Gå til innhold

Kan babyen bli hyper av at jeg har drukket brus? Gjennom morsmelka liksom..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drakk brus igår kveld og spiste litt sjokolade.Gutten våkna helt supervåken klokka 5 imårrest! Det har virkelig aldri skjedd før.. Han la seg klokka 19 og bruker å sove minimum 12 timer.. Han er sur og overtrøtt nå. Noen som vet? I såfall er jeg ferdig med søtsaker!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, det er nok ikke derfor, ta det heelt med ro;) Jeg drikker ihvertfall et stort glass Pepsi max hver kveld, og likevel sover lillesnuppa nesten døgnet rundt hehe;)

Sjokolade og søtsaker er ikke noe problem det heller, for selv om småbarn kan bli hyper og gira av det, gjelder ikke dette for babyer via morsmelka (har jeg ihvertfall aldri hørt noe om, selv om jeg har lest en del om temaet). Eneste som er i forhold til brus er dette med koffein; hvis den inneholder det, skal man jo begrense mengden litt og ikke drikke 2-3 liter om dagen liksom (husker ikke helt mengden, men var det ikke snakk om en koffeinmengde som tilsvarer ca 1-2 koppper kaffe om dagen? Og kaffe innholder jo mer koffein enn brus per kopp)

Nei, kos deg med sjokkis og brus med god samvittighet du, og håp på at han "skjerper seg" til imorgen;)

Skrevet

Hehe godt å høre.. Kan jo hende han fikk luft i magen av det jeg åt igår heller. Da blir han av og til litt hyper.. Har ikke vært en god dag for han idag, skikkelig grinete. Håper han sover som normalt imorgen tidlig. Klokka 5 er vel tidlig å stå opp synes nå jeg..

Skrevet

gammel er babyen da?

jeg følte det var litt sånn istarten, mye kullsyre var ikke bra.

Går bedre nå, men tar ikke mange glassa....

Kan jo ha vært tilfeldig også da.

Skrevet

Han er 5 mnd. Har merket det flere ganger etter at jeg har drukket brus på kvelden. Ja det er sikkert kullsyra! Hadde jeg egentlig ikke tenkt så mye på.. That's it, da kutter jeg ned på brusen i helgene. Er ikke verdt det at ungen våkner så tidlig eller får ondt i magen. Sunt er det heller ikke for meg ;) Takk for svar :)

Skrevet

Hvis sjokolade gjør dem hyper så burde jenta mi være hyper hele tiden, for hun har fått sjokolademelk i puppen siden hun ble født ;D

Skrevet

hehe, samme her Lykkenerstor;)

Tror det er en del myter ute og går om dette, for jeg kan ihvertfall ikke fatte og begripe hvordan kullsyren på magisk vis skal kunne klare å infiltrere inn i melka- rent fysiologisk sett er dette en stor gåte oppi mitt lille hode ihvertfall :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...