Gå til innhold

Hvilke leker faller mest i smak for deres baby på 6 mnd+ ?

Anbefalte innlegg

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Dette er jo første barnet vårt, så vi har ikke mye leker i hus. Vi tenkte vi skulle kjøpe eller ønske oss litt til han til jul. Jeg er intr. i leker av god kvalitet og så kommer jo pedagogen frem i meg når jeg skal velge ut gode leker da.. Tips?

Skrevet

ta en titt på riktigeleker.no :) mye fint der å de skal være pedagogisk riktige :D

Skrevet

her er det drømmehagen bok som er favoritten. den lager lyder når man drar i figurene å trykker på noen knapper. men om den er pedagogisk riktig vet jeg ikke hehe

Skrevet

vet det er tidlig, men jeg ønsker meg Duplo og Brio, og ellers alt av treleker!

grøsser ved tanken på de lekene med lyd...jaja

Skrevet

Her er favorittene de som skrangler mest! :) hehe

Skrevet

Liker heller ikke de glorete svære fischer price lekene med masse lyd. Svigermor skal selvfølgelig BARE kjøpe sånne. Er pedagog og vil helst at han skal bruke fantasien sin og ikke trenger å ha ambulanselyd fordet om det er en politibil. Hva er galt med å selv si bæbu? Ikke misforstå meg, er ikke hysterisk og vil ikke frata han gleden med "bråkeleker".. Men synes det blir rent for mye når nesten alle lekene selv lager lyd. Liker bedre treleker osv enn de der av plast..

Skrevet

Og junigull: min på 5 mnd elsker en sånn humle i mange farger som skjelver når man drar i snora. Den har lapper på og knitrevinger.. Veldig populær :) Badebok er han også glad i og ting som er spennende å utforske :)

Skrevet

Min er fortsatt glad i babygymmen sin, men nå skal den helst åles over.. :P

Han har noen leker fra Lamaze toys, (samme merket som libero bien i gratispakkene), vet ikke om de er pedagokisk riktige, men de knitrer, har bjeller, mye å utforske osv.. Men favoritten hans er en grønn badeand i hardplast.. Kjøpt for 20kr på lekebutikken som en tullegave til samboer.. Hahah..

Skrevet

Det var lamaze lekene jeg mente! De er geniale :)

Skrevet

Gutten min er helt vill etter alle leker som ser ut som telefoner og fjernkontroller. Helst skulle han hatt originalene, men det er det jo ikke så lurt at han gnager på...... Han har en leke-telefon som jeg kan spille inn korte snutter av min egen stemme på, som han er veldig glad i.

Skrevet

Det med om lekene er "pedagogiske" (hva nå enn det er) synes forresten ikke jeg er så viktig når de er så små som et halvt år. Jeg er selv pedagog og synes det viktigste er at ungene viser interesse for å leke og er fornøyde og aktive enten det er med en tresleiv fra bestikkskuffen eller en hel fornøyelsespark som noen av disse glorete og bråkete babygymmene er ;-) Når de blir litt eldre kan man jo stimulere med leker og spill som aktiverer fantasi og intellekt, men da fortsatt på barnas premisser og ut fra deres interesser. Er ellers enig i at Riktige leker har mye fint av god kvalitet. Jeg kjøper forskjellige typer leker, men helst ikke de som lager veldig mye "elektronisk" lyd, mest fordi jeg selv blir små-gæern i huet av å høre på det. Også kjøper jeg sjelden leker fra Kina fordi det ofte er problematiske stoffer i disse lekene.

Skrevet

Mini på 8,5 mnd har hele veeien vært veldig glad i lamaze-lekene sine samt nå har han fått stor interesse for "putte-boksen" fra Fisher Price, men foreløpig er det mest interresant å ta av lokket og ikke putte ting i form-hullene. Pianoet og rytmelekene er også veldig populære. Han kan også finne stor glede i å leke med redskapene i kjøkkenskuffen (som f.eks en sleiv eller en slikkepott).

Skrevet

Sjekk ut www.sjarmtrollparty.no

Masse fint, og utrolig god kvalitet!

Skrevet

Min er 6 mnd, og han vil bare ha noe som er godt å gnage på han, bryr seg fint lite hva det er,,,

Men vi ønsket oss en sånn brio trille til storesøstra, hun fikk den i julegave da hun var 8 mnd, brukt daglig til iallefall 1,5 år. Superinvestering!!

Ellers er jo leker med farger og knitring interessant, eller noe som lager litt lyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...