Gå til innhold

Hørselshemmede barn?

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hei,

vi har en sønn som de tror er hørselshemmet. Han har tatt 100 tester og alle viser det samme. Men det som er litt spesielt er at han hører dårlig bare på 2000 hertz, men ellers greit. Så de sliter litt med hva slags høreapparat de skal finne til han.

På hvilket nivå er barnet ditt hørselshemmet? Og hvor gammelt er barnet ditt?

• 4 uker senere...

Hei!

Han hører ved 60-70Db... og har brukt høreapparat siden februar...

Han er 20 mnd, hvor gammelt er ditt barn?

Vi fant det ut etter nyfødtscreening (som ikke ga resultater), så det var rikshostpitalet som fant det ut med hjernestammeaudimeteri i narkose, julen 09....

• 1 måned senere...

Hei:)

Jeg har en datter som akkurat har startet med høreapparat.

Hun blir tre år i april. Hun har et hørselstap på rundt 50 - 60 decibel. Ikke dumt å ha noen å utveksle arfaringer med. Vi har ikke fått mye info fra det offentlige enda, og har ikke kommet igang med noen støttetiltak enda. Vet liksom ikke hva vi kan forvente oss fremover...

Hei

Min datter er 21 mnd, og akkurat gjennomgått testing på Rikshospitalet. Det viste seg at hun har en alvorlig grad av hørselstap - og hører kun >80 dB. Hun skal få høreapparat neste uke, og det blir spennende å se hvordan de vil hjelpe henne.

Jeg har hatt mistanke om hørselstap lenge - men ikke at det var så alvorlig - og har ventet og ventet på den ene legen etter den andre.

Nå som vi endelig har svaret er jeg ivrig på å komme igang med alle mulige tiltak (spesielt med tanke på språkutvikling). Jeg er også interessert i å komme i kontakt med andre foreldre i samme situasjon

• 3 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...