Gå til innhold

Rier hvert 5min og sendet hjem fra føden:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er jeg 10 dager på overtid og har hatt rier siden i går natt, men da de skulle sjekke meg på føden i dag var det ingen åpning og livmorhalsen var lang. Huff, er dødssliten allerede av alle riene...for de er skikkelig vonde. Har fått beskjed om å komme igjen når det er 3min mellom de...sliter litt med motivasjonen nå og har bare lyst til å begynne å grine...Blir satt igang på mandag hvis ikke. ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket sykehus? Forlang drypp og så bli ferdig med det! Er det ditt 3. barn? Hadde blitt vrang jeg tror jeg.... er jo mer enn to maratonner!

Skrevet

Herighet!har de masse og gjøre der nå eller? du kan sende noen til meg så jeg kan få begynne og du kan sove litt ;)

Lykke lykke til hvertfall!!! ;)

Skrevet

Kvinneklinikken i Bergen....de har alltid vært strenge.Prøvde å diskutere med de, men det måtte foreligge en medisinsk årsak for å sette meg i gang nå og det at jeg er sliten var bare bagateller, sa jordmor til meg.KOSELIG... Går med tredjemann nå ja og gleder meg til dette her er ferdig. Nå kommer riene med 7min mellomrom(blir SPRØ)...men godt med litt "pause" nå...

Skrevet

Blir irritert!!!!!!

Var borti noe av det samme med forrigemann. I Bergen på KK såklart. Hadde begynt å få vonde rier etter å ha hatt milde rier i ca 1 døgn. Dro på sykehuset siden jeg visste jeg allerede hadde 3 cm åpning og tenkte det kunne gå kjapt.

Ble sendt hjem og omtrent latterliggjort i full offentlighet. Her ble det nok ikke fødsel på flere dager og det var nok kynnere jeg kjente. (var 2. gangs) Fikk beskjed om 1 liten cm åpning, men hun ville ikke kalle det åpning en gang. (Dagen før hadde jeg 3 cm og fra uke 35 hadde jeg 2 cm så hun må jo ha målt heeelt feil)

I tillegg lo hun godt av meg og sa at jeg ikke ble satt i gang før 21 dager over termin så lenge alt var bra med meg og barnet) Som sagt så lo hun og ristet på hodet. Vel dro hjem, var for utmattet til å krangle, og måtte omtrent snu i døren. For plutselig gikk vannet med et splasj. 3 timer etter vi ankom sykehuset igjen var hun ute.

Fødte 01 på natten. Og dagen etter, da jeg trilte den nyfødte i gangen møtte jeg på henne som sendte meg hjem. "gud, er du her?" "Ja, sier jeg. "Jeg sa jo at jeg hadde rier og ikke kynnere". Tror hun ble litt flau, det burde hun i hvert fall være.

Skrevet

Dette var forresten i fjor......

Skrevet

21 dag over termin??høres veldig rart..er det ikke max 14?glad at de har tilbud her bare 7 dager over termin:)

Skrevet

uff, blir bare mer og mer klar for biltur til Voss jeg.....

Skrevet

Nei, i Bergen setter de ikke i gang med mindre det er fare med mor og barn.. Men, man går jo til overtidskontroller gjevnlig (annenhver dag) etter man er 10-14 dager over. For meg er det ingen trygghet over hodet. Om alt er bra kl 0800 på morgenen betyr ikke det at alt er like bra kl 1600 liksom...

Skrevet

Håper du har lille gullet i armene dine nå, mammac m/spire nr.3! Blir så irritert, syns da det burde være NASJONAL standard på overtid og igangsetting, latterlig at KK kan dure i vei som de vil.... Skal passe på å oppholde med i en annen by rundt termin om vi er så heldige å få mer en lillegull i magen!!

Skrevet

Kanskje litt seint nå, siden det allerede er søkt om fødeplass for dere sikkert, men;

Dere VET at vi har fritt sykehusvalg i Norge? Finnes det ikke et annet sted dere kan føde da?

Selv bor jeg på grensa mellom nord- og sørtrøndelag. Hører egentlig til på sykehuset i nordtrøndelag (Levanger), men jeg har valgt å ta alle kontroller samt fødsel på St.Olav, i Trondheim (som ligger i sørtrøndelag).

Dette fordi jeg ikke føler meg trygg på de på Levanger. Men jeg er kanskje heldig da, som har 2 sykehus som ligger så nær der jeg bor. Går like kjapt å kjøre til st.Olav som til Levanger.

Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

kjenner jeg gruer meg til å føde på kk i bergen.... men jeg nekter å reise hjem igjen hvis jeg ikke føler det er greit.. da setter jeg meg i gangen og blir der....

Skrevet

Huff, 21 dager over termin hørtes helt horribelt ut..! Og selv om man går til kontroller hver 2. dag, kan jammen ting snu fort! Var selv til kontroll hos lege 4 dager over termin, og alt var helt fint med tanke på blodtrykk og urin, og fosterlyd hos lillegutt. Dagen etter, 18 timer etter at jeg hadde vært på kontroll hos lege, var mitt blodtrykk skyhøyt, det var protein i urinen og fosterlyden hos lillegutt var på over 200! Da ble det ks i full fart, og vi fikk beskjed om at lillegutt maks hadde klart det sånn et døgn til i magen.

Er ikke noe glad i å gå over termin med andre ord. I Kristiansand er det maks 11 dager over nå, trodde det var ny standard i hele landet, men det er det jo tydeligvis ikke. Skjønner ikke at leger og jordmødre tør de gravide gå så langt over termin. Har forståelse for noen dager og kanskje ei uke over, men ikke noe mer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...