Gå til innhold

Uke 49/50-jentene:)

Anbefalte innlegg

Så bra med vel overstått uttak. Da er det bare å krysse fingrene for hyggelige telefoner fremover.

Hvordan er formen Tingeling? :-)

Jeg har forøvrig begynt å hate Crinonen. Enten fører det fuktige miljøet til en soppinfeksjon eller så overreagerer huden min noe verre, åkke som er det det mest ubehagelige så langt i ivf-prosessen.

Fortsetter under...

Så bra det gikk bedre i dag Heart83:-)

Jeg har hatt en kjempetøff dag...huff uttaket var kjempevondt og jeg besvimte etterpå,ble kjempekvalm og fikk så vondt i magen.....i tilegg måtte vi vente 4 nervepirrende timer før de fant noen få spermier......ååå for en påkjenning! MEN de fant tilslutt og vi fikk ut 5 egg der 4 av dem var modne....så jeg er kjempeletta nå! Glad det er over og håper på en hyggelig telefon om befruktning i morgen!

Blir spennende dette her!

Huffda Lillie Vanillie det hørtes ikke kjekt ut! Håper det bedrer seg..

Hei Lengte84 ;)

Så gøy at du også fikk ut 5 egg.... Det gjorde vi også men desverre så var 1 umodent så det ble 4 egg:) Håper vi også får en hyggelig tlf i morra:S Vi hadde også icsi.... Spennende! Krysser fingrene for oss begge.... Uttaket mitt var bedre en forrige gang men vondt gjorde det uansett.... :( Men nå er det over! Håper vi begge får innsett!

Jeg håper alt ubehaget dere har hatt i forbindelse med uttaket, både venting, smerter og oppkast, viser seg å være verdt det ved at resultatet blir fine, befruktede egg:-) Jeg skal heie på eggene deres!!!

Formen min er ikke helt på topp. Fortsatt litt øm i magen, men det er forsåvidt greit. Det som er mer slitsomt er at jeg er sint og irritabel, samtidig som jeg griner for et godt ord. Har vært på jobb noen timer i dag, men hadde mest lyst til å grine bare noen så på meg. Siden jeg jobber i helsevesenet, så er det jo nødvendigvis en del som ser på meg eller vil prate med meg... Har fått 100 % sykemelding tom dagen etter blodprøve. Tror jeg trenger det nå!

Jeg har ikke noen problemer i forbindelse med Crinone bortsett fra at det er kjedelig å tusle ut i mørket på kvelden. Også er jeg vel kanskje litt trøtt.

Hei hei. Deter en stund siden jeg skrev inne her sist. Har likevel fulgt med og lest innelggende til dere jenter. Jeg syns det er trist å lese om dere som ikke har fått befruktede egg og vil bare si at stå på og prøv igjen om en liten stund. Det kan være fryktelig tungt for øyeblikket og føles fryktelig urettferdig, men utrolig nok så klarer en komme seg opp og få lyst til å prøve igjen. Der er jeg selv nå. Hatt mange nedturer, men lever fortsatt i troen på at vi skal få det til:-) Skal ha uttak på onsdag og innsett (forhåpentligvis) på fredag. Er spent og håper at Aleris er dem som skal klare det for oss. Har betalt en "pakke på tre" ganger, men om det skulle lykkes på første, er det likevel verdt pengene. For jaggu er det dyrt!!!

Må også si at det er flott å lese om dere som har fått satt inn egg og nå ruger for tiden. Håper jeg senere vil lese om positive tester. Det er fortjent til dere alle!

Nå skal jeg straks ta eggeløsningssprøyta. Eller rettere sagt, så må mannen min ta den på meg. Den gruer jeg meg til. Er ikke redd for sprøyter, men å stikke seg selv med den spissen, er ikke noe særlig...

Annonse

Da har jeg endelig fått telefon... og så langt henger vi fremdeles med.....2 egg var befruktet og deler de seg så blir det insett i morgen....håååper så veldig, men det er jo bare to, så jeg kjenner at optimismen synker...har hjerte i halsen...

Hvordan har det gått med deg i dag Heart83??

Tingeling, så dumt at formen er så dårlig- bra at du har fått deg sykmelding! Det er jo dette som er det viktigste akkurat nå:)

Lykke til med uttak hansine...håper på det beste for deg:)

Klem

Håper det blir innsett i morgen, Lengter84! Skal sende masse "eggdelingstanker" til eggene dine!

Lykke til med uttak i morgen, Hansine:-)

Her stikker det fortsatt en del i magen, men det har ikke vært noe grining i dag:-) Er veldig glad for sykemeldingen, hodet mitt hadde ikke godt av for mange ting å forholde seg til akkurat nå.

Har gått lang tur på morgenen i dag, men må innrømme at kveldsturene stort sett går til butikken. Er liksom så greit å ha et mål for turen når man tusler rundt i mørket.... Vanskelig å motstå godis gitt..:-) Men jeg prøver å spise sunt da!

Rugedag 5, og en uke igjen til test!

God natt alle sammen!

Hei alle sammen.

Vi er mange som er i gang:-) Virker som dagen din er litt bedre i dag, Tingeling. Takk for lykkeønskningene fra dere! Har hatt uttak i morges og det ble 6 egg. Nå venter jeg på telefon i morgen om hvor mange som blir befruktet. Det er alltid litt ekstra spennende.

Jeg har sett at det er en del som har testet positivt av andre her inne som er foran oss. Vi får ta det som et godt tegn og tro at det vil gjelde oss 49/50 damer også:-)

Testing for min del vil skje på nyttårsaften. Håper jeg ikke kan skåle i champagne på kvelden! Tvi tvi til alle sammen, jeg skal følge med jevnlig og se hvordan det går med dere!

Gratulerer Lengter84! Rug ivei.

Av de 6 var det 4 som ble befruktet, så da ser det ut til at det blir satt inn i morgen hvis de deler seg som det skal. Skal også ta akupunktur før innsett. Gjør alt for at det skal gå. Koster flesk totalt, men resulterer det i barn, er pengene verdt det!

Gratulerer som ruger, Lengter84! Skal se det er selveste gullegget:-)

Så flott med befruktede egg, Hansine! Håper du kan ta en kjempeskål i champagneBRUS på nyttårsaften:-)

Her går det bedre. Litt trøtt og sliten, men sånn skal det vel være! Er på dag 7 i dag, og tankene veksler mellom at det selvfølgelig har gått bra, og at det ikke gjør det. Her blir det nok også litt sniktesting etterhvert, for jeg har skapet fullt av CB-tester:-D.

Hei alle jentene!

For en hyggelig tråd. jeg slenger meg på.

Jeg er på dag 9 etter befruktning og ruger på to gullklumper.

Jeg jobber mye med å tenke positivt. Jeg har lest en del om prøverørsprosessen og kosthold og psyke. Jeg tror på det jeg har lest om at kroppen påvirkes fysisk av tankene. Jeg tenker og visualiserer for meg selv at eggene fester seg og at livmoren er mottakelig. Jobber med dype pusteteknikker og hviler meg mye.

Jeg heier på dere alle!!!!

Annonse

Nå er det min tur til å ruge:-) Fikk satt inn 2 egg i dag. Det er første gang det ikke var vondt og det gikk kjempe fort. De andre gangen, de fra det offentlige, har slitt veldig med å komme til, brukt 20-25 min, men i dag tok det kun få min. Jeg tar det som et godt tegn!

Dagene fremover kommer til å snegle avgårde. I mellomtiden får vi oppdatere hverandre og heie på alle som er gjennom det samme. Stå på jenter!

Det var godt å høre, Hansine! Gratulerer som ruger:-)

Er på rugedag 8 i dag, og nå har tida begynt å snegle seg framover. Har hatt dårlig følelse for forsøket i dag også. Ikke noen spesiell grunn til det - alt kjennes ut som før. Men, men - jeg får deppe i dag, så går det bedre i morgen:-) Gleder meg til tirsdag altså!!!

Hvordan går det med dere andre?

Gratulerer Hansine!! Så bra at det gikk bra:)

jeg kjenner meg sånn igjen i deg Tingeling...er bare på rugedag 3, men kjenner at håpet er såå lite- har jo aldri vært gravid og jeg er bare så redd for at det ikke skal gå- er på gråten hver dag jeg....

Hva tenker dere ang videre prosess viss det ikke går....går dere privat?

Vi tenker masse på det...men som mannen sier så må vi ta en ting av gangen......kanskje er vi heldige på dette siste? Å huff, dagene snegler seg av gårde.....

Gleder dere dere til jul da? Det kan jo gå begge veier for oss på denne tråden....en herlig julegave eller en stor nedtur mitt juletiden. Jeg har blandede følelser for julen, har egentlig hatt det i noen år nå...Julen er liksom en tid for familie og barn- og jeg lengter så utrolig etter det "alle" andre har. Jeg har 5 venninner som popper i vært øyeblikk...eller som nettopp har fått, og jeg skulle gitt alt for å ha det de har...jeg var den første som begynte prøvingen blant mine nærmeste venner og den eneste som ikke har fått ennå...huff...jeg har en deppedag i dag jeg også..............men nå skal jeg prøve å tenke litt positivt!

Ja det er tøffe dager! Ikke snørr og tårer her i dag, men blir litt fort rørt og blank i øynene. Det får gå! Prøver å tenke positivt, og at julenissen kommer tidlig i år, men ikke så lett bestandig.

Håper at dagene framover blir litt bedre, Lengter84! Når skulle du teste igjen?

Vi kommer nok til å gå privat. Har ikke snakket mer om det enn at jeg har sagt; hvis ikke vi lykkes nå må vi privat. Så det blir nok til det hvis ikke det går bra nå. Har 5 egg på frys som vi kan bruke først da - utrolig glad for dem:-)

Jeg synes også det er vanskelig med gravide venninner. Har sittet mye med et påklistret smil og svelget når de har kommet med nyheten om at de er gravide. Jeg synes selvfølgelig at det er veldig hyggelig, og unner dem det av hele mitt hjerte, men det er vanskelig å ikke bli utrolig trist på egne vegne samtidig.

Noen sier at man ikke møter mer motgang enn man kan takle. Da sier jeg herved opp mitt abonement på motgang i forhold til barn, og velger å tro at alle gode ting er 3! Og at alt ordner seg for snille jenter:-) Si opp abonementet du også, Lengter84! Klem til deg!

Håper alle sammen får en fin lørdag! Rug i vei!!!

Kjære Tingeling!

Det er nok litt tidlig å teste, så håpet kan du bare beholde synes jeg. Det sies at den tidligste dagen du kan teste er dagen du skal forvente mens. Det er ca. 14 dager etter befruktning, tenker jeg. Du er altså noen få dager unna tidligste testedag. Jeg vet alt om den følelsen du har nå. Motet forsvinner litt, men du griper likevel etter håpet. Frykten for enda et nederlag med enda en negativ test. Jeg vet at følgende råd er vanskelig, men: Prøv å la de dumme følelsene gå rett gjennom deg. Føl på dem litt, før du sier til deg selv at de legges vekk. Ta fatt i håpet igjen slik at kroppen og hodet får en pause fra de vonde følelsene. Et nederlag skal du klare uansett, men det er ikke sikkert det kommer.

Jeg vet ikke om det var til hjelp for deg eller noen andre, men mitt ønske var i alle fall å løfte opp motet litt, om enn så klumsete gjort.

Jeg fikk en blødning i går og tok sorgen på forskudd. Men det ble med den lille teskjeen med lyserosa prinsesseblod. I dag er det ingen tegn til blødning. Jeg håper igjen. Men kjære mens - kom med hele din kraft hvis du først skal komme slik jeg slipper mer enn ett nederlag....

Testet på rd 11 sist, og da var det positiv test. Aner ikke hva det ville ha vært hvis jeg hadde testet på dag 10. Får bare vente og se. Nå har jeg iallefall betalt regninga til Riksen, så da kan de jo bare skru på "positiv test knappen." HA HA HA!

Takk for omtanken:-)

Heisann, må bare skrive her å få ut litt tanker, skulle egentlig holde meg unna forum og sånn i prøveperioden....

Er på rugedag. 11 nå, og skal teste til onsdag og er livredd... har hatt noen symptomer tror jeg, men vanskelig å si om det er ekte eller innbildning. Har vært svimmel i flere dager, noe jeg normalt ikke er. Er litt kvalm fram og tilbake, og har slitt med hode noen dager. Magen kjennes rar ut også, vanskelig å forklare liksom, bare rar...

Dette er 4 forsøket, har hatt 2 fryseforsøk og dette er 2 fersk forsøket. Har sett alt for mange negative tester, og har vanskeligheter med å tro på at jeg noensinne får se en positiv en liksom. Er livredd for å ta testen, for å se bare en strek.... Er så følsom også, skikkelig humørsvingninger og hetetokter, noe jeg ikke har hatt/vært i rugeperioder før......

Heisann, må bare skrive her å få ut litt tanker, skulle egentlig holde meg unna forum og sånn i prøveperioden....

Er på rugedag. 11 nå, og skal teste til onsdag og er livredd... har hatt noen symptomer tror jeg, men vanskelig å si om det er ekte eller innbildning. Har vært svimmel i flere dager, noe jeg normalt ikke er. Er litt kvalm fram og tilbake, og har slitt med hode noen dager. Magen kjennes rar ut også, vanskelig å forklare liksom, bare rar...

Dette er 4 forsøket, har hatt 2 fryseforsøk og dette er 2 fersk forsøket. Har sett alt for mange negative tester, og har vanskeligheter med å tro på at jeg noensinne får se en positiv en liksom. Er livredd for å ta testen, for å se bare en strek.... Er så følsom også, skikkelig humørsvingninger og hetetokter, noe jeg ikke har hatt/vært i rugeperioder før......

Takk jente_80- wow venter du jente så fantastisk! Enn at tiden er gått såå fort!!

Tingeling...ikke mist håpet- jeg heier på deg!!! Kjenner du noe annerledes...eller event likt som sist?Lykke til-klem:)

Lise259 jeg forstår deg veldig godt...dette er mitt 6. forsøk eller 11. viss jeg teller med insemineringer...så negative tester vet jeg alt for mye om! Men kanskje er det vår tur denne gangen? En gang må det jo gå ikke sant? All lykke til til deg:-)

Jeg har en litt mer positiv dag i dag...og det er godt! I dag er det rugedag 4...så det er jo ikke all verden. Denne gangen skal jeg ikke teste tidlig det har jeg bestemt meg for! Vil bevare håpet så lenge som mulig....ååååå jeg er så nervøs!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...