Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 3 mnd. Hver eneste kveld, på omtrent samme tidspunkt begynner han å bli survette, og bare griner. Vi har fått inn fine rutiner på soving, sover fra ca 10 til 1 på dagtid, og noen dupper innimellom ellers, og han legger seg kl. 8 hver kveld. Men ca kl. 6 da begynner han å surve og grine. Selv om han da kanskje akkurat har ligget å sovet en time.

Flere som har barn som er slik? Noen med erfaringer eller tips ??

Synes det er så frustrerende!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er sånn når han er trøtt.. Kanskje legging kl 8 er for seint? At han egentlig burde legge seg mellom 6 og 7? Hørte en plass at det skal gå max 1,5 time mellom siste luren og leggetid.. Min er i allefall dødstrøtt egentlig fra klokken halv 6 kanskje.. Tyner han litt til klokka 7 ellers våkner han ekstremt tidlig. Mulig du har forsøkt å legge tidligere, kan jo hende du også må forflytte dagsovingen litt for å få det til. Er i allefall litt kjipt med en sur unge våken på kvelden ;)

Skrevet

Ville også forsøkt å legge litt tidligere. 3 mnd er typisk alder å bli tidligere trøtt på kvelden da de begynner å produsere "sövnhormon" + nå som vi er over på vintertid er kl 20 egentlig kl 21 (som du helt sikkert har tenkt på). Jeg lar ikke gullet sove etter 17, så er han trøtt igjen til kl 19 ca.

Min lille gikk plutselig fra 21 til 19 i leggetid denne uka. Deilig med lengre voksenkvelder :-)

Skrevet

Akkurat sånn var minien her når han var 3 mnd. Da han var 2 mnd, så sleit vi med å få han til å sovne når vi la oss i 23 tiden. Men plutselig fra ca 2 1/2 mnd til 3 mnd, raste leggetiden ned til 1900. Tydelig noe som skjedde der gitt.. Nå er han 5 mnd og vi prøver å få til den siste duppen fra 16-17, så legges han 1830, og alltid stup trøtt.. Kunne sikkert lagt han 1800 også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...