Gå til innhold

Flere med litt blødning i starten?

Anbefalte innlegg

Jeg er 4+3 uker på vei med nr.2

Har testet positivt på to tester (skal ta den tredje i morgen)

I går startet jeg å blø litt, eller jeg vet ikke om jeg kan kalle det blod eller utflod, for det er både litt rødt og brunt.

Det kommer ingenting i trusa, men alltid litt på papiret når jeg er på do.

Har litt murringer nedentil sånn innimellom, men ikke vondt.

Har ringt å fått legetime på tirsdag.

Jeg hadde det ikke sånn med nr.1, så jeg er egentlig ganske bekymra.

Har jeg grunn til å bekymre meg, eller er det ganske vanlig?

Flere som har hatt det?

Fortsetter under...

Hei!

Jeg også hadde brunlig/rosa utflod som kom på papiret to ganger i løpet av 1 trimester. Men ikke ofte, en dag og så var det stopp! Ble veldig bekymret selv, og oppsøkte derfor lege som sendte med til UL. Der var det liv, men det var veldig tidlig uke 6+5 eller noe, så jeg fikk en ny kontroll UL i uke 8, da de sjekket at barnet vokste etter målene!

Alt så kjempe fint ut, og jeg fikk beskjed om at det ser bra ut siden barnet vokste som det skulle! Så jeg skulle ikke tilbake til noen ny kontroll! Skjønner godt dine bekymringer, hadde det ikke slik med førstemann jeg heller, så jeg ble veldig engstelig for at noe skulle gå galt! Er nå 11+2 å alt kjennes normalt ut.,.. Kjenner veldig til strekking og murringer nå, og magen har allerde begynt å vokse... mange som sier en får raskere synlig mage med nr 2... Hmmm, kan godt stemmer! =)

Ønsker deg lykke til, å prøv å tenke på at det er ikke noe unormalt å se litt misfarget utflod... Det er jo mange som har blødninger med mye blod i store deler av 1 trimester.... å det går bra! Så da satser vi på at det går bra med deg å! =)

jeg er ca 4+4 i dag...i går begynte jeg å blø litt, ingen smerter. blør litt slimete i dag (beklager detaljer), fortsatt ingen smerter...lette mens murringer og oppblåst. men hadde blødninger i 1 og 1/2 dag i beg av første svangerskap også. spurte jordmor her inne og fikk følgende som svar;

Hei, kjære deg!

Som du sikkert vet er det ganske vanlig å blø litt i første trimester.

Dersom man er i ferd med å abortere følger det gjerne med smerter også. Jeg ville sett det an over helgen, blør du fortsatt kontakter du lege.

Skulle du få smerter eller begynne å blø mer, tar du kontakt i helgen.

Prøv å ikke bekymre deg, foreløpig er det gode sjanser for at dette vil gå bra.

Krysser fingrene for deg!

så jeg håper på det beste for oss begge;)

Tusen takk for svar!

Jeg får prøve å senke skuldrene litt og satse på at dette går bra! :)

Vi har prøvd på en liten spire nå i 7 måneder, så lengselen etter en ny baby er stoor, så jeg håper virkelig at denne spirer klamrer seg fast!

Skal iallefall bli litt betryggende å komme seg til legen på tirsdag.

Så får han værsågod sende meg på UL, så vi får sett om det går bra der inne :)

Dere som har hatt litt blødnigner, hvor mye har dere egentlig blødd.

Jeg test igjen i dag tidlig, fortsatt positiv test.

Men nå blør jeg mer, og det er blitt litt mer rødt enn hva det har vært tidligere. Har måtte gå med bind i dag, men det har allikevell rent såpass lite at det ikke har kommet så mye i bindet, men en del på papir etter dobesøk.

Har ikke vondt, bare litt mensmurringer innimellom.

Og det er akkurat som at det kommer litt slim sammen med blodet.

Skal som sagt til legen på tirsdag, så jeg får vel ett mer konkret svar der, på hva det er som skjer.

