Gå til innhold

Han klikker helt når jeg skal prøve å gi middagsglass!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært bortskjemt her i gården med at alt vi har gitt har gått rett ned. Men nå har vi prøvd middagsglass 2 ganger. Det var ikke populært! Han vræler og nekter å spise.. Hva skal jeg gjørè? Prøve igjen hver dag eller? Er det vanlig at de absolutt ikke liker disse glassene? Har jo prøvd to forskjellige men han nekter jo å svelge.. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Middagsglassene til de minste smaker rett og slett pjuk... Prøv å kok gulrot og potet og mos sammen, det smaker ti ganger bedre.

Skrevet

Jeg synes middagsglass smaker høgg. Kanskje han også gjør det? Prøvd å gi noe annet? Kok noen grønnsaker, snus de med en gaffel eller la ham spise dem selv, se om det går bedre :)

Skrevet

Gutten min har akkurat begynt å spise middagsglass(1 ukes tid siden). Han ville ikke ha hjemmelaget heller. Men endelig løsnet det:) Nå elsker han middagen:) Jeg tok en pause og lot være å prøve en stund.

Vær tålmodig og ikke stress med det. noen bruker nok bare litt lenger tid:)

Skrevet

Min eldste gutt likte ikke 4mnd middagsglassene og han likte heller ikke hjemmelaget mat fordi det aldri ble most bra nok. Middag begynte han først å spise når vi gikk over til 6mndglassene som er mest most. Den yngste gutten min har derimot spist middagsglass som bare det, men han måtte prøve grøt mange ganger før han begynte å like det.

Skrevet

Her var det også helt uaktuelt med middagsglass, ville absolutt ikke ha det! Jeg måtte til slutt gi opp, og tilpasset i stedet maten vår slik at han spiste det samme som oss. Det funket kjempebra, og han har spist absolutt alt som jeg har laget. Nå er han snart året og får nesten all slags mat (bare det ikke er for mye salt, sukker eller sterke krydder i det). Før eller senere må de jo uansett over på "vanlig" mat, så bedre at det er den veien.

Skrevet

Snuppa mi nektet å ta middagsglass(forstår den etter å ha smakt de selv...) Jeg synes det er helt ok at hun ikke ville ta glassene. Selvfølgelig hadde det vært enkelt, men jeg har hørt om de som har strevd med å få barna over på "normal" kost etterpå.

Jenta mi ville heller ikke ha bare grønnsaksmos da jeg prøvde det. Jeg holdt på å prøve fra hun var ca 5mnd til 6mnd. Da løsnet det med fiskeboller i hvitsaus og grønnsaker (brukte nan istede for melk.)

Snuppa mi er nå 9mnd og hun får stort sett det samme som oss. Salter ikke maten, men hun får kjøttkake, pølse ol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...