Gå til innhold

Ny mht flaskemating - 4 mnd baby, kan jeg bare bruke vann fra springen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har til slutt innsett at lillegutt ikke vil mere, og nå orker vi ikke krangle mere. Men det er mye nytt å sette seg inn i. Har kleste mye her inne og på flaskeposten.

Jeg har særlig tre spørsmål:

1. Når sønnen min er 4 mnd - kan jeg bare ta kaldt vann fra springen, varme det i mikrobølgeovn til anbefalt temperatur (40 / 50 grader) og deretter riste innpulveret?

2. Nattmat: Er det greit å sette klar en flaske med ferdigblandet melk (kjøpt ferdigblandet) på soverommet (ev bare åpne kartongen der og da og helle den i flaska), som så varmes opp i automatisk varmeflaske?

3. Sterilisering: Skal flasker / smokker legges i kaldt vann, som så kokes opp og koke i 5 minutter, eller skal jeg koke opp vannet først, før det som skal steriliseres has oppi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Dersom babyen har begynt med fast føde kan han få vann fra springen. Dersom pulveret løser seg opp ved 40-50 grader kan du gjøre det du beskriver, men det varierer litt avhengig av hvilken produsent du bruker. Det er bare å teste ut, så lenge pulveret løser seg opp er det greit.

2. Ferdigblandet melk kan oppbevares i romtemperatur og dersom babyen din godtar det kan han få melken romtemperert.

3. Spiller ingen rolle. Skyll/vask bort melkerester først og deretter koker du smokkene og flaskene i 5 minutter.

Skrevet

Tusen takk skal du ha. Kan sjekke en dag om han tar romtemperert melk, men e rjo litt kaldt på soverommet.

Skrevet

Bare et lite poeng ang. ferdigblandet melk: Den må være i uåpnet kartong når den oppbevares i romtemperatur. Åpnet kartong må oppbevares i kjøleskap. Så ha med deg en kartong og saks på nattbordet du ;)

Skrevet

God ide!. Satser på at nattmating kan avsluttes om få måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...