Men hvor mye skal man blød før det er grunn til bekymring og MÅ man ha smerter for å abortere? Og hva bør man være obs på?

Takker for svar!

Annonse

Dere som har hatt litt blødnigner, hvor mye har dere egentlig blødd.

Jeg test igjen i dag tidlig, fortsatt positiv test.

Men nå blør jeg mer, og det er blitt litt mer rødt enn hva det har vært tidligere. Har måtte gå med bind i dag, men det har allikevell rent såpass lite at det ikke har kommet så mye i bindet, men en del på papir etter dobesøk.

Har ikke vondt, bare litt mensmurringer innimellom.

Og det er akkurat som at det kommer litt slim sammen med blodet.

Skal som sagt til legen på tirsdag, så jeg får vel ett mer konkret svar der, på hva det er som skjer.

Men hvor mye skal man blød før det er grunn til bekymring og MÅ man ha smerter for å abortere? Og hva bør man være obs på?

Takker for svar!

Hei!

Håper det bare er en festeblødning eller noe slikt du opplever. Er jo ofte man blør i 1. trimester uten at det behøver være noe å være urolig for...selv om man selvsagt blir det.

Vil absolutt ikke skremme, men jeg hadde SA i sommer og hadde ingen smerter. Bare lette murringer i mage og rygg. Derimot blødde jeg etter en dag ganske mye friskt blod som koagulerte. Var noe helt annet enn en vanlig mensblødning med de sorte klumpene og trådene (beklager litt ekle detaljer).

Har også hatt en bitte liten blødning denne gangen, men fikk se et lite embryo med bankende hjerte.

Masse lykke til. Håper du får gode nyheter til tirsdag.

Blødninger kan gå veldig bra, de er ikke ensbetydende med abort. Jeg har tilsammen blødd i tre uker av første trimester, Noen dager har det vært så mye at jeg har hatt behov for bind, andre har det bare kommet litt på papiret. Jeg har hatt to ultralyder og alt ser helt strålende ut. Er nå strax 13 fullgåtte uker. Legen sa at omtrent 25 % som føder til termin har hatt en eller annen form for blødning i starten av svangerskapet. Håper det går bra med deg!

mamma med spire nr 2; jeg har d samme...slimete blod...kommer mest når jeg går på do for jeg prøver å ligge og holde meg i ro, da samler d seg litt opp på en måte . men blør mindre i kveld, hadde mensen følelse delux. ikke noe smerte, bare veeeeldig oppblåst og null energi ...men nå har jeg blødd lett i 2 døgn. håper d slutter nå og at d ikke er noe alvorlig...

skal ringe lege i morgen tidlig å få kommet meg inn i løpet av dagen! men jeg prøver fortsatt å roe meg med tanken på at jeg blødde i forrige svangerskap rundt samme tid også og vi har ei nydelig rampete tulle på 2 år:D

vi må holde hverandre oppdatert...:) lykke til!

Jeg blødde mye i 2-3 dager da jeg gikk gravid med minste.

Og så fikk jeg igjen blødningene etter noen uker. Da var det blødning i 1-2dager.

Og jeg har jo lille tuppa mi likevel :)

Håper det går bra:)

Krysser fingrene mine for deg.

- Diva'n :P

:)

Jeg håper virkelig at det går bra iallfall!

Og da jeg hadde mine blødninger så visste ikke jeg at jeg var gravid. Og det var såpass med blødninger at jeg trodde jeg hadde mensen.

Så jeg krysser alt jeg kan krysse for at det går bra med spiren deres <3

Annonse

Hei jeg er 4+6 dager i dag. Fikk rosa farge på papiret i går, men ikke helt rødt blod. I dag har det ikke vært rosa blod, men mer slim med litt brunfarge. Har ingen smerter, men er helt slått ut. Hodepine som kommer og går og føles som jeg har vært 2 dager på fylla.

Kjenner fortsatt murringer.

Jeg hadde to spontanaborter før lillegutt, og da blødde jeg masse, hadde sinnsyke magesmerter og blodet var nesten helt svart i farge og masse klumper.

Min søster fortalte at hun blødde litt begge gangene hun ventet jenter. Ikke vet jeg, men håper nå dette går bra for oss alle sammen.

Heisann!

jeg er nå gravid for tredje gang, og jeg har blødd med de alle! De to første graviditene mine blødde jeg såpass at jeg trodde det var mensen. Men etter ca 4 dager ble det bråstopp.

Nå når jeg er gravid for 3. gang så skjønte jeg tegninga;) Ble uansett veldig bekymret fordi jeg har hatt IVF denne gangen (prøverør), men også denne gangen ble testen positiv:))

Mamma med spire nr 2; jeg har surra...trodde d var søndag i går:S hehe så d blir lege i morgen! har snakket med ei venninne som foreslo at jeg skulle få legen min til å sende meg på kvinne klinikken her i området for der gir de meg en full sjekk med ul og alt...liten betaling, men billigere når d er henvisning fra legen:) men de 200kr er d viiiirkelig verdt!

hvordan er d meg deg? fortsatt bløninger? jeg blør ennå...men bare pittelitt...håpe d bare er kroppe som tuller med meg.

Godt å høre at d er flere som har blødd uten at d har hatt noen negativ effekt! d hjelper! er egentlig veldig optimistisk ennå...spess siden jeg har opplevd d før..eneste er at d ikke varte så lenge den gangen...:/

Mim26: Fort gjort å surre litt. Du må fortelle hvordan det går i morgen! Jeg blør fortsatt, faktisk litt mer i dag enn i går, men fortsatt mindre enn ved mens, så jeg går med ett lite håp, men er kjemperedd for at det går gått galt. Har ingen smerter, og jeg føler meg veldig oppblåst og har fortsatt litt sånn såre brystvorter. Så jeg gleder meg til tirsdag, da får jeg ett svar. Men hva skjer egentlig etter at man har vært hos legen da? Visst det skulle vise seg at jeg fortsatt er gravid, får jeg umiddelbart en Ul da? Eller om jeg har mistet, gjør dem noe da?

for min del skal jeg mase meg inn på kvinne klinikken for da får jeg full undersøkelse og ul. normalt sett så vidt jeg har skjønt d så vil legen din sikkert ringe på føden og høre hva de sier...og mest sannsynlig sende deg (oss) på ul:) snakket med ei venninne som er sykepleier og hun fortalte at d er normal prosedyre med slike blødninger...hvis ikke kan vi bare ringe føden selv og snakke med dem og forklare saken og bekymringene! men du kan jo se om der er en kvinne klinikk i ditt område (nurde stå på nettet) så har du litt å fåreslå hvis legen din er helt håpløs:) jeg kjenner at hvis jeg får et "du må bare vente å se svar" kommer jeg til å nekte å gå der ifra;) hehe:) men heldigvis kjenner jeg men lege såpass godt og han tar godt vare på meg!;)

Ja, jeg skal ha ett svar på tirsdag visst ikke så blir det helt håpløst for min del. Jeg orker ikke å gå sånn å ikke vite hva som foregår. Vi har kvinneklinikken på Ullevål, så han får værsågod sende meg dit om han ikke finner ut noe selv! Spennende!

Nå har jeg vært med legen! :) legen min er bare værdens beste:) hehe:) han sa at mest sansynlig kan d være at egget er festet litt lavt og at ting blir litt flyttet litt på og at der har blitt litt rifter i morkaka (ikke sikkert at dette e heilt riktig gjenfortalt). men uansett har han henvist meg til sjukehuset og ul der...regnet med at jeg får komme inn i løpet av uka:) blødiningene har støppet i løpet av natta med meg, men hvis jeg skulle begynne å blø igjen skulle jeg ringe han med en gang så skulle han få meg inn på ul med en gang:)

Jeg blødde eller hadde brun utflod da i ei uke, så gikk det over til mørkere og mere brun/møøøørk rød utflod. Har vert på ul og fått sett hjerte slå en uke etter at det startet, og det så da ut som blod i livmorhalsen, så regner med det er det som fortsetter å blø ut:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...