Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Personlig synes jeg i utgangspunktet det er innmari kult med navn som matcher ganske dårlig. :D Ett kort og ett langt, eller ett enkelt og ett dobbelt. Det er tøft. Når det er sagt, ape; du må regne med at folk drar inn andre alternativer i en diskusjon. :P

Annonse

Flott! Mange tilbakemeldinger.

Jeg visste ikke at Mamuten i Istid het Ellie ;)

Datteren min syns Ellie er et elefant-navn, så da blir det iallefall ikke Ellie.

Vi er innom så mange navn underveis, så blir spennende å se hva vi ender på tilslutt.

Så at noen nevnte Ella. Syns det er nydelig, men det er "opptatt" av noen vi kjenner dessverre. Ellen liker jeg ikke så godt.

Ikke overbegeistret for noen av dem..

Navn i slekt med Ellie som er fine:

Ellen, Eline, Lene, Line, Alina

Hvis du liker jentenavn med L er også Adele, Alida og motenavnene Linnea&Leah fine navn.

Victoria er et veldig hardt og lite feminint navn synes jeg..

Victoria er, i mine øyne, et flott, klassisk, royalt navn med lang historie. Det er internasjonalt og har en nydelig betydning. Jeg synes likevel at det å kalle en lillesøster dette, forutsetter at storesøster har et navn i noenlunde samme gate. Synes Margrete og Victoria står flott sammen, men at Victoria kan blit litt småharry ved siden av Linnea og Desirée, f.eks.

Ellie er sjarmerende, men jeg synes det føyer seg inn i rekken av ufullstendige navn (Thea, Mie, Mille osv). Synes også det er veldig engelsk-inspirert, og at Eli, Elisabeth, Elise, Eline osv. er finere i Norge.

Eller foreslår jeg følgende i litt samme stil (i mine øyne)

Konstanse

Klara

Henny

Jenny

Matea

Sanna

Johanne

Karoline

Matilde

Josefine

Ja, det stammer fra det greske navnet Helena, og er et kallenavn for det, på samme måte som Jimmy er kallenavn for James som er en engelskifisering av navnet Jacob.. Noen liker mora, andre liker datra, som de sier :)

Korte forkortelser av tradisjonelle navn med -y eller -ie endelser ser jeg på som kallenavn/kjælenavn pga det var slik de dukket opp. Litt som når en som heter Joakim blir kalt Jokke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...