fru optimist Skrevet 2. desember 2010 #51 Skrevet 2. desember 2010 Da har jeg også vært på kontroll. Det lå sju eggposer klare. Jeg håper så innmari at det riktige egget er blant disse sju. Kjenner at ting skjer i magen nå. Har egentlig en del vondt og er litt uggen på en måte, men det er vel sånn det skal være.. Skal ha uttak på tirsdag. Det gleder jeg meg til. Spent på hvordan alt går. Kjenner at det nærmer seg så veldig og at dette er så viktig! Herlighet! I dag er det mange tanker i hodet. Fine og slitsomme litt om hverandre. Dette kjenner nok dere også til. Ønsker dere alt godt i de spennende ukene vi snart går inn i!
TanteTroll Skrevet 3. desember 2010 #52 Skrevet 3. desember 2010 Har vært på ny kontroll i dag, og fortsatt mange eggposer! Har fått time til uttak på tirsdag - HURRA!!!! Så da er det siste innspurt med Menopur før eggløsningssprøyte sent på søndag. Blir deilig med "fri" på mandag - ingen spray eller sprøyter. Ha en fin kveld og helg:-)
fru optimist Skrevet 3. desember 2010 #53 Skrevet 3. desember 2010 Så flott, Tingeling! Da er vi to på tirsdag. Jeg hadde ikke så mange eggposer og er litt nervøs for det. Men, men, det holder jo egentlig med en eggpose med ett egg.... Jeg også gleder meg litt til å ikke gå på Menopur etterhvert. Er litt uggen i kroppen om dagen og tror det er på grunn av den. Hurra for tirsdag!
TanteTroll Skrevet 3. desember 2010 #54 Skrevet 3. desember 2010 Ja hurra for tirsdag:-) Det er jo litt morro med mange eggposer, men jeg føler meg ikke noe tryggere av den grunn med tanke på vellykket forsøk. På det første forsøket hadde jeg bare 2-delte egg, og på forsøk nr 2 var de 2-delte og ett frynsete 4-delt. Har heller aldri fått noen på frys, så jeg er veldig glad hvis jeg denne gangen kan få iallefall ett fint 4-delt:-) Vi må dessverre bare smøre oss med tålmodighet - det er ikke bare uttaksdagen som er fryktelig spennende!!! Kos deg i helgen, og finn fram masse positive tanker som du sender ned til eggposene! Det skal jeg prøve på:-)
Endeligmamma<3 Skrevet 4. desember 2010 Forfatter #55 Skrevet 4. desember 2010 Hei alle sammen:) Har hatt en meget travel uke, så jeg har ikke vært her inne på lenge! Ser det har skjedd litt siden sist og at det blir uttak på tirsdag på fru optimist og Tingeling er spent! Så spennende jenter!! Jeg ønsker dere masse lykke til:-) Jeg har starta på sprøyter nå..menpour og klexane- og synes det er i det meste laget å stikke to ganger hver dag...huff den klexanesprøyta er vondt også! Men nå er det hvertfall roligere før jul...er ferdig med eksamen, jippi! Spent på kontroll på fredag!
Lillie Vanillie Skrevet 4. desember 2010 #56 Skrevet 4. desember 2010 Hei, jeg var også på kontroll i går, og fikk også time til uttak på tirsdag. 150 IE i går kveld og i kveld, og eggløsningssprøyte i morgen kveld. Blir fint å bli ferdig med sprøytene. Merker at det begynner å bli litt trangt i eggstokkene, det føles som om det er press inni der. Så vel 5-6 store folikler og en del mindre . Er ellers heldigvis ikke hormonell og merker ingen bivirkninger. Var litt bekymret i forkant, men det har gått helt fint.
Brillesmurfen Skrevet 5. desember 2010 #57 Skrevet 5. desember 2010 Hører ikke til i denne gruppa, men er bare innom og sier LYKKE TIL!!!
Endeligmamma<3 Skrevet 5. desember 2010 Forfatter #58 Skrevet 5. desember 2010 Tuse takk for det Brillesmrfen:) Morsomt nick foresten! :-)
fru optimist Skrevet 5. desember 2010 #59 Skrevet 5. desember 2010 I dag er siste dagen på sprøyter. Det er fint. Så morro at vi er en liten gjeng på tirsdag. Da blir det også veldig spennende på torsdag og noen uker etter det igjen. Håper vi alle kommer så langt, og superlangt etter det igjen også! Ønsker alle en god og avslappende søndag!
