Gå til innhold

Hvor mange ml mm får dere pumpet ut av et bryst? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk ut 150 ml, holder det da til et måltid for lillegutt? Jeg ammer da kun et bryst av gangen! Så det burde da holde! :)

Erfaringer med mating av flaske mottas med stor takk :) Skal prøve det ut i helgen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første gang: 5 ml....

På det meste: 200 ml

Hvor gamelt er barnet da? Tipper mi spiste 150ml da hun var ca 3 mnd.

En grei tommelfingerregel de 6 første ukene er at babyen skal spise mellom 12 - 15 % av kroppsvekten sin i døgnet. En baby som veier 5 kg skal spise ca 750 ml i døgnet. De fleste av de minste spiser 7 - 8 ganger i døgnet. Hvis babyen spiser 8 ganger blir det ca 94 ml i hvert måltid om barnet spiser 15 % (Selv om det kan varierer mye fra måltid til måltid).

Formelen: (vekt * 0,15)/(antall måltider)

Skrevet

Datteren min er 12 dager gammel, og jeg pumper mellom 50-95 ml ut av hvert bryst (ammer fra et bryst hver gang, pumper det andre). Fra forrige runde med spedbarn vet jeg at jeg har tendens til å bli en vandrende melkesentral *ler* men er likevel veeeldig besatt av å ikke miste melka...

Skrevet

Cadence, datteren min er 2 dager yngre enn din (vi hadde litt like fødsler forresten...)

Jeg får kun pumpet ut ca. 25ml fra hvert bryst tror jeg, og babyen er konstant søkende etter puppen. Livredd for å ikke ha nok!

Skrevet

Dette vil jo også avhenge av hvilken pumpe man bruker, manuell eller elektrisk- og også hvor lett man får til å pumpe seg (noen får ikke samme utdrivning ved bruk av pumpe f.eks, som det babyen klarer)

Skrevet

Må bare gjøre oppmerksom på at en ofte ikke får ut like mye med pumpe som det babyen ordner selv. Når babyen har rett sugeteknikk vel og merke. Så de som føler de får ut veldig lite med pumpe, de kan ofte gi fra seg mer når babyen suger. Første bud er å stresse ned. Det, og hyppig amming/pumping får virkelig guffe på melkeproduksjonen.

:)

Skrevet

Selv fikk jeg ut lite ved hver pumping i begynnelsen, men etterhvert kommer teknikken (jeg må liksom holde puppen med ene hånden og pumpe med andre, hvis jeg bare setter den på om pumper så kommer det nesten ikke noe i begynnelsen). Og jeg får ut mye mer med elektrisk, og enda mer om jeg bruker nesespray for bedre utdr.

Nå må jeg pumpe pga brystspreng så skyldes ikke lite melk..!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...