Gå til innhold

Fler som skal føde på A-hus?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått fødeplass på A-hus. Fødte på Ullevåll sist. Ingen god fødselsopplevelse og merker at det kommer tilbake til meg nå. Barsel var bra på der, da.

Dennegangen bestemte vi oss for et annet sykehus. Mye for å få det som skjedde litt på avstand. Håper det kan være med på å bidra til at angsten ikke tar overhånd.

Har hørt mye bra om den nye fødeavdelingen.. Noen fler som skal føde der i juni?

Fortsetter under...

Jeg har også fått plass på Ahus i juni. Termin rundt 15. Er superfornøyd. Fødte gutten min der for snart 2 år siden og var ikke annet enn storfornøyd, så gleder meg til å være tilbake :)

Nå har de jo fått pasienthotellet opp og gå også, så er jo helt strålende. For sist måtte jeg dele rom, noe som var litt slitsomt. Dro derfor hjem etter kun 2 dager.

Det jeg opplevde på Ullevåll var bl. a dårlig kommuniksajon, jormødre som ikke stolte på instrumentene sine og tydelig stresset personale. Det hele endte med hasteks pgå truende lav hjerterytme. Det var en god del andre faktorer som gjorde det til en dårlig opplevelse også, men orker ikke skrive om det nå.

Barsel var på den andre siden helt fantastisk, både jeg og sønnen min ble veldig godt tatt vare på, når vi kom så langt.

Gina: er det riktig som jeg har hørt at alle fødestuene er familierom med egentlig to rom: en med seng og litt mer vanlig miljø, og en fødestue. Vet du hvordan det er lagt opp for fødsel/deler av fødselen i vann?

Jeg fødte på Ullevål sist, men denne gangen bor jeg nærmest til A-hus. Har ikke vært hos legen ennå, og dermed ikke søkt om plass ennå. Men regner med at A-hus er stedet i juni neste år. :-)

Annonse

Jeg fødte på Ullevål sist, men denne gangen bor jeg nærmest til A-hus. Har ikke vært hos legen ennå, og dermed ikke søkt om plass ennå. Men regner med at A-hus er stedet i juni neste år. :-)

Helene: Dersom jeg husker rett bestod selve føden med to rom som du skriver der. Det rare er at jeg husker så lite av selve fødselen, en eneste stor tåkeopplevelse (dessverre), men husker dette fra omvisningen der i forkant. En av grunnene til at jeg har lyst å føde på Ahus igjen er nettopp det at jeg kunne tenke meg å prøve å føde i vann neste gang. Hver fødeavdeling har et badekar med mulighet for nettopp dette :) Har blitt et supermoderne og flott sykehus. Det eneste jeg, som sagt, ikke helt likte var det å måtte dele rom med kun en gardin imellom. Men denne gang kommer jeg til å be om hotellrom for litt mer ro :) Når det kommer til kommunikasjon og den slags ble jeg ikke annet enn imponert. Og vi var der i hele 3 døgn FØR fødselen.

Når vil din termin være?

Jeg har termin rundt den 12. juni. Er veldig spent på dette. Skal dra på omvisning der når det nærmer seg, tenker jeg.

Når det gjelder å dele rom, så har jeg bare god erfaring med det fra barsel på Ullevål, men det kommer vel litt ann på hvem man havner på rom med også ;) Tror jeg vil sette pris på hotell denne gangen om alt går greit.

• 2 uker senere...

Det er helt klart at det avhenger mye av hvem man havner på rom med. Sist gang delte jeg rom med ei fra Somalia (ikke for å si noe vondt om våre nye landsmenn). Hun hadde født 5 barn og slet masse med etterier og andre problemer, som jeg ufrivillig ble vitne til. I tillegg til å ha en nyfødt som fikk lov å ligge og skrike så mye den ville....grrr....Denne gang skal jeg sikre meg hotellrom :)

• 2 uker senere...

Annonse

jeg skal nok føde på ahus i slutten av juni- begynnelsen av juli. Jeg bekymrer meg endel over at jeg må føde på Ahus. Jeg var storfornøyd med Ullevål og vil så gjerne tilbake dit. Vi har flyttet siden sist og jeg tør ikke ta sjansen på å stå i kø gjennom oslo for å komme til fødeavd...'

det er jo egentlig det samme hvor ungen kommer, bare den kommer ut, men merker det hadde vært godt å få på den samme avdelingen som sist.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...