Endeligmamma<3 Skrevet 5. desember 2010 Forfatter #60 Skrevet 5. desember 2010 Huff jeg er så deppa for tia jeg..vet ikke om det er hormonene eller bare situasjonen i seg selv...er kjemperedd for at dette forsøket også skal bli mislykka- dette er vårt siste:-( Jeg kjenner jeg har så lite tro på at det skal gå etter så mange forsøk....så mange år med slit og skuffelser..jeg er livredd- og jeg gruver for en ny barnløs jul....dette blir vår sjette..... Prøver å være positiv også, men kjenner det er sååå vanskelig! Men jeg håper jo..... Det var bare noen tanker fra meg på en trist søndagskveld.....huff jeg er sliten!
TanteTroll Skrevet 5. desember 2010 #61 Skrevet 5. desember 2010 Klem til deg, Lengter 84! Kjenner også på å være deppa, trist og lei innimellom. Og ikke minst sliten. Vanskelig å holde motet oppe noen ganger. Og har også litt panikk siden vi er i gang med siste offentlige forsøk. Prøver å ha fokus på positive tanker, klarer det ganske bra synes jeg, men jeg kan veldig lett stresse meg opp og bli deppa ved tanke på antall befruktede egg, hvor mye deler de seg osv. Delingen er vel det største stressmomentet mitt... Har stor tro på at det ordner seg for snille jenter, så da skal det hagle med positive tester rett før jul, i romjul og nyttår!!! Her skal eggløsningssprøyte settes om 20 minutter. Ingen annen grunn til at jeg er oppe så sent en søndagskveld:-) Gleder meg til i morgen og medisinfri. God natt:-)
Stjernemagnolia Skrevet 6. desember 2010 #62 Skrevet 6. desember 2010 Inne og snikleser her inne stadig vekk. Nå blir det en ekstra spennende uke for mange! Vil ønske dere alle sammen en god uke og lykke til med uttak, befruktninger, delinger og til slutt innsett. Prøv å slappe av litt nå for det har dere fortjent etter alle hormoner dere har sprøytet inn i kroppen den siste tiden. Masse klemmer og tvi, tvi fremover
Lillie Vanillie Skrevet 7. desember 2010 #63 Skrevet 7. desember 2010 Da var uttak overstått, det ble 7 egg ut. De hadde suverent dop (jeg følte meg lettere beruset hele veien), og jeg kjente jo at det stakk litt, men jeg hadde trodd det skulle være verre. Sov sikkert i en time etterpå (sov ut rusen), og merket da jeg skulle sette meg opp at det ikke hadde vært så smertefritt allikevel. Det kjentes ut som om underlivet skulle revne. Fikk et par paracet, og det hjalp. Alt i alt var det mindre ille enn jeg trodde. Nå blir det spennende i morgen!
fru optimist Skrevet 7. desember 2010 #64 Skrevet 7. desember 2010 Gratulerer med sju egg, Lillie Vanillie! Jeg fikk ut tre egg og er litt stressa for det. Håper så inderlig at alle tre er sterke og fine! Synes selve uttaket gikk helt fint, kjente jo at det stakk og så var det interessant å følge med på skjermen. Hadde en trygg og god hånd å holde i, så det gikk jo så fint. Ble heller ganske kvalm og uggen rett etterpå. Har nå sovet i fire timer her hjemme. Kjenner ikke noe særlig noen steder nå og er klar for å spise middag. Er veldig spent for morgendagen. Da skal de ringe fra sykehuset og si hvordan det har gått med eggene! Håper på innsett på torsdag!
TanteTroll Skrevet 7. desember 2010 #65 Skrevet 7. desember 2010 Gratulerer med vel overstått uttak Fru Optimist og Lillie Vanillie! Forresten L V, vi har nok vært i samme rom i dag:-) Jeg fikk hele 23 egg! Visste jo at det var mange eggposer, men hallo - 23?!!??! Uttaket gikk greit. Litt vondt, men ikke så vondt som sist. Nå i etterkant er det ganske så vondt. Fikk paracet på sykehuset jeg også, og fikk med meg en pinex forte, men kjenner jeg er veldig klar for påfyll av smertestillende nå. Skal straks kreke meg ut en tur etter å ha tatt dose nr 2 med Crinone også. Er veldig, veldig spent på i morgen og torsdag. Håper mange blir befruktet, og ikke minst at de deler seg som de skal. Krysser fingrene for oss "uttaksdamer", og bena med, for at det finnes gullegg blant de vi har tatt ut i dag! Vi oppdateres i morgen? Stor klem
Lillie Vanillie Skrevet 7. desember 2010 #66 Skrevet 7. desember 2010 Hoi, 23 egg er intet mindre enn imponerende! Vi var nok på samme rom, ja, jeg hørte de 23 bli nevnt i en av sengene i nærheten :-) Da skulle jo alt ligge til rette for både innsetting på torsdag og et par års fryseforsøk (som du selvsagt ikke kommer til å trenge). Jeg er fornøyd med 7. Det virker ikke fullt så bra som 23, men det gir en god mulighet for ihvertfall en inn og kanskje en på frys. Det hadde vært veldig bra. Gratulerer med vel overstått uttak til deg også Fru Optimist. Heldigvis trenger man jo bare ett bra egg :-) Ellers er formen veldig varierende. Klarer fint å sitte på huk, men å sitte på toalettet er så og helt umulig. På tide med en ny runde paracet. Og crinone.
Bebés'ilvousplâit Skrevet 7. desember 2010 #67 Skrevet 7. desember 2010 Da er jeg blitt eskimoruger i dag! Forhåpentlig får jeg en førjulsgave i form av et blått kryss den 22. desember:))
TanteTroll Skrevet 7. desember 2010 #68 Skrevet 7. desember 2010 23 er helt sykt egentlig:-) Moro med mange, men føler meg ikke noe tryggere av den grunn. Har ikke fått noen på frys noen gang, og hadde bedre befruktnigs% og deling på andre forsøk hvor jeg fikk ut 8 egg enn på første forsøk hvor jeg fikk ut 12. Det blir spennende i morgen og ikke minst på torsdag. Rusla en tur til butikken i stad. Rusla og rusla fru Blom, så vel mer ut som jeg hadde alvorlige ryggproblemer der jeg humpet avgårde. Måtte bli hentet:-) Men alt for Crinonen liksom. Nå får jeg magemassasje av pus (mange tusen takk - det er veldig deilig. Nei det er ikke det!), og så venter en dose paracet før jeg hopper i køya. Satser på at magen er bedre i morgen. Forrige gang var jeg helt fin dagen etter, men det kan jo hende det henger litt mer i når jeg har produsert nesten 2 eggekartonger.
fru optimist Skrevet 7. desember 2010 #69 Skrevet 7. desember 2010 Jeg har også hatt en veldig slapp dag i dag. Fint å bare se på all verdens ting på TV, sove litt og spise masse sjokolade. Tenker så innmari masse på telefonen som kommer i morra. Tror at bare det er et egg å sette inn på torsdag, så skal liksom alt ordne seg... Ønsker alle en god natt med eller uten paracet!
fru optimist Skrevet 7. desember 2010 #70 Skrevet 7. desember 2010 Jeg har også hatt en veldig slapp dag i dag. Fint å bare se på all verdens ting på TV, sove litt og spise masse sjokolade. Tenker så innmari masse på telefonen som kommer i morra. Tror at bare det er et egg å sette inn på torsdag, så skal liksom alt ordne seg... Ønsker alle en god natt med eller uten paracet!
fru optimist Skrevet 8. desember 2010 #71 Skrevet 8. desember 2010 Lykke til Noel! I morra er det min tur. Fikk telefon i stad om at av de tre eggene er to befruktet og klare for både nedfrysning og innsett i morgen. Herlighet, vi ble så glade her! Var så redd for at ingen av de skulle overleve natta! Hvordan er det med dere andre? Blir det innsett i morgen?
Lillie Vanillie Skrevet 8. desember 2010 #72 Skrevet 8. desember 2010 Hurra, fru optimist. All grunn til å være fornøyd :-) Selv er jeg veldig glad og lettet, alle sju hadde oppført seg som de skulle, og det blir innsett i morgen.
Baby*2012 Skrevet 8. desember 2010 #73 Skrevet 8. desember 2010 Har hvert på UL og hadde 22 eggposer,alle i samme str.... Så blir uttak til mandag regnet dem med.... Men jeg er livredd for å få IKKE modne egg denne gangen også :S Huff..... Men dette forsøket er jo med ny medisin.... Gleder meg til uttak er over! Lykke til alle sammen!
TanteTroll Skrevet 8. desember 2010 #74 Skrevet 8. desember 2010 Grattis med befruktede egg:-) Så bra at du får egg på frys, Fru Optimist! Her ble det 14 befruktede egg, og innsett i morgen. Har vært ganske rolig og avslappet til nå, men kjenner at jeg ble veldig stresset av å tenke på hvordan de deler seg nå. Har aldri fått noen på frys, så det hadde jo vært kjempefint om det hadde blitt det nå, men har ikke så store forhåpninger om det. Men hipp, hipp, hurra; i morgen blir vi rugere!!!! Det blir spennende med uttak Heart83:-)
Lillie Vanillie Skrevet 8. desember 2010 #75 Skrevet 8. desember 2010 14 er jo kjempebra. Jeg aner jo ikke hvordan mine potensielle små kan komme til å utvikle seg i døgn to siden dette er første forsøk, så jeg nekter å forholde meg til at de ikke nødvendigvis utvikler seg som de skal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå