Canari Skrevet 5. november 2010 #1 Skrevet 5. november 2010 Har til slutt innsett at lillegutt ikke vil mere, og nå orker vi ikke krangle mere. Men det er mye nytt å sette seg inn i. Har kleste mye her inne og på flaskeposten. Jeg har særlig tre spørsmål: 1. Når sønnen min er 4 mnd - kan jeg bare ta kaldt vann fra springen, varme det i mikrobølgeovn til anbefalt temperatur (40 / 50 grader) og deretter riste innpulveret? 2. Nattmat: Er det greit å sette klar en flaske med ferdigblandet melk (kjøpt ferdigblandet) på soverommet (ev bare åpne kartongen der og da og helle den i flaska), som så varmes opp i automatisk varmeflaske? 3. Sterilisering: Skal flasker / smokker legges i kaldt vann, som så kokes opp og koke i 5 minutter, eller skal jeg koke opp vannet først, før det som skal steriliseres has oppi?
abella Skrevet 5. november 2010 #2 Skrevet 5. november 2010 1. Dersom babyen har begynt med fast føde kan han få vann fra springen. Dersom pulveret løser seg opp ved 40-50 grader kan du gjøre det du beskriver, men det varierer litt avhengig av hvilken produsent du bruker. Det er bare å teste ut, så lenge pulveret løser seg opp er det greit. 2. Ferdigblandet melk kan oppbevares i romtemperatur og dersom babyen din godtar det kan han få melken romtemperert. 3. Spiller ingen rolle. Skyll/vask bort melkerester først og deretter koker du smokkene og flaskene i 5 minutter.
Canari Skrevet 5. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. november 2010 Tusen takk skal du ha. Kan sjekke en dag om han tar romtemperert melk, men e rjo litt kaldt på soverommet.
To skjønne -ble storebrødre :) Skrevet 5. november 2010 #4 Skrevet 5. november 2010 Bare et lite poeng ang. ferdigblandet melk: Den må være i uåpnet kartong når den oppbevares i romtemperatur. Åpnet kartong må oppbevares i kjøleskap. Så ha med deg en kartong og saks på nattbordet du
Canari Skrevet 5. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. november 2010 God ide!. Satser på at nattmating kan avsluttes om få måneder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå