Mama88 Skrevet 5. november 2010 #1 Del Skrevet 5. november 2010 Jeg er nå 27 uker på vei, og er fast deltid i butikk. Det er en ganske stor kjede, der kassa er en egen avdeling. Jeg er "nestleder" i kassa, og utenom meg er det lederen og to andre deltider. Iløpet av en vanlig uke for meg har jeg to dager fri, tre dager hvis jeg ikke jobber helg. Men nå de siste tre ukene har jeg jobbet nesten hver eneste dag uten søndag, og jeg har også jobbet overtid mange av dagene. (pga syk leder) Enkelte av de jeg jobber sammen med er utrolig dårlige på å gjøre jobben sin, så det er alltid tonnevis av ting jeg må rydde opp i eller gjøre for dem når jeg kommer på jobb- i tillegg til min egen jobb.. Dette gjør meg veldig sliten psykisk, fordi det gjør at jeg går og irriterer meg over det og gruer meg til å komme på jobb igjen. Jeg vet jo aldri hva som venter meg når jeg kommer dit... Jobben i seg selv er grei.. Men nå som jeg har begynt å bli stor og det er dårligere plass under ribbeina, og jeg har begynt å få vann i beina, er det ikke like enkelt for meg å stå rett opp og ned i 8 timer 5-6 dager i uka. Jeg er så sliten når jeg kommer hjem fra jobb, at jeg er våken en time, så går jeg å legger meg. Ikke nok med det, men samboeren min vier meg ikke så mye oppmerksomhet akkurat, der han sitter med tv-spillet sitt hver ledige time når han ikke jobber selv. Så det er med andre ord ikke mye hjelp å få i heimen heller. Så det er så mange faktorer som spiller inn. Jeg har en enorm arbeidsmoral, og får dårlig samvittighet når jeg er syk fra jobben. Jeg har aldri vært sykemeldt..! Sånn som ting er nå, sliter jeg meg så mye ut, at jeg kommer til å bli sykemeldt snart. Det er jo ikke det jeg vil, jeg vil gjerne jobbe så lenge som mulig- for å kunne være en liten ressurs i det minste... Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre, for jeg vil jo ikke at de på jobben skal slite fordi jeg er syk, eller sier nei til å jobbe..! Men jeg vil jo heller ikke bli sykemeldt.. Ifølge svigermor som er sykepleier, hadde legen sykemeldt meg på flekken om jeg hadde dratt til legen.. Men det tør jeg ikke :/ Måtte bare tømme meg litt, vet det ble et langt innlegg... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142522705-s%C3%A5-sliiiten-og-veldig-r%C3%A5dvill-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rokita Skrevet 5. november 2010 #2 Del Skrevet 5. november 2010 Jeg er også sånn som deg. Jobber selvom jeg er syk og sliten. Jeg har jobbet hver dag + helgene ganske lenge nå. Har en frihelg i mnd. Og når jeg er ferdig på jobb er jeg så sliten at jeg ikke klare å gjøre noe. Det går blant annet utover det sosiale. Har aldri tid til venner lengre. Du må ikke presse deg selv til å jobbe. Jeg gikk på en smell forrige uke på jobb, og ble sykemeldt en uke. Jeg ble så svimmel av å stå, så jeg holdte på å besvime flere ganger. Hadde skikkelig dårlig samvittighet når jeg var sykemeldt, siden sjefen måtte jobbe doble vakter hele uken. Men jeg har funnet ut at jeg ikke kan ha dårlig samvittighet fordi jeg blir syk. Du skal ikke tenke på at at andre må slite når du er syk. Du kan jo tenke sånn at nå får de se hvor mye du har måtte slite, og du er jo gravid i tillegg. Det er demmes tur å slite litt nå! Dra til legen å fiks sykemelding. Husk at du må slappe av før babyen kommer. Du får jo nok å henge i når han/hun kommer! Lykke til har stor forståelse for det du skriver.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142522705-s%C3%A5-sliiiten-og-veldig-r%C3%A5dvill-langt/#findComment-142522828 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håpefull77 Skrevet 5. november 2010 #3 Del Skrevet 5. november 2010 huff, leit at du skal slite slik. Det er ikke bra for deg eller den lille etterhvert. Vet du at det er noe som heter avventende sykemelding eller noe sånt. Dvs at du ikke blir sykmeldt, men dersom jobben ikke kan tilrettelegge jobben din, kommer du til å måtte bli sykmeldt. Den ser ut som en vanlig sykemelding, men legen skriver kommentar til arbeidsgiver om at de må tilrettelegge jobben slik at du ikke sliter deg ut. Han/hun kan da definere de arbeidsoppgavene du kan gjøre, eventuelt utelukke de du ikke skal gjøre. Dersom du ikke får den tilretteleggingen som han/hun foreskriver så vil han/hun sykemelde deg. Legen min ville ikke slippe meg ut av kontoret uten sykemelding en gang. Til slutt ble vi enige om en slik avventende sykemelding. Han skrev der at dersom jeg ikke slapp å jobbe overtid, vil han sykemelde meg. Hadde nok fått til det uansett med min arb.g. men greit å få det skriftlig fra legen også. Det er en mulighet i hvertfall. Da kan du jo jobbe de vanlige vaktene dine og ikke slite deg helt ut. Samtidig er det vel håp om at du da kan være i jobb lenger/til du skal i permisjon. Det er jo viktig at du har overskudd til fødselen og tiden som kommer etterpå. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142522705-s%C3%A5-sliiiten-og-veldig-r%C3%A5dvill-langt/#findComment-142523043 Del på andre sider Flere delingsvalg…
blirdettre? Skrevet 5. november 2010 #4 Del Skrevet 5. november 2010 Synes du skal snakke med din leder og gjør den klar over hvordan du har det. Om du ikke få slippe alle ekstra timene blir du snart borte fra arbeidsplassen totalt - det er jo ingen som har godt av. Heller bruke tid til å passe på at andre kan overta sin del av lasset - du skal jo snart ut i permisjon snart - de må klare seg uten deg! Høres ut som du sliter deg selv ut, og da må man tilslutt bestemmer hvilken er viktigste - jobben eller barnet og deg selv? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142522705-s%C3%A5-sliiiten-og-veldig-r%C3%A5dvill-langt/#findComment-142523087 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mama88 Skrevet 5. november 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 5. november 2010 Skjønner hva du mener... Vil jo ikke gå på en smell, jeg vet ikke hvor langt jeg kan strekke meg nå før det skjer. Jeg er jo ikke syk, jeg er jo frisk som en fisk! Og har ikke hatt noe plager i det hele tatt under svangerskapet. Men nå kjenner jeg bare at det skal så lite til før jeg blir sliten.. Jeg er ikke vant til det, jeg er vant til å være duracellkanin jeg! Så er veldig nytt for meg å skulle sykemelde meg "bare" fordi jeg er sliten. Men jeg tror faktisk det er eneste utveien for meg, tror det er det som må til for at jeg skal holde meg borte fra jobben.. Ellers så klarer je jo ikke si nei om sjefen spør meg om jeg kan jobbe en vakt ekstra eller gå to timer overtid... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142522705-s%C3%A5-sliiiten-og-veldig-r%C3%A5dvill-langt/#findComment-142523364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. november 2010 #6 Del Skrevet 5. november 2010 Jeg hadde dratt til legen for råd og en prat. Ikke for å be om sykemelding. Men om du sier det som det er, som du har skrevet her, vil legen antakelig sykemelde deg uansett, hvertfall for en periode. Og da må du bare stole på at legen tar rett avgjørelse, og er det beste for deg og babyen og ikke ha dårlig samvittighet. Det er sannsynligvis ikke mange ganger i livet du skal gå gravid, og du trenger ikke har dårlig samvittighet for å tenke på deg selv og babyen denne perioden... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142522705-s%C3%A5-sliiiten-og-veldig-r%C3%A5dvill-langt/#findComment-142523400 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mama88 Skrevet 5. november 2010 Forfatter #7 Del Skrevet 5. november 2010 Jeg er nok stygt redd for det ja, at legen kommer til å sykemelde meg med en gang.. Jeg er liksom så sta, SKAL klare alt selv, SKAL klare å jobbe- jeg er jo bare gravid! Men både mamma og svigermor sier det samme til meg som dere- at er det et tidspunkt å være egoistisk på, så er det nå.. Jeg må bare få det inn i hodet mitt... Jeg har jo ikke lyst til å gå hjemme, jeg har jo ikke lyst til å gjøre ventetiden enda lengre.. Uff, det høres bare ut som om jeg har et luksusproblem nå, men det tærer virkelig på meg.. Føler liksom som at det er å velge mellom to onder :/ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142522705-s%C3%A5-sliiiten-og-veldig-r%C3%A5dvill-langt/#findComment-142524265 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå