Sadie *Mamman til Johanne* Skrevet 5. november 2010 #1 Skrevet 5. november 2010 Jeg prøver å legge henne på magen hver dag. Vet det helst skal være så mye som mulig, men når hun er våken og blid har jeg ikke lyst å "ødelegge" det med å legge henne på magen... men jeg gjør det likevel, altså, ettersom det er så viktig, men lurer på hva andre gjør? redd jeg gjør det for lite ...
Indigo 08-10-13 Skrevet 5. november 2010 #2 Skrevet 5. november 2010 Hei. Har gått til en anerkjent mauellterapeut med begge mine to små pga. nakke (kiss), og hun sa nå sist jeg var der med lillebabyen som da var 5-6 uker at han burde trene nakken i mageleie minst 5 ganger om dagen i ca. 2-3 minutter hver gang. Totalt 15 minutter per dag. Også øke lengden på hver intervall ettersom han blir eldre... Hvis det er lite populært, prøv å legg deg på gulvet (på ryggen), også legger du lillepia på magen oppå deg slik at hun blir stimulert til å titte på deg;)
Sadie *Mamman til Johanne* Skrevet 5. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. november 2010 Smaaart. Takk! :-) så lurt å legge henne oppå meg på magen. supert. det tenker jeg blir mer populært.
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 5. november 2010 #4 Skrevet 5. november 2010 Junior er 2 mnd nå, så han orker en del av gangen, men har også vært veldig glad i å ligge på magen fra han var født,-og unormalt sterk i nakken som barnelegen sa på 6-uker kontrollen Han kan gjerne ligge på magen i 20 min i våken tilstand-og da løfter han hodet stort sett hele tiden, jeg pleier å legge han på teppe på gulvet, også ligger jeg på magen med ansiktet mot han. Da pludrer han og løfter hodet så høyt han bare klarer! Ligger ikke jeg der gir han lett opp og begynner å sutre! Men de siser jo også at babyer regulerer dette fint selv, og når de ikke gidder mer sier de ifra! Alle babyer er forskjellige
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. november 2010 #6 Skrevet 7. november 2010 Fikk beskjed om å begynne med en gang etter fødselen, men i starten er det gjerne ikke så mye de klarer uansett. Jenta mi på 6 uker er sterk i nakken, og kan nå ligge lenge med hodet høyt hevet i mageleie på matta, og se på at storesøster leker f.eks. Man bør som flere nevner her selv legge seg ned i samme høyde, sånn at babyen får motivasjon til å løfte hodet. Etterhvert kan man også friste med en fargerik leke, når de begynner å interessere seg meg for sånt no (i starten er imidlertid mammas ansikt den aller beste "guleroten";)
Blomsterpiken og tullene Skrevet 7. november 2010 #7 Skrevet 7. november 2010 Tuppa her er 4 mnd og har ligget litt på magen hver dag siden hun ble født. Hun har også ligget mye på magen vår (mest pappaens). Ligger til hun begynner å sutre/ikke vil noe mer. Fra ca. 2 mnd har vi brukt å lese bok mens hun ligger på magen, som har blitt en koselig stund
anonymica Skrevet 7. november 2010 #8 Skrevet 7. november 2010 Når hun er våken og blid så ligger hun på magen. Hun ligger også på magen oppå meg, som beskrevet over her. Hun er nå 2 mnd og klarer å rulle seg fra mage til rygg....
Hanna30 Skrevet 7. november 2010 #9 Skrevet 7. november 2010 Jeg legger min på magen noen ganger om dagen. Men ikke så lenge, han liker det ikke.. Han greier ikke mer enn 10 minutter (og da tyner jeg ham litt, sånn at han klager på slutten). Han er fire og en halv måned. Helsesøter mente jeg må legge ham mer på magen. Men jeg stresser ikke med det, det kommer nok etter hvert:) Men noen økter (2-3 kanskje) om dagen prøver jeg å få til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå