nurket4a Skrevet 5. november 2010 #1 Skrevet 5. november 2010 Hei. Jeg har ei lita frøken på 5mnd som vi sliter med søvn til. Hun står opp ca kl 08.00 (hvis hun fortsatt sover vekker jeg henne 08.30). Hun har to dupper iløpet av dagen en rundt kl 12 og en rundt kl 16.30. Begge duppene er på 30min, er vi heldig sover hun en time! Hun legger seg mellom 19.30 og 20.00. Hun sover da ca 1 time før hun våkner og må da vugges i søvn igjen. I løpet av natta kan hun være våken mellom 2 og 5 ganger og vil ha pupp, til kveldsmat får hun 1 porsjon grøt + melk... Synes liksom at hun sover veldig lite i løpet av dagen.
nurket4a Skrevet 5. november 2010 Forfatter #2 Skrevet 5. november 2010 Og all denne nattammingen sliter på mamman!!!
Nynte Skrevet 5. november 2010 #3 Skrevet 5. november 2010 Ut fra det du skriver om søvn på dagtid, så virker det veldig lite for en baby på 5 mnd. Og det er ofte sånn at dersom de ikke får nok søvn på dagtid, så kan også nattesøvnen blir vanskelig. Min er også 5 mnd og sover ca 16 timer i døgnet og da 4 av de på dagen. Du legger sikkert frøkena di når hun er virker trøtt på dagen, og som du sier ca kl 12. Jeg synes det høres ut som hun er oppe mange timer før hun sover igjen. Ofte er det slik at de gjerne bør sove igjen etter 1-2 timer våkentid på morran, altså for dere ved 9.30-10.30 tiden. Har du prøvd det? Slik at hun kanskje kan få 3 dupper i løpet av dagen, og heller forskyve den kl 12 litt? Men alle barn er forskjellige, men 1 time søvn på dagen er nok alt for lite...
_Løvemamma_ Skrevet 5. november 2010 #4 Skrevet 5. november 2010 Det kan nok tenkes at hun er overtrøtt, ja. Og når de er overtrøtte våkner de ofte fortere, og før de er uthvilt. 'Søvn avler søvn' heter det. Det stemmer jo ikke for alle, men det er ofte noe i det. Ang våkning om natten så er det ganske vanlig at de blir litt ekstra sultene om natten i den alderen, når de begynner å bli ganske store, men ikke har kommet ordentlig i gang med fast føde enda.
gulterkult Skrevet 5. november 2010 #5 Skrevet 5. november 2010 prøv å følge med på ungen i 10-tida og se om hun roer seg da...prøv så å legge henne. min våkner mellom 7-8 pg sover etter 2t. våken 2t og sover 1 t. prøv å legge henne etter 2t, kan hende det er greia!!! lykke til!
nurket4a Skrevet 6. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 6. november 2010 Hurra for en flott dag :-) Hun sov i vogna fra 12.45 til 15.45 (er nesten i sjokk!!!). Fikk mat, lekte litt og sovna ca 18.00 og sov i 30 min (litt ugunstig tid, men sovna i bilen). Sovnet igjen kl 21 og hun sover fortsatt!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå