Endeligmamma<3 Skrevet 5. november 2010 #1 Skrevet 5. november 2010 Vi var en del som skulle ha forsøk i uke 49/50...så da samles vi her:) Kjenner jeg gleder meg til å komme i gang nå! Min eneste bekymring ettersom jeg er uke 50, er at mensen blir forsinket (når jeg går på sprayen), for da blir forsøket dradd ut til midt i jula og blir derfor avbrutt. Heldigvis har mensen kommet som normalt på alle de andre forsøken, så vi satser på at det går bra! Hvor lenge skal dere gå på sprayen? Jeg begynner den 15 nov. så det blir vel bare litt mer enn 4 uker da...mener jeg har gått lengre på den før..?
AS-81 Skrevet 5. november 2010 #2 Skrevet 5. november 2010 Hei,dette er vårt første IVF forsøk. Jeg begynte på sprayen 14.10, og skal gå på det frem til 17.nov.en hel mnd. Har ikke fått oppgitt noen datoer fremover ennå,venter på UL 17.nov. har selv hatt en minimal mensen blødning nå (enn det jeg pleier å få), fikk bekreftet fra sykehuset at det veldig nidividuelt.Puh,fikk roet meg ned da.
TanteTroll Skrevet 5. november 2010 #3 Skrevet 5. november 2010 Kommer hit jeg også:-) Jeg startet med spray på onsdag, og er da i gang med tredje forsøk. Ble gravid på forsøket vi hadde i slutten av august, men mistet i slutten av september. Så satser på at alle gode ting er 3, og at det blir stor mage denne gangen:-) Holder til på Riksen - hvor er dere?
fru optimist Skrevet 5. november 2010 #4 Skrevet 5. november 2010 Da kommer jeg også over hit. Kjenner at det er litt rart og fint på en gang å skrive ting her. Etter å ha sniktittet ganske lenge er det fint å kunne være med å dele tanker og spørsmål. Jeg har sprayet i en uke, skal holde på til ul 23. november. Og så er det forhåpentligvis klart for å sette igang med sprøyter. Vet noen hvor lenge det er vanligst å gå på sprøyter før uttak?
Stjernemagnolia Skrevet 5. november 2010 #5 Skrevet 5. november 2010 Hormonstimulering/sprøyter er det vanlig å gå på 8-14 dager (av og til lengre tid). Masse lykke til alle sammen
fru optimist Skrevet 7. november 2010 #6 Skrevet 7. november 2010 Takk for svar, stjernemagnolia. Det er spennende å telle dager. Tingeling, jeg holder til på Ullevål. Nå er det snart bare to uker til ultralyd og forhåpentligvis sprøytestart på meg. Hvordan går det med dere? Merker dere noe til sprayen? Jeg merker ikke noe, tror jeg. Håper alt er sånn det skal være. Med ønske om en god uke!
AS-81 Skrevet 8. november 2010 #7 Skrevet 8. november 2010 hei jenter, ny uke, og nedtellingen forsetter..har kun litt over en uke igjen til UL, og så er det forhåpentligvis sprøytestart.Nå føler jeg at tiden flyr:) Har ikke merket mye bivirkninger fra sprayen, litt hodepine, ømme bryst og hetetokter et par ganger..men mye bedre enn det jeg fryktet.. hører til Ullevål jeg også.
Endeligmamma<3 Skrevet 8. november 2010 Forfatter #8 Skrevet 8. november 2010 Så bra at du føler tiden flyr AS-81...hehe...jeg går bare å venter ennå- ennå en hel uke til jeg beg. på spray! Bivirkninger av sprayen for meg har vært hodepine,kvalme,hetetokter og nedsatt energi...men vi får se hvordan det går denne gangen:) Ønsker alle en god uke!
AS-81 Skrevet 8. november 2010 #9 Skrevet 8. november 2010 au,sitter på jobben og merker murringer i underlivet. pga spray? tror jeg skal dra hjem snart jeg..
TanteTroll Skrevet 8. november 2010 #10 Skrevet 8. november 2010 Da har jeg sprayet i 6 dager, og er spent på om hormonheksa dukker opp med samme tyngde som sist! Da var jeg rimelig håpløs:-S Kjenner at jeg blir lett sint, sover litt dårlig og er trøtt. Men fortsatt veldig mye bedre enn sist:-) Skal på ultralyd 23 november, og håper jeg er klar for sprøytestart da. Og at gullegga modnes på rekke og rad! Lykke til alle sammen
fru optimist Skrevet 8. november 2010 #11 Skrevet 8. november 2010 Så gøy at vi er flere er her og at vi kan følge hverandre sånn ca samtidig. Beklager noen litt detaljerte spørsmål, men jeg bare lurer litt.. Når sånn ca får dere menstruasjon og hvordan er det med tiden etter det og sprøytestart? Har dere fått flere bivirkninger da? Og vet dere om det ikke har noe å si hvor mange dager etter menstuasjon det er oppstart av spray? Eller er det bare sånn at det gjelder å ha hatt dette i sprayperioden en gang. Morsomt at vi skal på ultralyd samme dag, Tingeling.
AS-81 Skrevet 9. november 2010 #12 Skrevet 9. november 2010 jeg hadde spray start etter 27 dager etter mens, dette pga veldig ustabil og laange sykluser. Merket ikke store bivirkinger av sprayen i begynnelsen. og fikk mensen 16 dager etter spraystart. Nå har jeg 8 dager igjen, og så er det UL, og forhåpentligvis sprøyter:) gruer meg litt til sprøytene nå merker jeg..det står gonal 900 ie på resepten, har ikke kjøpt det ennå. og vet ikke doseringen heller. Har lest litt på forumet, og det virker som det ikke er alltid like lett å få fordelt doseringen. Hva er deres erfaringer med sprøyter?
TanteTroll Skrevet 9. november 2010 #13 Skrevet 9. november 2010 Er_igang; Jeg tror det er vanligst å starte med spray på dag 21. Mensen kommer etter ca en uke hvis du har 28 dagers syklus. Jeg har startet litt tidligere enn dag 21, da jeg av og til har litt korte sykluser. På det første forsøket mitt hadde jeg det helt ok i forhold til bivirkninger. Litt treg i nøtta, og fikk hetetokter 3 dager før sprøytestart. Det gikk over etter et par dager på sprøyter. På andre forsøk hadde jeg heftige humørsvigninger og var helt "tom." Da gikk det ikke over etter sprøytestart:-S Det blir spennende for oss den 23:-) Håper alt ser fint ut og at vi får dato for sprøytestart! AS-81; Jeg har ikke brukt Gonal, men Menopur. Du kan sikkert vente til du har vært på kontroll med å kjøpe den, så er det lettere å kjøpe riktig mengde. Sykehusapoteket på Ullevål har sikkert rikelig av ivf-medisiner. Det har de iallefall på Riksen:-) Sprøytene klarer du! Jeg er vant til å sette sprøyter på jobb, men i forhold til meg selv, dukker det opp litt sprøyteskrekk. MEN; jeg har satt alle sprøytene selv (for mannen tør ikke), og i løpet av forsøk 2 ble jeg nesten kurert for skrekken:-) Forresten så er hormonheksa på vei tilbake!
AS-81 Skrevet 11. november 2010 #14 Skrevet 11. november 2010 takk tingeling:) hvordan går det med dere jenter...? helt frem til nå har jeg følt at dagene har gått kjempe fort, men nå har det vært to lange dager..og det virker som det er så lenge til neste onsd..jeg vil på kontroll, og jeg vil begynne på sprøyter, og jeg vil komme igang. og jeg vil bli gravid..har så lyst..huff..dette blir en lang og følsom dag..
Endeligmamma<3 Skrevet 12. november 2010 Forfatter #15 Skrevet 12. november 2010 AS-81- ja jeg og vil NÅÅÅ!!! :-) Hehe, det er noe slit å gå å vente.....huff jeg går jo bare å venter på å begynne med spray nå på mandag... ....blir spennende med UL til uka for deg da:-) Ønsker dere en god helg! Jeg får vel bare nyte helga uten hormoner.....men gleder meg likvel til å begynne å spraye...da er vi liksom i gang:)
fru optimist Skrevet 12. november 2010 #16 Skrevet 12. november 2010 Åh, AS-81, jeg kjenner meg igjen i det du sier. Noen dager går tiden så innmari sakte. Jeg kikker i kalenderen hele tiden og teller dager og planlegger når det kanskje kan være mulig med uttak og eventuelt innsett og når det kanskje muligens er min tur til å ta graviditetstest og alle sånne ting... Mange spennende og litt slitsomme tanker å tenke på... Nå er det helg og tiden tikker videre. For meg er det nå halvannen uke til kontroll før evnt sprøytestart. Ønsker dere alle en god helg!
fru optimist Skrevet 12. november 2010 #17 Skrevet 12. november 2010 Åh, AS-81, jeg kjenner meg igjen i det du sier. Noen dager går tiden så innmari sakte. Jeg kikker i kalenderen hele tiden og teller dager og planlegger når det kanskje kan være mulig med uttak og eventuelt innsett og når det kanskje muligens er min tur til å ta graviditetstest og alle sånne ting... Mange spennende og litt slitsomme tanker å tenke på... Nå er det helg og tiden tikker videre. For meg er det nå halvannen uke til kontroll før evnt sprøytestart. Ønsker dere alle en god helg!
Lillie Vanillie Skrevet 12. november 2010 #18 Skrevet 12. november 2010 Hei, jeg er med i denne gjengen jeg også. Kort regime på riksen, første IVF etter 5 negative inseminasjoner.Regner med sprøytestart om to uker og uttak ca 6-8. desember. Det virker utrolig lenge til.
Hansine lengter sårt Skrevet 13. november 2010 #19 Skrevet 13. november 2010 Skal starte med nesespray den 18.11 og ha UL den 2. des. Det blir uttak og innsettingi uke 50 hvis alt går som planlagt. Dette er 4. forsøk, og vi gjør det privat. Har stort håp om at det skal lykkes. Det er ikke funnet noe på oss som tilsier at vi ikke skal kunne få barn. Har hatt en positiv test, men dessverre mistet det. Har hatt mange nedturer, men klarer å komme opp igjen. Tenker positivt og er ikke stresset. Så til de som sier at det er "bare" å slappe av og ikke tenke på det, det er lett for dere å si... Håper at det vil klaffe for flere av dere, og om det ikke gjør, så tvi tvi igjen. Må ikke miste håpet. Vi har skrevet under på en "tre-forsøker". . Så lenge vi får et barn, er det verdt alle pengene! Lykkes vi ikke med dette, blir det adopsjon:-)
Baby*2012 Skrevet 13. november 2010 #20 Skrevet 13. november 2010 Vi hadde oppstart idag 13.11 på nesespray og skal spraye frem til 1 desember fra da av er det start med Menopur 225IE og fortsettelse med nesespary..... Ultralyd den 10.12. (synes det var ganske seint men) Etter to tidligere avbrutte forsøk pga dårlig kvalitet hos mannen,og dårlig egg hos meg.... tidligere kun hatt kort regime med puregon/orgalutran så vi veldig spente denne gangen da vi er igang med langt regime Så håper vi virkelig at alle gode ting er 3 <3 Hadde hvert spennende å fulgt flere som gjennomgår det samme som oss i desember mnd Kanskje vi får årets julegave (Bare vi får egg ut som er brukende skal jeg være sååååå HAPPY) Klemmer til dere alle i prøvetiden.....
Hedda39 Skrevet 14. november 2010 #21 Skrevet 14. november 2010 Jeg håper jeg kan henge meg på her,.. Vi har nettopp hatt et avbrutt fryseforsøk. Det var litt av en nedtur, men sånn er dette gamet. Er klar for å se fremover igjen nå. Klinikken io Porsgrunn sa jeg skulle ringe inn neste mens,- og det er i slutten av nov. Håper jeg kan begynne på progynova da,- og sette inn rundt uke 50. Bare håper at alt klaffer..... Krysser fingre for at jeg er en av uke 49 / 50- jentene!!!!:) Gode klemmer til alle dere
Endeligmamma<3 Skrevet 15. november 2010 Forfatter #22 Skrevet 15. november 2010 Velkommen til alle nye på denne tråden! Så kjekt at det er flere i uke 50...så langt har det vært bare meg:) Det blir spennende å følge hverandre nå i desember ja.......tenk om det blir noen julespirer!! .-) Jeg begynte å spraye i dag....er såå spent, og tiden kan ikke gå fort nok! Klem til dere alle:)
TanteTroll Skrevet 15. november 2010 #23 Skrevet 15. november 2010 Gratulerer med spraystart, Lengter84! Her har tanta dukket opp, og da er det bare og håpe at det ikke har dukket opp noen cyster til jeg skal på kontroll 23 november. Hadde en cyste ved forrige forsøk, så ul-kontroll før sprøytestart denne gangen. Hormonheksa har roet seg en del, og jeg er tilnærmet "normal" sammenlignet med forrige forsøk:-D Lykke til alle sammen - spray i vei!
Baby*2012 Skrevet 15. november 2010 #24 Skrevet 15. november 2010 Hei alle sammen.... Jeg er litt ny i dette forsøket med spraying,men om man får cyste må dem avbryte forsøket da? Og hvorfor? Jeg startet spraying på lørdag og nei tiden går ikke fort nok! :/ Gleder meg til å kunne begu\ynne med sprøyter Jeg sprayer to ganger om morran og to om kvelden.... Og skal ta 225IE med menopur..... Hva skal elelr tar dere? Lykke til alle sammen vi får satse på julespirer Tenk for ei jule gave dere
Endeligmamma<3 Skrevet 16. november 2010 Forfatter #25 Skrevet 16. november 2010 Takk Tingeling, det føles godt å være i gang igjen! Håper alt ser bra ut på Ul til deg den 23., det blir spennende!! Heart83: Jeg sprayer tre ganger om dagen, en gang i ett nesebor(synerela) også skal jeg som deg ta 225IE med menopur...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå