Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 5. november 2010 #1 Skrevet 5. november 2010 Sønnen min er 6,5 mnd og lagt seg til å spise ca. hver 2. time hele natten. Litt slitsomt. Blir til at jeg bare tar han opp i sengen min til slutt og lar han få "fri tilgang" til puppen. !!! ....kjempedumt sikkert, men orker ikke at han skal vekke jenta på 2 også. I tillegg har han begynt å være lys våken fra 04.30-04 tiden hver natt!!Først ligger han og prater litt bare, men så blir han kjempeirritert om han ikke får stå opp. Så jeg står opp da. Så er vi på stua en times tid, før han legger seg igjen og sover et par timer til. 06 er det stort sett morgen for hun på 2 også. Han spiser grøt x 2, pluss et halvt middagsglass om dagen. Ikke så ivrig på puppen da. Men på natten vil han ha pupp og pupp og pupp. Usikker på om han er sulten, tørst eller bare vil ha kos. Jeg vil sove om natten!!!!! Nå har jeg vært gravis eller ammet sammenhengende i 3 år... savner å ha natten for meg selv. I allefall noen timer sammenhengende! Skulle gjerne fått mannen min til å ta nattavvenningen slik vi gjorde med nr. 1, men han er så mye bortreist. Hvordan gjør dere det, hvis noen er alene her? Skal jeg bare la han skrike? Gå inn med vann? TIPS tas gjerne i mot!
ulydia Skrevet 6. november 2010 #2 Skrevet 6. november 2010 Første jenta, som sov i egen seng ved sidan av mi, gav eg berre smokken kvar gong ho våkna for mat, og ho tok til takke med den. Ingen skriking. Ho vente seg av med nattmaten sjølv på ein måte, men våkna for smokken fleire gonger om natta i ei god stund etter dette. Andre jenta, som ikkje vil ha smokk, hadde eg også i sprinkelsenga ved sidan av mi seng, og berre snakka til ho og strauk og tok litt på ho til ho omsider sovna av seg sjølv. Første natta skreik/sutra ho av og på i halvannan time før ho sovna, andre natta 45 min, tredje natta eit par min. Nå sover ho 12-timarsnetter. Eg tok ho ikkje opp av senga, men kunne kanskje gjort det for ein "snillare" avvenning. Storesøster (snart 3) ligg vegg i vegg, men eg høyrte ikkje noko frå ho mens dette sto på. Så det er ikkje sikkert di jente heller reagerer på skrikinga? Eg opplevde for øvrig at tendensen til puppevegring på dagen forsvann etter nattavvenninga, pga auka appetitt hjå vesla på dagtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå