Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 5. november 2010 #1 Skrevet 5. november 2010 Junior er 2 mnd, og har de siste3 ukene sovet fra ca 21.00- 10.30- da VEKKER jeg han, tørr ikke la han sove mer..tenker det er greit med mat! Er det fler som har babyer som sover natten gjennom?
Gjest JuniGull2010 Skrevet 5. november 2010 #2 Skrevet 5. november 2010 Ha! Det kan du tro! Ny det! Og kryss fingrene dine for at det skal vare! :-)
*LillaMeg* Skrevet 5. november 2010 #3 Skrevet 5. november 2010 Min sov og 10-12timer før.. Var deilig.. Han kan fortsatt sove 10-12timer da, heldigvis.. Skjer innimellom.. Nyt det mens det varer.. hehe.
Evigheten Skrevet 5. november 2010 #4 Skrevet 5. november 2010 Så deilig! Min sov fra 20.30 - 5.30 i natt, NI timer i strekk! Syntes jeg var heldig med det, men regner ikke med at det er noe som varer
2010 Mammaen Skrevet 5. november 2010 #5 Skrevet 5. november 2010 Fantastisk! Min er 5 1/2 mnd og våkner fremdeles en gang per natt (kl 3 ca) for pupp. Er en smule misunnelig på deg, men NYT det :-) Gleder meg til den natten der jeg ikke trenger å amme og ikke gi smokk en eneste gang!
Skedsmo(r) Skrevet 5. november 2010 #6 Skrevet 5. november 2010 Jeg har ei jente på 3 mnd som sover mellom 16-19 timer i døgnet. Det er veldig deilig samtidig som jeg savner henne også litt når hun sover så mye, det er en deilig følelse det også. Hun våkner en gang pr natt rundt kl 3 og skal ha mat og jeg koser meg hvert sekund, synes ikke det noe pes og stå opp om nettene for å amme. Det skal sies at hun sovner med en gang igjen, så det er ikke noe prosjekt å få henne til å sove videre. Det hennder jeg må vekke henne for å gi mat. Helsesøster har anbefalt meg det pga melkeproduksjonen min. Skal helst ikke gå mer enn 4 timer mellom hver amming, men om nettene går det ca 6 timer, ikke noe mer, da vekker jeg henne.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 5. november 2010 #7 Skrevet 5. november 2010 Holdt på å skrive et lignende innlegg her om dagen Min gutt på snart 7 uker sover også hele natten! Utrolig deilig! Vi legger han mellom 20.30-21.00 og da sover han til 08.30-09.00 ca Noen ganger våkner han rundt 06 for å få mat, men da sovner han med engang igjen etterpå Tror nok vi er KJEMPE HELDIGE!!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. november 2010 #8 Skrevet 5. november 2010 Det er ikke så helt uvanlig at de sover godt om natten på den tiden der, og spesielt ikke hvis de får flaske- siden det metter mer. Men det blir gjerne vanskeligere etterhvert som de blir eldre dessverre, når en ekstra flaske melk eller litt pupp ikke løser alle søvnproblemer lenger nødvendigvis, og når tenner og sykdom forkludrer nattesøvnen. Så NYT det ja, kos deg - for man vet aldri når det brått kan snu (HVIS det snur da, noen er jo fødte murmeldyr, som sover natta gjennom hele tida, okke som- men d gjelder nok ikke flertallet dessverre;)
Mamma's Magic Skrevet 6. november 2010 #9 Skrevet 6. november 2010 JEG HATER DEG!!! Hehe, neida:) Men jeg tror du er VELDIG heldig, ja! Min jente er 3 mnd, og sover fra mellom 24 og 2 til ca 8, og jeg er kjempefornøyd med det, i forhold til hvordan det har vært. Så det sier vel det meste...
Plutselig_gravid Skrevet 6. november 2010 #10 Skrevet 6. november 2010 hehe, jenten min (nr2) sov 20-21 timer i døgnet på den tiden. Sov hele natten uten å våkne en eneste gang fra dag 1. LUKSUS!! Og ammingen gikk strålende. Min første derimot hadde kraftig kolikk og skrek hele dagen. Om natten våknet han annenhver time for å få mat. Amming var et kapittel for seg selv. En times kamp ved hver ammestund for i det hele tatt få han til å ta puppen. Babytiden var et sant mareritt for å være helt ærllig. Etter nr 1 skjønte jeg ikke hvordan folk i det hele tatt kunne vurdere å få to tette. Etter nr 2 derimot lot vi være å bruke prevensjon. Hadde ingen ting i mot om evt en nr 3 skulle komme Veldig greit å ha opplevd begge deler egentlig:)
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 6. november 2010 #11 Skrevet 6. november 2010 Hehe, ja, jeg er nok utrolig heldig.. Plutselig_gravid : Da fikk du nok lønna di denne gangen Søsteren min mente at jeg ikke var sååå heldig da, hennes sov nemlig på eget rom fra 4 uker, og sov da i 14 timer. Men uff, i natt fikk jeg smake på nattevåken, lillegull er syk, og gråt helt til halv fem, han brekker seg og kaster opp-skal på legevakta med han etterpå..stakkar liten, han måtte få stikkpille med paracet før han klarte å roe seg i det hele tatt! Jeg er virkelig ikke vant til at han gråter mer enn ca 2-3 min, så detta var vondt i mammahjertet mitt
Gjest poäng har fått baby <3 Skrevet 6. november 2010 #12 Skrevet 6. november 2010 De siste par ukene har babyen min sovet 9-12 timer i strekk og jeg NYTER det. Har hatt kolikkbarn før og vet hvordan det er på den andre siden... Min lille er 2.5 måneder nå. Jeg vet også at søvnen kan gå i faser og at han like lett kan begynne å være våken på natta, så jeg sover mens jeg kan.
nurket4a Skrevet 6. november 2010 #13 Skrevet 6. november 2010 Nyt det :-) Mitt første barn sov hele natten fra han var ca 6 uker, og det var kjempedeilig... Lillemor er ikke fullt så flink! Hun sover fra 20-08, men kan da også være våken mellom 2 og 5 ganger i løpet av en natt. Kjenner det begynner å bli slitsomt, ikke en hel natts søvn på over 5 mnd... Sliter nok litt på humøret innimellom :-)
Gjest Skrevet 6. november 2010 #14 Skrevet 6. november 2010 Ja, du er heldig, som jeg var. Mitt tips til deg er at du ikke legger deg til samme uvane som jeg gjorde, nemlig å være lenge oppe og "nyte voksenlivet". Jeg hadde ikke vett til å pelle meg i seng. Nå er han snart året og jeg kan trygt si at denne luksusen ikke varte. Når krypet ble mobilt var det ofte annet som foregikk i den senga enn soving. Det ble mye snuing, hopping, roping, sjekk av sengs soliditet og denging av "beroligende" spilledåse/lysprosjektor... Dessuten har han fått 12 tenner allerede, og det skal jo ikke gå upåaktet hen. Så sov alt du har og nyt freden! Kan hende du er en av de superheldige, men like greit å konservere energi først som sist. Skulle ikke tro at søvn idag har noe å si for fremtiden, men det kan jeg skrive under på :-)
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 6. november 2010 #15 Skrevet 6. november 2010 Virginia Skamsydd : Hehe, kjæresten min begynner på jobb kl 6, drar hjemmefra halv 6, og vi har aldri lagt oss på forskjellige tidspunkter (altså han før meg, eller omvendt) kveldskosen i senga her er hellig, så da legger vi oss sjeldent etter 23.. I hlgene er det imidlertidig en annen sak-da kan vi gjerne være oppe til 2-3, men da kan vi jo også sove leeenge..hehe Joda, søvn har noe å si for fremtiden! Det har man erfart ved tidligere tidspunkt
lille frø, mor til to Skrevet 7. november 2010 #16 Skrevet 7. november 2010 Au, den stakk. Litt misunnelig på alle deres små søte sovehjerter.
Fuego Skrevet 8. november 2010 #17 Skrevet 8. november 2010 Fy, så heldig du er! Mini våkner fortsatt hver 3. time fra han legger seg rundt 19.00 og står opp rundt 08.00, og han er 5 mnd. Gjeeesp!
Gjest Skrevet 10. november 2010 #18 Skrevet 10. november 2010 Her sover vesla på 5 uker ca 4 timer strekk (noen ganger 3 timer, andre ganger 6 timer, men stort sett 4) før hun våkner og vil ha mat, da hun har spist sover hun gjerne 4 timer til. Føler meg kjempe heldig Har ikke en slik ekstrem sover slik som deg Førstegangs, men hadde forventet våken netter og masse skrik men det har jeg sluttet unna! *bank i bordet*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå