uker til termin når vi skal hjem igjen, så det går vel akkurat uten å måtte ha erklæring? SAS ja
Gjest Skrevet 6. november 2010 #4 Skrevet 6. november 2010 Det skulle gå bra, men jeg hadde tatt med bevis på termindato "just in case". Gravide har jo så veldig forskjellig str på magene sine.. ) Men nå er vel dette snakk om en knapp times flytur, så kan aldri skjønne du vil få problemer )
Gull i magen <3Har født<3 Skrevet 6. november 2010 #5 Skrevet 6. november 2010 Jeg ville hatt med meg helsekort og de UL papirene man får. Da er det i alle fall bevis på at man har lov og fly. Pluss at jeg ville tatt en utskrift fra nettet der det står om når man kan fly under graviditet Da har du i alle fall ditt på det rene
Gjest Skrevet 6. november 2010 #6 Skrevet 6. november 2010 Helsekort bør en ha med overalt som gravid, spes. på slutten. MEN helsekortet inneholder mye privat info, som ikke alle nødvendigvis trenger å se...
togutter-08og10 Skrevet 6. november 2010 #7 Skrevet 6. november 2010 På lommelegen.no fant jeg en oversikt over hvor lenge de forskjellige flyselskapene tillater gravide å fly. Jeg fløy med SAS til Stkhlm da jeg var 35 uker på vei, og ingen sprte etter helsekort eller hvor langt jeg var på vei. God tur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå